Wiadomości
Dostępne w sklepach koktajle owocowe zawierają więcej cukru niż Coca-Cola
Gotowe koktajle owocowe i soki sprzedawane jako zdrowe napoje dla dzieci zawierają nawet 60 procent więcej cukru niż Coca-Cola.
Gotowe koktajle owocowe i soki sprzedawane jako zdrowe napoje dla dzieci zawierają nawet 60 procent więcej cukru niż Coca-Cola. Reklamowane jako zdrowy napój, owocowe koktajle stały się przedmiotem badań naukowców. Organizacja Action on Sugar wzięła pod lupę 203 produkty. 57 z nich miało w sobie tyle cukru co Coca-Cola, a inne nawet więcej.
Dla porównania w 200 ml Coca-Coli znajduje się pięć łyżeczek cukru. W takiej samej ilości owocowego koktajlu aż osiem.
Eksperci ostrzegają, że spożywanie dużych ilości cukru jest niebezpieczne dla zdrowia i prowadzi m.in. do otyłości. Jeden z czołowych brytyjskich kardiologów uważa wręcz, że smoothies nie powinny być traktowane jako normalna część diety, a raczej jak coś co można spożywać sporadycznie.
Dane dotyczące szkodliwości koktajli pojawiły się w momencie, gdy jedną z najczęstszych przyczyn hospitalizacji dzieci w Anglii jest próchnica. Kiedy świeży owoc jest przetwarzany w napój, uwalniane z jego komórek cukry pozostają w produkcie i przyczyniają się potem do niszczenia zębów, a brak obecności błonnika sprawia, że napój ma w sobie więcej kalorii.
wtorek, 11 listopada 2014 12:55
-
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Wielka Brytania wprowadza ogromne zmiany dla podróżnych. Od lutego 2026 …
Wielka Brytania wprowadza finansową rewolucję. Pracownicy stracą tysiące…
Wielka Brytania ogłasza duże zmiany w Budżecie 2025. Co czeka mieszkańcó…
Wielka Brytania zmaga się z rosnącą liczbą osób na zasiłkach. Eksperci o…
Wielka Brytania podnosi minimalne wynagrodzenie. Osoby powyżej 21 lat ot…
Miliony pracowników w Wielkiej Brytanii otrzymają nawet 1500 GBP podwyżk…
Wielka Brytania wprowadza ogromną zmianę dla kierowców elektryków: zapła…










