Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Rady miast chcą zmienić prawo o niechcianych ulotkach

Rady Miasta z całego kraju, chcą zmienić prawo, które pozwala, a nawet nakazuje im, sprzedać dane osobowe wyborców. W kampanię włączają się także organizacje broniące prywatności obywateli.

Local Government Association (LGA) wzywa do zmiany prawa, które przyczynia się do rosnącej liczby niechcianej poczty i ulotek, wpadających każdego dnia do skrzynek pocztowych mieszkańców. Dane obywateli są sprzedawane firmom zajmującym się marketingiem bezpośrednim, agentom nieruchomości, sieciom fast-food i wszystkim, którzy są w stanie zapłacić. Zresztą ceny są niewygórowane, bowiem Council często pobierają zaledwie 15p za dane jednego mieszkańca.

I chociaż krytycy dezaprobują sprzedawanie danych osobowych, niestety Rady Miasta są zobligowane do ich sprzedaży przez Representation of the People Act 2002. Jak wyliczają, przy tak niskich cenach miasta często nie zarabiają nawet wystarczająco dużo, by pokryć własne koszty. Poza tym, z powodu prawa niektórzy mieszkańcy nie zapisują się do głosowania – co uniemożliwia im oddanie głosu – tylko po to, by nie trafić do bazy danych.
-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Pierwszy śmiertelny przypadek „Ice bucket challenge” w UK?
 Czytaj następny artykuł:
Połowa kierowców przekracza prędkość