Zaloguj się Załóż konto

Ryanair wydaje oświadczenie w sprawie możliwych odwołań i opóźnień lotów

Zaplanowane do końca roku strajki mogą objąć 12 baz Ryanair, jednak linia utrzymuje, że nie spodziewa się zakłóceń w lotach.

Regularne akcje strajkowe hiszpańskich pracowników obsługi bagażowej zaplanowane są aż do końca 2025 roku.

Ryanair poinformował jednak, że w związku z obowiązującymi w Hiszpanii przepisami o minimalnym poziomie usług nie przewiduje zakłóceń w swojej siatce połączeń.


Strajki w 12 bazach od połowy sierpnia

Organizatorem akcji protestacyjnych jest związek zawodowy UGT, a udział w nich biorą pracownicy Azul Handling – spółki obsługi naziemnej należącej do Ryanaira.

Strajki obejmą 12 hiszpańskich baz przewoźnika.Pierwszy protest odbędzie się w piątek 15 sierpnia, a następnie pracownicy będą przerywać pracę w każdą środę, piątek, sobotę i niedzielę aż do 31 grudnia.

Przewidziano trzy główne przedziały czasowe, w których ma dochodzić do wstrzymania pracy: od godziny 5:00 do 9:00, od 12:00 do 15:00 oraz od 21:00 do północy.


Porty lotnicze objęte protestem

Zapowiadane strajki obejmą lotniska w:
  • Madrycie
  • Barcelonie
  • Walencji
  • Alicante
  • Máladze
  • Sewilli
  • Ibizie
  • Palma de Mallorca
  • Gironie
  • Tenerife South
  • Lanzarote
  • Santiago de Compostela

Powody protestu i stanowisko związków

Według UGT powodem strajku są „wyzyskujące warunki pracy” oraz ignorowanie przez Azul Handling postulatów pracowniczych.

Jose Manuel Perez Grande, sekretarz federalny FeSMC-UGT Air Union, zarzucił firmie prowadzenie „strategii niepewności zatrudnienia i wywierania presji na pracowników, co narusza podstawowe prawa pracy i systematycznie lekceważy żądania związków”.

Hiszpańskie przepisy wymagają zapewnienia minimalnego poziomu usług w trakcie strajku, jednak dokładne wytyczne dotyczące tej akcji nie zostały jeszcze określone.

Zobacz też:


Stanowisko Ryanaira i sytuacja pasażerów

Ryanair podkreśla, że z uwagi na obowiązujące w sezonie letnim przepisy o minimalnym poziomie usług nie spodziewa się zakłóceń w lotach.
Przewoźnik zaznaczył, że związek UGT reprezentuje mniej niż 20 procent pracowników Azul Handling.

Mimo to część pasażerów otrzymała już powiadomienia o zmianach w planach podróży.
Linia zapewnia, że w przypadku odwołania lub zmiany rejsu klienci mogą liczyć na zwrot kosztów, voucher lub alternatywny lot.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Home Office zapłaci za dobrowolny powrót z Wielkiej Brytanii do Polski
 Czytaj następny artykuł:
Wielkie banki w UK obniżają stopy procentowe kredytów hipotecznych po decyzji Banku Anglii. HSBC, Barclays, Nationwide reagują na cięcie stóp