Zaloguj się Załóż konto
>

Home Bargains wprowadza ogromną zmianę w ponad 600 sklepach w UK

Sieć Home Bargains w Wielkiej Brytanii rezygnuje z odręcznych naklejek cenowych i wdraża automatyczny system, który ma ułatwić zakupy klientom.

Home Bargains wprowadza ogromną zmianę w ponad 600 sklepach w UK
Fot: Google Map
Wielka Brytania przyzwyczaiła się, że w sklepach Home Bargains promocje oznaczane są ręcznymi, często prowizorycznymi naklejkami cenowymi.

Teraz ta praktyka odchodzi do historii. Sieć ogłosiła, że wprowadza nowoczesne rozwiązanie oparte na automatyzacji, które całkowicie zastąpi dotychczasowe ręczne metody.

To jedna z największych zmian w historii firmy, obejmująca ponad 600 sklepów w całym kraju.


Nowa technologia w Home Bargains

Firma poinformowała, że do tej pory zmiany cen były czasochłonnym i ręcznym procesem.

Teraz ma to ulec uproszczeniu. Home Bargains podjęło współpracę z firmą Retail Insight, która opracowała system automatyzujący decyzje cenowe.

Początkowo technologia została przetestowana w 20 placówkach w lutym 2025 roku. Po udanym pilotażu objęła już setki sklepów.

Dyrektor ds. handlu i technologii, Paul Rowland, podkreślił, że transformacja pozwoliła zmodernizować „bardzo manualny i przestarzały proces” i zmienić go w rozwiązanie prostsze dla pracowników, bardziej efektywne dla biznesu i korzystne dla klientów.


Ukryte kody i triki dla klientów

Home Bargains od dawna przyciąga klientów nie tylko niskimi cenami, ale też specjalnymi oznaczeniami produktów.

Najbardziej znane są etykiety „Star Buys”, wskazujące na wyselekcjonowane produkty objęte promocją, obejmujące m.in. kosmetyki, chemię gospodarczą czy żywność.

Jednak nie każdy wie, że dodatkowe małe czerwone naklejki z żółtą gwiazdką w środku oznaczają bestsellery.

To wewnętrzny sygnał dla pracowników, że towar sprzedaje się bardzo szybko i półki powinny być regularnie uzupełniane.


Tom Church z serwisu LatestDeals.co.uk podkreśla, że dla klientów jest to wskazówka, iż produkt cieszy się dużym zainteresowaniem, co może świadczyć o jego jakości czy atrakcyjności.

Jak oszczędzać w Home Bargains

Eksperci radzą, by zakupy w Home Bargains łączyć z porównywaniem cen online.

Strony takie jak Pricespy.co.uk czy LatestDeals.co.uk, a także zakładka Google Shopping, pozwalają sprawdzić, czy dany produkt rzeczywiście jest najtańszy.

Zobacz też:


Dużą popularnością cieszą się tzw. „dupes”, czyli tańsze odpowiedniki drogich marek. W ostatnich tygodniach klienci masowo kupowali np. Serenity Collection Bath Honey za 1,99 funta, które uznawane jest za alternatywę dla kąpielowego płynu Laura Mercier Honey Bath kosztującego aż 47 funtów.

Inny przykład to Revolution Pro Cream Wand Trio za 1,99 funta – produkt porównywany z zestawem Charlotte Tilbury wartym 81 funtów.

Konkurencja nie zostaje w tyle

Największy rywal Home Bargains, sieć B&M, również wprowadza własne udogodnienia.

Jednym z nich jest aplikacja mobilna z funkcją skanera cen. Dzięki niej klienci mogą szybko sprawdzić, czy cena na półce jest aktualna i odkryć ukryte promocje, które nie zawsze są od razu widoczne.

Zmiany wprowadzone przez Home Bargains pokazują, że handel detaliczny w Wielkiej Brytanii coraz częściej sięga po technologie, aby usprawnić proces zakupów i zaoferować klientom jeszcze lepsze doświadczeni

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.