Wiadomości
Absolwenci prywatnych szkół zarabiają więcej
Uczniowie, którzy ukończyli prywatne szkoły, zarabiają średnio o £200 tysięcy więcej od swoich rówieśników ze szkół publicznych.

Według raportu, dzieje się tak miedzy innymi dlatego, że uczniowie prywatnych szkół często lepiej radzą sobie na egzaminach, dzięki czemu idą na lepsze uniwersytety. Organizacja Sutton Trust wzywała, by dostęp do prywatnych szkół – czyli lepszej edukacji – był uzależniony od wyników w nauce, a nie od zamożności rodziców.
Z badania przeprowadzonego prze Social Market Foundation wynika, że między 26 a 42 rokiem życia, uczeń, który ukończył płatną szkołę, zarobi średnio o £193,700 więcej od swojego rówieśnika z placówki publicznej. W wieku 34 lat będzie zarabiać średnio o 34% więcej na godzinę, o 35% więcej w wieku 38 lat i ponownie o 34% w wieku 42 lat.
Badania pokazują, że nawet w przypadku dzieci o podobnym pochodzeniu i wynikach w nauce mierzonych w 10 roku życia, różnice w zarobkach wynoszą średnio £57,653 między 26 a 42 rokiem życia.
Autorzy badania zauważają, że na wysokość zarobków mają wpływ różne czynniki, jednak lepsze wyniki w nauce zdają się mieć kluczowe znaczenie.
wtorek, 08 lipca 2014 08:02
-
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
| Czytaj poprzedni artykuł: £350 milionów na inwestycje w West Midlands | Czytaj następny artykuł: Polityka Camerona szkodzi brytyjskiej gospodarce |
Gorące Tematy
Wielka Brytania wprowadza finansową rewolucję. Pracownicy stracą tysiące…
Wielka Brytania wprowadza ogromne zmiany dla podróżnych. Od lutego 2026 …
Wielka Brytania ogłasza duże zmiany w Budżecie 2025. Co czeka mieszkańcó…
Wielka Brytania zmaga się z rosnącą liczbą osób na zasiłkach. Eksperci o…
Wielka Brytania uderza w pracujących. Rekordowy wzrost wydatków na benef…
Wielka Brytania wprowadza ogromną zmianę dla kierowców elektryków: zapła…
Wielka Brytania podnosi minimalne wynagrodzenie. Osoby powyżej 21 lat ot…










