Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Brytyjski dostawca płaci 4.27 GBP za godzinę zmniejszenia zużycia energii

Klienci Octopus Energy zmniejszyli zużycie energii elektrycznej o około 59% między 17:00 a 18:00 we wtorek, ponieważ firma przeprowadziła pierwszą w historii próbę oszczędzania.

National Grid uruchomił w Wielkiej Brytanii usługę, która pozwala gospodarstwom domowym na otrzymanie zapłaty, jeśli ograniczą korzystanie z energochłonnych urządzeń w określonych godzinach.


Program ma na celu zmniejszenie obciążenia sieci elektrycznej w godzinach szczytu, kiedy podaż z trudem nadąża za dostawami.

Wtorek był tylko testem, ale w przyszłości system może być używany do unikania przerw w dostawie prądu.

Octopus poinformował, że 200 000 uczestniczących w nim klientów zdołało zmniejszyć zapotrzebowanie o około 108 megawatów (MW) w ciągu godziny.

To tyle samo, co mała elektrownia gazowa i ponad połowa z 200 MW oszczędności, o które prosiła National Grid.

Octopus w oświadczeniu poinformował: „To pokazuje, że gdyby tylko jedna inna firma energetyczna dokonała tego samego, co Octopus, popyt konsumentów mógłby zaspokoić wszystkie potrzeby National Grid w zakresie elastyczności”.


„Gdyby program został rozszerzony na wszystkich klientów inteligentnych liczników energii elektrycznej w Wielkiej Brytanii, wynikające z tego elastyczne obciążenie energią wyniosłoby ponad jeden gigawat, prawie tyle samo, co zasilenie jednej z głównych elektrowni węglowych w Wielkiej Brytanii (ale bez emisji)” - dodano.

Do programu zgłosili się także inni dostawcy, ale większość nie wzięła udziału we wtorkowym pierwszym teście.

Zobacz też:


National Grid ma nadzieję, że wkrótce dołączą kolejne firmy. Chociaż ryzyko jest nadal niewielkie, prawdopodobieństwo, że Wielka Brytania stanie w obliczu ciągłych przerw w dostawie prądu, jest tej zimy większe niż przez dziesięciolecia.

National Grid ma nadzieję, że dzięki możliwości poproszenia ludzi o ograniczenie zużycia – i płacenia im za to – może zmniejszyć ryzyko wystąpienia przerw w dostawie prądu.

Sieć jest zmuszona do wyłączania części kraju, gdy popyt jest zbyt wysoki, aby podaż mogła nadążyć — więc jeśli może to zmniejszyć popyt, przerwy w dostawach mogą nie być konieczne.


Octopus poinformował, że typowy płatnik rachunków otrzymał „znacznie ponad” 1 GBP za godzinę, podczas gdy 5% najbardziej oszczędzających energię otrzymywało średnio 4,27 GBP.

Płatności mogą być wykorzystane jako dodatek na rachunek za energię lub wypłacone w gotówce.

Alex Schoch, szef ds. elastyczności w firmie Octopus, powiedział: „Dawanie konsumentom szansy na oszczędzenie jest korzystne dla obu stron: oczyszczenie sieci, obniżenie kosztów i zapewnienie większego bezpieczeństwa energetycznego”.


„Podobnie jak produkty z żółtą etykietą, które są sprzedawane w supermarkecie, nie wszyscy muszą brać w nich udział, ale ci, którzy je kupują, zmniejszają ilość odpadów i redukują koszty dla wszystkich innych”.

„Octopus jest dumny, że był tego pionierem. Umożliwiły to nasze ogromne inwestycje w technologię i relacje z klientami i spodziewamy się, że inne firmy pójdą w nasze ślady” - dodał.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Tesco założyło urządzenia zabezpieczające na mleku wartym 1,65 GBP
 Czytaj następny artykuł:
Znowu tanie bilety w Ryanair. Kolejna wyprzedaż z okazji Black Friday