Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Virgin Media wydaje ostrzeżenie związane z routerem Wi-Fi – zignorowanie go może spowodować problemy z Internetem

Virgin Media wysłało swoim klientom e-mail z ostrzeżeniem i wskazówkami dotyczącymi routera Wi-Fi.

Jeśli od jakiegoś czasu nie sprawdzałeś swojego routera, teraz jest dobry moment, aby poświęcić mu trochę miłości i uwagi.


Firma Virgin Media właśnie wysłała swoim klientom kilka bardzo przydatnych porad, a ich zignorowanie może pozbawić cennego połączenia internetowego.

Prawdopodobnie najważniejszą wskazówką jest sprawdzenie pozycji Hub Virgin Media który, który odpowiada za dostarczanie Internetu do wszystkich urządzeń w domu.

Wraz z nadejściem lata i rosnącymi temperaturami, ważne jest, aby upewnić się, że router nie jest narażony na bezpośrednie działanie promieni słonecznych i nie jest umieszczony na bardzo gorącym parapecie okiennym.

Podobnie jak większość gadżetów, takich jak telefony i laptopy, routery naprawdę nie lubią ciepła, a jeśli zrobią się zbyt gorące, mogą się wyłączyć.

To sprawi, że nie będziesz mieć dostępu do szerokopasmowego Internetu, dopóki wszystko nie ostygnie.


„Zawsze trzymaj router w chłodnym miejscu i z dala od światła słonecznego, aby zapobiec przegrzaniu” – wyjaśnił Virgin w wiadomości dla użytkowników.

To nie jedyna wskazówka dostawcy usług internetowych (ISP), który doradza również klientom umieszczenie routera w centralnym miejscu i jak najwyżej w swoich domach.

Daje to sygnałowi najlepszą szansę na rozprzestrzenienie się w całym domu.

Kolejną dobrą radą jest wyczyszczenie ustawień Wi-Fi i sprawdzenie, czy nie ma żadnych urządzeń, których nie należy podłączać, takich jak laptop sąsiada lub stare gadżety, których już nie używasz.


Virgin oferuje swoją aplikację Connect, która pomaga w tym zadaniu, dzięki czemu możesz dokładnie zobaczyć, co się dzieje – możesz nawet wstrzymać dostęp smartfonów i tabletów do sieci, jeśli nie chcesz, aby Twoje dzieci używały Internetu późno w nocy.

Firma zaleca też zresetowanie routera. Wyłączenie routera na 10 sekund może rozwiązać wiele problemów i warto to robić przynajmniej raz na kilka miesięcy.

Dobrym pomysłem jest sprawdzenie sprzętu pod kątem wadliwych lub uszkodzonych kabli, które mogą powodować problemy z siecią i spowolnić prędkość Internetu.

Zobacz też:


Warto zauważyć, że ponowne uruchomienie Huba może zająć od pięciu do 10 minut.

Będziesz wiedział, że połączenie zostało przywrócone i działa, gdy zaświeci się białe światło z przodu routera.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Przerażające video pokazujące chłopca w dmuchanej kuli porwanego przez wiatr
 Czytaj następny artykuł:
Wysokie podatki zniechęcają mieszkańców Wielkiej Brytanii do pracy