Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Lidl, Aldi, Asda, Tesco, Sainsbury's. Ogromne zmiany nawyków kupowania żywności w Wielkiej Brytanii

Od czasu pandemii nastąpiła „ogromna zmiana” w sposobie, w jaki mieszkańcy wielkiej Brytanii robią zakupy spożywcze, stwierdziła firma analityczna Kantar, którą cytuje BBC.

Wśród zmian kupujący rzadziej odwiedzają supermarkety, wydają więcej na produkty własnej marki i częściej używają programów lojalnościowych, aby uzyskać zniżki.


Zmiany nawyków są napędzane przez kryzys rosnących kosztów utrzymania i gwałtowny wzrost cen żywności.

Wraz ze wzrostem inflacji kupujący coraz częściej wybierają też dyskontowe supermarkety takie jak Aldi i Lidl.

Według najnowszych danych przeciętne gospodarstwo domowe odbywało 18 wizyt w sklepie spożywczym na miesiąc przed pandemią Covid-19, ale teraz liczba wizyt w sklepie spadła do 16 razy w miesiącu.

Kupujący wydają też więcej na główne zakupy spożywcze niż przed pandemią, ale wydają mnie niż podczas lockdownu.


Z danych Kantar wynika, że ​​prawie 12% (11,7%) wydatków na artykuły spożywcze w Wielkiej Brytanii jest obecnie wydawanych online, co stanowi spadek ze szczytowego poziomu 15,4% w szczytowym momencie pandemii w lutym 2021 r.

Kupujący wymieniają też znane marki na tańsze alternatywy supermarketów, ponieważ ceny żywności rosną najszybciej od 45 lat.

Supermarkety również poszerzają asortyment marek własnych, co pomaga im wyróżnić się na konkurencyjnym rynku.

Według Kantar sprzedaż w dyskontach Aldi i Lidl wzrosła o ponad 23%, rok do roku, w ciągu 12 tygodni do 14 maja.

To ponad dwa razy szybciej niż rośnie sprzedaż w dwóch największych supermarketach w Wielkiej Brytanii, Tesco i Sainsbury's.


W zeszłym roku Aldi wyprzedził Morrisons i stał się czwartym pod względem sprzedaży supermarketem w Wielkiej Brytanii.

Według Kantar kupujący coraz częściej zwracają się do programów lojalnościowych supermarketów, aby uzyskać dostęp do zniżek.

Zobacz też:


Wiele supermarketów prowadzi programy lojalnościowe, w ramach których można gromadzić punkty, które można wydać na późniejsze zakupy.

Na przykład Sainsbury's ma swoją kartę Nectar, Tesco swoją kartę Clubcard as Asda aplikację Asda Rewards.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Tysiące rodzin w UK otrzyma 150 GBP na zakupy do supermarketów. Sprawdź kto się kwalifikuje
 Czytaj następny artykuł:
Brytyjska policja musi teraz przyjechać do każdego zgłoszonego włamania do domu