Wiadomości
Tesco może łamać prawo dotyczące cen w supermarketach
Według grupy konsumenckiej Which? Tesco może łamać prawo dotyczące sposobu wyświetlania cen dla produktów z Clubcard.
Grupa twierdzi, że największy supermarket w Wielkiej Brytanii nie wyjaśnia kupującym ceny jednostkowej ofert wystarczająco jasno, co utrudnia im określenie najtańszego produktu.
Which? zgłosił supermarket do regulatora, Urzędu ds. Konkurencji i Rynków (CMA).
W odpowiedzi Tesco stwierdziło, że przestrzega wszystkich obowiązujących zasad i nazwało roszczenia Which? „bezpodstawnymi”.
Obawy koncentrują się na stosowaniu przez detalistów tak zwanych cen jednostkowych zarówno w sklepach, jak i w Internecie.
Jest to drobny druk na cenach produktów, który na przykład podaje cenę za 100 g takich rzeczy jak dżem — lub za arkusz papieru toaletowego.
Ceny jednostkowe pomagają kupującym porównać ceny tych samych produktów, które mogą być w większych lub mniejszych opakowaniach, aby ustalić, który produkt jest w rzeczywistości tańszy.
Which? zarzuca Tesco brak przejrzystości i twierdzi, że utrudnia to życie klientom znajdującym się w trudnej sytuacji.
Stwierdzono, że decyzja Tesco, aby nie wyświetlać cen jednostkowych w ofertach Clubcard, może być „wprowadzającą w błąd praktyką” w ramach przepisów dotyczących ochrony konsumentów przed nieuczciwym handlem z 2008 r. (CPR).
Jako przykład Which? podał Keczup pomidorowy Heinz.
W Tesco znaleziono butelkę 700 g, której standardowa cena na etykiecie wynosiła 3,90 GBP, czyli 55,7 pensów za 100 g.
Natomiast z Clubcard butelkę tego samego rozmiaru klient mógł kupić za 3,50 GBP, jednak w ofercie nie podano ceny jednostkowe, która wynosiłaby 50 pensów za 100 g.
Which? stwierdził, że butelka 910 g tego samego keczupu na półce poniżej została wyceniona na 3,99 GBP, czyli 43,8 pensów za 100 g.
Cena była taka sama zarówno dla osób posiadających, jak i nieposiadających ClubCard.
Jak się okazało była to też najtańsza opcja za 100 g keczupu, jednak przez to, że Tesco nie podało ceny jednostkowej na ofercie z Clubcard wielu kupujących błędnie zakłada, że opcja Clubcard jest najlepszą dostępną ofertą.
Karta Tesco Clubcard to program lojalnościowy, który oferuje członkom zniżki na produkty.
Which? twierdzi, że decyzja Tesco o niewyświetlaniu cen jednostkowych w ofertach Clubcard może być złamaniem prawa.
Zgodnie z zasadami konkurencji ceny jednostkowe można postrzegać jako „istotne informacje”, których większość ludzi potrzebuje, aby podjąć świadomą decyzję o tym, jak uzyskać najlepszą wartość tego, co kupują.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Ryanair uruchamia nowe trasy z Wielkiej Brytanii. Wśród nich połączenie …
Pilne ostrzeżenie dla podróżnych z Wielkiej Brytanii. Nowe przepisy od p…
Miliony mieszkańców Wielkiej Brytanii otrzymają dodatek 150 GBP do rachu…
DWP wypłaca dodatek 811 GBP miesięcznie, niezależnie od dochodów
Mieszkańcy Wielkiej Brytanii wezwani do przygotowania zestawów przetrwan…
Przestoje w Jaguar Land Rover. Pracownicy zmuszeni do składania wniosków…
Zakupy spożywcze w Wielkiej Brytanii coraz droższe. Dane ONS pokazują sk…