Wiadomości
Wizz Air najgorszą linią lotniczą pod względem opóźnień po raz trzeci z rzędu
Wizz Air został uznany za najgorszą linię lotniczą pod względem opóźnień lotów z Wielkiej Brytanii po raz trzeci z rzędu.
Według analizy danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego (CAA) przeprowadzonej przez agencję PA, średnie opóźnienie lotów tej taniej linii wyniosło 31 minut i 36 sekund w 2023 roku.
Turkish Airlines zajęła drugie miejsce pod względem najgorszej punktualności w ubiegłym roku, ze średnim opóźnieniem wynoszącym 28 minut i 36 sekund.
Wizz Air twierdzi, że dokonał „znaczących popraw”, ale przyznał, że „wciąż jest wiele do zrobienia”.
Analiza obejmowała wszystkie zaplanowane i czarterowe odloty z brytyjskich lotnisk przez linie lotnicze obsługujące ponad 2 500 lotów.
Odwołane loty nie zostały uwzględnione. Kolejne najgorsze linie lotnicze pod względem opóźnień to:
- Tui - 28 minut i 24 sekundy
- Air India - 28 minut i 12 sekund
- Turecki tani przewoźnik Pegasus Airlines - 25 minut i 6 sekund
- Air Portugal - 23 minuty i 48 sekund
- Vueling - 23 minuty i 6 sekund
- Swiss - 22 minuty i 48 sekund
- Air Canada - 22 minuty i 6 sekund
- BA - 21 minut i 36 sekund
Irlandzki przewoźnik Emerald Airlines uzyskał najlepszy wynik w ubiegłym roku ze średnim opóźnieniem wynoszącym zaledwie 13 minut i 6 sekund, a Virgin Atlantic zajął drugie miejsce z opóźnieniem wynoszącym 13 minut i 42 sekundy.
Średnie opóźnienie wszystkich lotów wyniosło 20 minut i 42 sekundy, w porównaniu do 23 minut w 2022 roku.
Operacje Wizz Air w Wielkiej Brytanii obejmują lotniska w Aberdeen, Birmingham, Gatwick, Glasgow, Leeds, Liverpoolu i Luton.
Pomimo słabej punktualności w Wielkiej Brytanii, linia lotnicza - działająca w Europie, północnej Afryce, na Bliskim Wschodzie i w innych częściach Azji - odnotowała rekordową liczbę pasażerów wynoszącą 62 miliony w roku do końca marca, co stanowi wzrost o ponad jedną piątą w porównaniu z 51,1 milionami w poprzednich 12 miesiącach.
W tym samym okresie Wizz Air odnotował zysk przed opodatkowaniem w wysokości 341,1 mln euro (290,4 mln funtów), a jejgo przychody ze sprzedaży biletów na jedno dostępne miejsce wzrosły o 11,2% rok do roku, co było podobne do wzrostu cen biletów w całym sektorze lotniczym.
Wizz Air został również oceniany jako najgorsza linia lotnicza pod względem zadowolenia pasażerów w corocznym raporcie Which? opublikowanym w lutym, gdzie respondenci przyznali jej średnio jedną gwiazdkę na pięć możliwych za obsługę klienta i komfort siedzeń.
Zobacz też:
Rzeczniczka Wizz Air powiedziała: „W 2022 roku, podobnie jak wszystkie linie lotnicze w Europie, Wizz Air doświadczył niezwykłych wyzwań operacyjnych, głównie spowodowanych przez czynniki zewnętrzne. Od tego czasu zainwestowaliśmy ponad 90 mln funtów, aby ustabilizować operacje, zmniejszyć liczbę opóźnień i zapewnić lepsze doświadczenia dla klientów. Podczas gdy w 2023 roku odnotowaliśmy znaczące poprawy, wciąż było wiele do zrobienia”
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Bank Anglii wprowadza największe zmiany od 50 lat. Banknoty £5, £10, £20…
Wielka Brytania wprowadza ogromną zmianę w mundurkach szkolnych. Eksperc…
Duża sieć komórkowa w Wielkiej Brytanii przywraca darmowy roaming dla mi…
Brytyjski supermarket, który chciał pokonać Aldi, teraz najdroższy. Podw…
Miliony mieszkańców Wielkiej Brytanii tracą ponad 500 GBP na swoich kont…
Ryanair odwołuje 170 lotów. Linia lotnicza wydaje ostrzeżenie dla pasaże…
Wielka Brytania wprowadza nowe przepisy. Klienci mogą otrzymać nawet 200…