Wiadomości
Wizz Air i Ryanair uznane za najgorsze linie lotnicze działające Wielkiej Brytanii
Wizz Air zanalazł się na ostatnim miejscu tuż za Ryanairem w rankingu linii lotniczych przeprowadzonym przez grupę konsumencką Which?.
Również linie lotnicze British Airways, niegdyś tak pewne swojej reputacji, że używały hasła „ulubione linie lotnicze świata” w swoich kampaniach reklamowych, znalazły się wśród najgorzej ocenianych przewoźników zarówno na długich, jak i krótkich trasach.
Badanie przeprowadzone przez Which?, organizację broniącą praw konsumentów w Wielkiej Brytanii, oparte na doświadczeniach podróżnych z ostatniego roku i analizie wyników z ponad 10 000 lotów, umieściło British Airways wśród pięciu najgorszych linii na krótkich trasach – poniżej wielu tanich przewoźników, takich jak easyJet, oraz wśród trzech najgorszych na długich trasach.
Kwestie punktualności i odwołań lotów były szczególnym problemem, z 3,3% lotów odwołanych w ostatniej chwili, według danych CAA.
Od 1983 do 2001 roku, BA opierało swoją reklamę na twierdzeniu, że jest „ulubionymi liniami lotniczymi świata”. Jednak od tego czasu spadło z łask.
W badaniu Which? pasażerowie oceniali linie lotnicze według siedmiu kryteriów, w tym obsługi klienta, wartości za pieniądze, komfortu siedzeń oraz jedzenia i picia.
Wynik dla klienta został obliczony na podstawie ogólnego zadowolenia i prawdopodobieństwa polecenia.
Wizz Air na ostatnim miejscu
Na ostatnim miejscu znalazł się Wizz Air, oznaczając jego drugi kolejny rok na dnie rankingu, z klientami narzekającymi na opóźnienia i słabą obsługę klienta.Alarmująco, prawie połowa (46%) ankietowanych, którzy lecieli z Wizz Air, zgłosiła problemy z lotem, przy czym opóźnienia były szczególnie powszechnym problemem.
Węgierskie linie lotnicze otrzymały niskie oceny we wszystkich kategoriach, zdobywając tylko jedną gwiazdkę z możliwych pięciu za obsługę klienta.
Tuż przed Wizz Air znalazł się Ryanair.
Irlandzkie linie lotnicze zdobyły tylko jedną gwiazdkę za komfort siedzeń, jedzenie i picie oraz obsługę klienta.W tej ostatniej kategorii respondenci byli szczególnie krytyczni, z klientami mówiącymy, że linia „traktuje klientów z pogardą”.
Jet2 na prowadzeniu
Tymczasem Jet2 zajął pierwsze miejsce wśród linii lotniczych na krótkie trasy po raz trzeci z rzędu.Linia lotnicza zajęła czołowe miejsce z imponującym wynikiem dla klienta na poziomie 81%, otrzymując pełne pięć gwiazdek za obsługę klienta.
Pasażerowie Jet2 zgłaszali w dużej mierze bezproblemowe doświadczenia z lataniem, z 80% respondentów, którzy lecieli z Jet2, nie zgłaszając żadnych problemów.
Spośród tych, którzy doświadczyli opóźnienia swojego lotu, 84% stwierdziło, że personel był pomocny podczas opóźnienia.
Jet2 ma również jedną z najniższych stawek odwołań lotów w ostatniej chwili spośród wszystkich linii lotniczych w badaniu, z tylko 0,5% lotów odwołanych w ostatniej chwili, według danych CAA.
Drugie miejsce dla Norwegian i Icelandair.
Na wspólnym drugim miejscu dla lotów krótkodystansowych, z wynikiem zadowolenia klienta na poziomie 74%, znalazły się Norwegian i Icelandair.Przewoźnicy ci awansowali odpowiednio o cztery i pięć miejsc w porównaniu z zeszłym rokiem.
Najnowsze badanie linii lotniczych przeprowadzone przez Which? pojawia się w momencie, gdy ceny biletów osiągają rekordowe poziomy, a wiele linii lotniczych odnotowuje znaczne zyski po wyzwaniach związanych z pandemią.
Według Urzędu Statystycznego średnie ceny biletów lotniczych w Wielkiej Brytanii wynosiły nawet 713 funtów zeszłego lata — a za te ceny klienci powinni oczekiwać doskonałej obsługi na każdym poziomie.
Rory Boland, redaktor Which? Travel, powiedział: „Ceny biletów lotniczych wzrosły w ostatnich latach, a absolutnym minimum, czego pasażerowie mogą oczekiwać w zamian za swoje ciężko zarobione pieniądze, jest niezawodna usługa, z przyjazną, łatwo dostępną obsługą klienta, gdy są zawiedzeni.
- Jet2 – 81%
- Icelandair – 74%
- Norwegian – 74%
- Turkish Airlines – 73%
- Loganair – 72%
- Swiss Air – 71%
- Finnair – 68%
- TAP Air Portugal – 67%
- Aer Lingus – 66%
- Air France – 65%
- SAS Scandinavian Airlines – 64%
- Aegean Airlines – 63%
- KLM – 62%
- EasyJet – 59%
- TUI Airways – 59%
- Air Malta – 58%
- Lufthansa – 57%
- British Airways – 56%
- Vueling – 53%
- Iberia – 49%
- Ryanair – 47%
- Wizz Air – 44%
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Bank Anglii wprowadza największe zmiany od 50 lat. Banknoty £5, £10, £20…
Wielka Brytania wprowadza ogromną zmianę w mundurkach szkolnych. Eksperc…
Duża sieć komórkowa w Wielkiej Brytanii przywraca darmowy roaming dla mi…
Brytyjski supermarket, który chciał pokonać Aldi, teraz najdroższy. Podw…
Miliony mieszkańców Wielkiej Brytanii tracą ponad 500 GBP na swoich kont…
Ryanair odwołuje 170 lotów. Linia lotnicza wydaje ostrzeżenie dla pasaże…
Wielka Brytania przygotowuje się na ogromną falę upałów w lipcu