Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

49000 GBP rachunków za energię. Klienci dużej firmy wezwani do sprawdzenia swoich kont

Miliony odbiorców energii w jednej firmie energetycznej są proszone o sprawdzenie swoich kont i rachunków z powodu usterki.

Dzieje się tak, ponieważ kilku klientów Ovo Energy otrzymało błędne rachunki.


Według The Guardian jedno pechowe gospodarstwo domowe zostało błędnie poinformowane, że musi zapłacić 49 000 funtów.

Inny klient powiedział: „Zostałem poproszony o przesłanie zdjęć moich liczników w sierpniu, ponieważ Ovo uważało, że wystąpił problem”.

„Zrobiłem to i saldo na moim koncie z 600 funtów na plusie, spadło do 19 000 funtów długu”.

„Pomimo tego, że Ovo zapewniało mnie, że to pomyłka, we wrześniu dług wzrósł do ponad 44 000 funtów”.


Firma energetyczna obwiniła za błędy usterkę techniczną wywołaną po tym, jak klienci SSE przenieśli swoje konta do Ovo Energy.

Klienci Ovo Energy zaniepokojeni swoimi rachunkami powinni skontaktować się z firmą za pośrednictwem czatu na żywo na jej stronie internetowej lub dzwoniąc pod numer 0330 175 9669.

Rzecznik Ovo powiedział: „Do tej pory przetworzyliśmy miliony udanych migracji, ale zdajemy sobie sprawę z tego, że niewielka garstka klientów otrzymuje duże rachunki”.

Zobacz też:


„Aby rozwiązać ten problem, nasze zespoły ustanowiły dodatkową kontrolę w celu sprawdzenia dużych rachunków, aby upewnić się, że je zidentyfikujemy i naprawimy, zanim zostaną wysłane do klientów” - dodał.

To już kolejne doniesienia o błędnych rachunkach w tej firmie wcześniej opisywaliśmy historie Brytyjczyków, których saldo na koncie, w ciągu jednego dnia, spadło z 189,99 funtów na plusie do 13 037,71 funtów na minusie.

Niestety mimo prób nie udało im się porozumieć z firmą, dopiero po skontaktowaniu się z Sunday Mail, które nagłośniło sprawę w mediach, firma OVO Energy skontaktowała się z rodziną, aby naprawić błąd i zaoferowała im 150 funtów w ramach zadośćuczynienia.


Okazało się, że to jeden z ich agentów wprowadził odczyt energii elektrycznej jako gazowy.

Firma OVO Energy została założona w 2009 roku przez byłego handlowca City, Stephena Fitzpatricka, którego majątek osobisty szacuje się na 675 milionów funtów.

Firma dostarcza energię dla 4,5 miliona klientów w Wielkiej Brytanii.

W lipcu tego roku firma zajęła drugie miejsce w rankingu Biura Porad Obywatelskich na najgorszego dostawcę energii pod względem obsługi klienta.


W styczniu 2020 r. OVO uzgodniło, że zapłaci 8,9 miliona funtów na dobrowolny fundusz zadośćuczynienia Ofgem w wyniku dochodzenia przeprowadzonego przez regulatora w sprawie zaniżonych i zawyżonych opłat.

Okazało się, że w latach 2015-2018 ponad pół miliona klientów tego dostawcy otrzymało niedokładne sprawozdania rocznego zużycia energii.

-
 


Czytaj poprzedni artykuł:
Szkocki parlament nie ma uprawnień do zarządzenia drugiego referendum niepodległościowego
 Czytaj następny artykuł:
Rishi Sunak ostrzega przed paraliżującą zimą, inflacją i głęboką recesją w UK