Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Angielski bank wydaje pilne ostrzeżenie. Klienci średnio tracą 642 GBP

Jeden z głównych banków w Wielkiej Brytanii wydał pilne ostrzeżenie dla klientów, którzy mogą stracić ponad 600 GBP z powodu oszustów.

Lloyds Bank poinformował klientów, aby zwracali uwagę na wszystkie znaki ostrzegawcze, zanim zostaną oszukani podczas zakupów online.


Według banku średnia kwota, którą ludzie w Wielkiej Brytanii tracą na tego typu oszustwach, wynosi 642 GBP.

Bank podał sześć wskazówek, jak nie paść ofiarą oszustów:

  • Podczas zakupów online zawsze używaj karty debetowej lub kredytowej, nigdy nie płać przelewem.
  • Niskie ceny i świetne oferty mogą ukrywać oszustwa, więc sprawdź, czy możesz je znaleźć gdzie indziej.
  • Oszuści najczęściej wykorzystują media społecznościowe do publikowania oszukańczych ofert.
  • Upewnij się, że sprzedawca lub witryna są autentyczne.
  • Zadaj pytania przed zakupem. Jeśli sprzedawca nie może podać żadnych szczegółów dotyczących przedmiotu lub próbuje nakłonić Cię do zapłaty, oznacza to oszustwo.
  • Nigdy nie klikaj linków w wiadomościach SMS, nawet jeśli wydaje ci się, że znasz nadawcę i odwiedzasz prawdziwą stronę internetową.


Liz Ziegler, dyrektor ds. zapobiegania oszustwom w Lloyds, powiedziała: „Oszustwa związane z zakupami online przybierają różne formy i rozmiary, ale zdecydowana większość zaczyna się od przedmiotów reklamowanych w mediach społecznościowych, gdzie oszustom bardzo łatwo jest używać fałszywych profili i reklamować towary, które po prostu nie istnieją”.

„Najbezpieczniejszym sposobem płacenia za rzeczy online jest zawsze karta debetowa lub kredytowa i robienie zakupów u zaufanego sprzedawcy”.


„Pamiętaj, że jeśli oferta wygląda zbyt dobrze, aby była prawdziwa, zazwyczaj nie jest prawdziwa” - dodała.

Jak rozpoznać oszustwa?

Zakupy online zrewolucjonizowały sposób, w jaki konsumenci zdobywają swoje produkty – ale wiąże się to z odrębnymi zagrożeniami, w tym oszustami wyłudzającymi pieniądze.

Na szczęście istnieją wskazówki, co zrobić, aby nie paść ofiarą oszustów.

Warto wcześniej sprawdzić, jaka jest uczciwa i konkurencyjna cena za podobne towary w tym samym stanie.

Jeśli oferta brzmi zbyt dobrze, aby była prawdziwa, prawdopodobnie nie jest prawdziwa.


Oszuści często wykorzystują obrazy ze sklepów lub zdjęcia innych osób w wielu reklamach, lub witrynach internetowych.

Możesz sprawdzić, czy obraz pojawia się gdziekolwiek indziej online za pośrednictwem stron internetowych, takich jak Google Lens, TinEye lub reverse.photos.

Sprawdź historię recenzji sprzedającego lub kupującego oraz opinie innych recenzentów.

Zobacz też:


Należy jednak pamiętać o kontach, które mogły zostać niedawno założone z wieloma pozytywnymi opiniami, ponieważ może to wskazywać na fałszywe recenzje.

Upewnij się, że dokonujesz płatności w „bezpiecznej witrynie”.

Możesz sprawdzić, czy łącze lub witryna jest bezpieczna na dwa sposoby:

  • W oknie przeglądarki obok adresu strony powinien znajdować się symbol kłódki.
  • Adres internetowy powinien zaczynać się od „https://”

Co możesz zrobić, jeśli zostałeś oszukany?

Citizens Advice przedstawia trzy najważniejsze wskazówki, co należy zrobić, jeśli padłeś ofiarą oszustwa:

  • Zabezpiecz się przed dalszymi zagrożeniami.
  • Sprawdź, czy możesz odzyskać swoje pieniądze.
  • Zgłoś oszustwo.

Jeśli przelałeś pieniądze oszustowi w ciągu ostatnich 24 godzin, powinieneś natychmiast powiadomić policję, dzwoniąc pod numer 101.

Jeśli straciłeś pieniądze z powodu oszustwa, możesz je odzyskać. Jednak proces, w jaki to się robi, różni się w zależności od sposobu dokonania płatności.


Jeśli zapłaciłeś kartą lub PayPalem, wystawca karty może poprosić bank sprzedającego o zwrot pieniędzy.

Ponadto, jeśli zapłaciłeś kartą kredytową, a przedmiot kosztował więcej niż 100 GBP, ale mniej niż 30 000 GBP, możesz ubiegać się o zwrot pieniędzy zgodnie z ustawą Consumer Credit Act.

Jeśli zapłaciłeś przelewem bankowym lub poleceniem zapłaty, natychmiast skontaktuj się ze swoim bankiem, aby poinformować go, co się stało, i poprosić o zwrot pieniędzy.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
W Wielkiej Brytanii odnotowano najniższą temperaturę w 2023 roku
 Czytaj następny artykuł:
Podwyżka do 13,18 GBP na godzinę. Aldi po raz trzeci w ciągu roku podnosi płace dla pracowników magazynów