Wiadomości
Restauracje i bary powinny wywieszać informacje o ocenie otrzymanej za higienę żywności
Wszystkie restauracje, bary take away, puby i kawiarnie powinny zostać zmuszone do wywieszenia tabliczki informującej o ocenie, jaką otrzymały za higienę żywności oraz za warunki sanitarne panujące w lokalu – twierdzi szefowa komitetu licencyjnego z Birmingham.
Przewodnicza Licensing and Public Protection Committee Barbara Dring zachęca rząd, by zmienił prawo tak, aby właściciele lokali sprzedających przetworzoną żywność musieli obowiązkowo informować o ocenie otrzymanej za higienę. Dotychczasowe przepisy mówią, że takie działania są dobrowolne i w praktyce jedynie te miejsca, które dostały 4 bądź 5 gwiazdek się tym chwalą.
Dring uważa, że zmiana regulacji zachęci te lokale, które otrzymały słabe noty do poprawy i podwyższenia standardów – pisze Birmingham Mail.
Oceny z kontroli każdego miejsca, gdzie serwuje się żywność można znaleźć na stronie Food Standard Agency. Jesienią aż 127 restauracji i barów otrzymało negatywną opinię. Oznaczało to, że były brudne, wykryto w nich plagę szkodników bądź sprzedawano tam niebezpieczne jedzenie. Miejsca te zamykano, a ich otwarcie mogło nastąpić dopiero po wykonaniu zaleceń inspektora.
Samorząd mówi, że 98 proc. lokali spełnia wymagania, a puby czy restauracje, które otrzymały ocenę zerową szkodzą reputacji miasta. Wiele miejsc, które dostały najniższą notę, zostaje uprzątniętych w ciągu dnia lub dwóch, ale negatywna opinia pozostaje w mocy aż do kolejnej kontroli, która następuje dopiero kilka miesięcy później.
wtorek, 05 stycznia 2016 08:14
-
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Pilne: autostrada M42 w pobliżu lotniska w Wielkiej Brytanii całkowicie …
Anglia wprowadza zakaz używania węży ogrodowych dla milionów osób – kary…
HMRC wprowadza ogromną zmianę w podatkach w Wielkiej Brytanii: nowe obow…
Najgorsza autostrada w Anglii — kierowcy tracą cierpliwość przez niekońc…
Ambasada w Wielkiej Brytanii wydaje ważny komunikat dotyczący polskich p…
Gigant energetyczny wypłaci klientom 1,5 mln funtów odszkodowań za błędy…
Brytyjska poczta wprowadza ogromne zmiany w dostawach – co to oznacza dl…