Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Miliony użytkowników telefonów komórkowych i Internetu zapłacą więcej za rachunki od przyszłego tygodnia

Miliony użytkowników telefonów komórkowych i Internetu w ciągu zaledwie tygodnia odczują wzrost rachunków nawet o 17,3%.

Co roku w kwietniu wiele firm oferujących Internet szerokopasmowy i usługi telefonii komórkowej podnosi ceny zgodnie ze wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych (CPI) plus dodatkowe 3-3,9%.


Ponieważ te podwyżki cen są często stosowane w trakcie obowiązywania umowy, ludzie muszą albo zaakceptować nowe ceny, albo uiścić kosztowne opłaty za rezygnacje z umowy wcześniej.

Podwyżki mogą zostać wprowadzone mimo tego, że budżety gospodarstw domowych już są pod dużą presją z powodu rosnących kosztów życia.

BT, EE, ID Mobile, TalkTalk, Plusnet, Three i Vodafone należą do dużych dostawców usług telekomunikacyjnych, którzy zgodnie z umową mogą podnieść swoje rachunki zgodnie ze stopą inflacji z poprzedniego roku, mierzoną wskaźnikiem cen konsumpcyjnych (CPI) w grudniu – plus kolejne 3% -3,9%.

Jeśli podwyżki zostaną przeniesione w całości, jak spodziewa się wielu ekspertów, spowodowałoby to, że klienci płaciliby około 50 funtów rocznie więcej za Internet.


Natomiast klienci telefonów komórkowych z drogimi umowami mogliby stanąć w obliczu podwyżek o ponad 100 funtów rocznie.

Poniżej przedstawiamy przykładowe podwyżki cen rachunków telefonicznych.

  • EE – klienci mogą spodziewać się wzrostu rachunków telefonicznych o 14,4% od 31 marca. Wzrost opiera się na CPI na poziomie 10,5% + 3,9%. EE szacuje, że daje to średnio około 1 GBP więcej tygodniowo.
  • O2 – firma potwierdziła, że ceny wzrosną o 17,3% (wskaźnik RPI w styczniu 13,4% + 3,9%), jeśli Twoja umowa rozpoczęła się po 25 marca 2021 r. lub o 13,4%, jeśli rozpoczęła się przed tą datą.
  • Vodafone – klientów poinformowano, że ceny wzrosną o 14,4% – wskaźnik CPI + 3,9%
  • Three – klienci, którzy dołączyli po 1 listopada 2022 r., odnotują wzrost cen o 14,4%, każdy, kto dołączył lub zmienił plan między 29 października 2020 r. a 31 października 2022 r., odnotuje wzrost cen o 4,5%.

Regulator branżowy Ofcom rozpoczął przegląd, aby ustalić, czy konsumenci mają wystarczającą jasność co do wzrostu kosztów w połowie umowy.

Również Uswitch prowadzi kampanię, aby umożliwić wszystkim konsumentom rezygnację z umów bez kary w obliczu podwyżek cen, ponieważ większość dostawców na to nie zezwala.

Witryna porównująca ceny uważa, że​​dostawcy, którzy narzucają inflacyjne podwyżki, powinni umożliwiać klientom wcześniejszą rezygnację z umowy bez kary lub oferować umowy, w których cena pozostaje stała przez cały czas trwania.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Bank Anglii ostrzega, że ​​stopy procentowe wzrosną ponownie, jeśli firmy podniosą ceny
 Czytaj następny artykuł:
Kiedy zmiana czasu na letni w Wielkiej Brytanii?