Wiadomości
Ryanair przegrał w sądzie z pasażerką - Opłaty za bagaż niezgodne z prawem
Linia lotnicza Ryanair ma zwrócić opłatę pobraną od jednej z pasażerek za bagaż podręczny, który rzekomo miał być zbyt ciężki.
Taką decyzję podjął hiszpański sąd. Linie lotnicze miały działać w tej sprawie niezgodnie z hiszpańskimi przepisami.
W uzasadnieniu orzeczenia sąd powołał się na hiszpańskie przepisy, które zakazują nakładania opłat za bagaż podręczny.
Zgodnie z tymi przepisami przewóz rzeczy zabieranych przez podróżnych na pokład – o ile ich wielkość i masa z łatwością na to pozwala – powinien być uwzględniony w cenie biletu.
Ryanair zobowiązany został do zwrotu 20 euro, z odsetkami, pobranych od kobiety, która na lotnisku w Madrycie została zobowiązana do zapłacenia tej kwoty za torbę, której waga rzekomo przekraczała 10 kg.
Zdaniem sądu pracownicy przewoźnika nie mieli prawa pobrać od kobiety podróżującej do Brukseli pieniędzy, gdyż jej bagaż podręczny miał wagę niższą niż 10 kg.
Sędzia stwierdziła też, iż Ryanair - stosując dodatkową opłatę za bagaż podręczny - prowadzi praktykę sprzeczną z hiszpańskimi przepisami o transporcie lotniczym.
Nakazała władzom przewoźnika usunięcie tej klauzuli z warunków umowy zawieranych z pasażerami przy zakupie biletów.
Hiszpańscy sędziowie przypomnieli również wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie linii Vueling z 2014 r. ETS również uznał, że bagaż podręczny nie może podlegać dodatkowym opłatom.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Pilne: autostrada M42 w pobliżu lotniska w Wielkiej Brytanii całkowicie …
Anglia wprowadza zakaz używania węży ogrodowych dla milionów osób – kary…
HMRC wprowadza ogromną zmianę w podatkach w Wielkiej Brytanii: nowe obow…
Najgorsza autostrada w Anglii — kierowcy tracą cierpliwość przez niekońc…
Ambasada w Wielkiej Brytanii wydaje ważny komunikat dotyczący polskich p…
Gigant energetyczny wypłaci klientom 1,5 mln funtów odszkodowań za błędy…
Brytyjska poczta wprowadza ogromne zmiany w dostawach – co to oznacza dl…