Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Wizz Air najgorszą linią lotniczą pod względem opóźnień po raz trzeci z rzędu

Wizz Air został uznany za najgorszą linię lotniczą pod względem opóźnień lotów z Wielkiej Brytanii po raz trzeci z rzędu.

Według analizy danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego (CAA) przeprowadzonej przez agencję PA, średnie opóźnienie lotów tej taniej linii wyniosło 31 minut i 36 sekund w 2023 roku.


Turkish Airlines zajęła drugie miejsce pod względem najgorszej punktualności w ubiegłym roku, ze średnim opóźnieniem wynoszącym 28 minut i 36 sekund.

Wizz Air twierdzi, że dokonał „znaczących popraw”, ale przyznał, że „wciąż jest wiele do zrobienia”.

Analiza obejmowała wszystkie zaplanowane i czarterowe odloty z brytyjskich lotnisk przez linie lotnicze obsługujące ponad 2 500 lotów.


Odwołane loty nie zostały uwzględnione. Kolejne najgorsze linie lotnicze pod względem opóźnień to:
  • Tui - 28 minut i 24 sekundy
  • Air India - 28 minut i 12 sekund
  • Turecki tani przewoźnik Pegasus Airlines - 25 minut i 6 sekund
  • Air Portugal - 23 minuty i 48 sekund
  • Vueling - 23 minuty i 6 sekund
  • Swiss - 22 minuty i 48 sekund
  • Air Canada - 22 minuty i 6 sekund
  • BA - 21 minut i 36 sekund
Grupa konsumencka Which? stwierdziła, że pasażerowie lotniczy znajdują się w „skandalicznej sytuacji” płacąc rekordowe ceny biletów za „niewiarygodne usługi”.

Irlandzki przewoźnik Emerald Airlines uzyskał najlepszy wynik w ubiegłym roku ze średnim opóźnieniem wynoszącym zaledwie 13 minut i 6 sekund, a Virgin Atlantic zajął drugie miejsce z opóźnieniem wynoszącym 13 minut i 42 sekundy.

Średnie opóźnienie wszystkich lotów wyniosło 20 minut i 42 sekundy, w porównaniu do 23 minut w 2022 roku.

Operacje Wizz Air w Wielkiej Brytanii obejmują lotniska w Aberdeen, Birmingham, Gatwick, Glasgow, Leeds, Liverpoolu i Luton.

Pomimo słabej punktualności w Wielkiej Brytanii, linia lotnicza - działająca w Europie, północnej Afryce, na Bliskim Wschodzie i w innych częściach Azji - odnotowała rekordową liczbę pasażerów wynoszącą 62 miliony w roku do końca marca, co stanowi wzrost o ponad jedną piątą w porównaniu z 51,1 milionami w poprzednich 12 miesiącach.


W tym samym okresie Wizz Air odnotował zysk przed opodatkowaniem w wysokości 341,1 mln euro (290,4 mln funtów), a jejgo przychody ze sprzedaży biletów na jedno dostępne miejsce wzrosły o 11,2% rok do roku, co było podobne do wzrostu cen biletów w całym sektorze lotniczym.

Wizz Air został również oceniany jako najgorsza linia lotnicza pod względem zadowolenia pasażerów w corocznym raporcie Which? opublikowanym w lutym, gdzie respondenci przyznali jej średnio jedną gwiazdkę na pięć możliwych za obsługę klienta i komfort siedzeń.

Zobacz też:


Rzeczniczka Wizz Air powiedziała: „W 2022 roku, podobnie jak wszystkie linie lotnicze w Europie, Wizz Air doświadczył niezwykłych wyzwań operacyjnych, głównie spowodowanych przez czynniki zewnętrzne. Od tego czasu zainwestowaliśmy ponad 90 mln funtów, aby ustabilizować operacje, zmniejszyć liczbę opóźnień i zapewnić lepsze doświadczenia dla klientów. Podczas gdy w 2023 roku odnotowaliśmy znaczące poprawy, wciąż było wiele do zrobienia”

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Miliony klientów brytyjskiego banku otrzymają płatność 100 GBP
 Czytaj następny artykuł:
Prośba o pomoc dla 3-letniego Polaka z Wielkiej Brytanii