Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Ryanair wpuścił pasażerów do złego samolotu. Zamiast do Danii polecieli do Francji

To już kolejny przypadek, kiedy pracownicy tanich linii lotniczych Ryanair nie sprawdzili kart pokładowych pasażerów, przez co jedna para z Wielkiej Brytanii wylądowała w całkowicie innym kraju, na lotnisku oddalonym o 1200 km od ich celu podróży.

Simon Forster i Emma Schofield wylatywali z lotniska w Manchesterze do stolicy Danii przed Bożym Narodzeniem.


Romantyczny wypad został zniszczony przez pomyłkę, która sprawiła, że wylądowali w niewłaściwym miejscu.

Para domaga się przeprosin od Ryanaira po tym, jak twierdzą, że polecieli do niewłaściwego miasta i wylądowali w Beauvais, a nie w Kopenhadze.

Simon Forster i Emma Schofield uważają, że ​​personel Ryanair sprawdził ich paszporty i karty pokładowe przy bramce odlotów w Wielkiej Brytanii, dlatego nie powinien wpuścić pasażerów na zły lot.

Pokazywali też swoje karty pokładowe przy wejściu do samolotu, jednak nikt nie zauważył, że wsiedli na zły lot, a personel pokładowy poprosił ich jedynie, aby zajęli swoje miejsca.


Dopiero po wylądowaniu i powitaniu wesołym „Bonjour” podczas kontroli paszportowej para zdała sobie sprawę, że są w Beauvais we Francji.

Lotnisko pod Paryżem znajduje się około 1200 kilometrów od docelowego miejsca przeznaczenia.

Ryanair twierdzi, że obowiązkiem każdego pasażera jest upewnienie się, że wsiada do właściwego samolotu, a podczas podróży pasażera istnieje kilka „punktów kontaktu”, które informują pasażerów o miejscu docelowym samolotu – w tym ogłoszenie podczas powitania na pokładzie.

Jednak Simon twierdzi, że nie słyszał takiego ogłoszenia w języku angielskim.

Simon skontaktował się z Ryanairem rano po wylądowaniu we Francji – 18 grudnia – i poprosił o zwrot kosztów za przelot i hotel w Kopenhadze oraz bilety do domu.


Kazano mu wypełnić formularz skargi online – co zrobił 21 grudnia, jednak do tej pory nie uzyskał żadnej odpowiedzi.

Ryanair nie odniósł się do sprawy, stwierdził jedynie: „Obowiązkiem każdego pasażera jest upewnienie się, że wsiada do właściwego samolotu”.

„Istnieje kilka punktów podczas podróży pasażera, które informują pasażerów o miejscu docelowym samolotu. Numer lotu i miejsce docelowe są też wyraźnie wydrukowane na karcie pokładowej pasażera”

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Irlandia Północna znosi wszystkie prawne ograniczenia dotyczące Covid-19
 Czytaj następny artykuł:
2 324 252 080 110 funtów odszkodowania za 3 dni bez prądu. Firma energetyczna popełniła duży błąd