Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Większość ofert w Black Friday nie jest najtańsza

Kupujący z Wielkiej Brytanii szukający okazji w Czarny piątek zostali ostrzeżeni, że większość ofert nie oferuje prawdziwych rabatów.

Analiza ponad 200 ofert z zeszłego Czarnego Piątku wykazała, że ​​98% produktów było tańszych lub w tej samej cenie w innych porach roku, twierdzi grupa konsumencka „Which?”.


Ostrzeżenie pojawia się, ponieważ liczba osób odwiedzających sklepy w Wielkiej Brytanii w ten Black Friday jest prognozowana na 12,8% więcej niż w 2021 r., Poinformowali eksperci ds. Handlu detalicznego Springboard.

Wiele osób znajduje się pod dodatkową presją, aby oszczędzać w miarę wzrostu kosztów utrzymania.

Czarny piątek i cyberponiedziałek to najbardziej pracowite dni w kalendarzu handlu detalicznego.

Zobacz też:


Poprzednie lata to szał zakupów z długimi kolejkami, pustymi półkami i scenami walki klientów o ostatni telewizor z obniżoną ceną.

W tym roku ceny rosną w najszybszym tempie od ponad 40 lat, co skłania kupujących na Boże Narodzenie do szukania oszczędności.

Jednak Which? ostrzegło, że Czarny piątek to „rzadko najtańszy czas na zakupy”.

Grupa przeanalizowała 214 transakcji w Czarny piątek w zeszłym roku u siedmiu głównych detalistów – Amazon, AO, Argos, Currys, John Lewis, Richer Sounds i Very.


Sprawdziła ich ceny codziennie przez sześć miesięcy przed i po dniu sprzedaży, czyli 26 listopada 2021 r.

Okazało się, że 183 lub 86% było tańszych, lub takich samych, jak ich cena w Czarny piątek w ciągu sześciu miesięcy przed wyprzedażą.

Około 209 ofert, czyli 98%, było tańszych lub w tej samej cenie w innych porach roku. Żaden nie był tańszy w sam Czarny piątek.

Okazało się, że w domu towarowym John Lewis lodówka Bosch za 869 funtów była o 20 funtów tańsza po wyprzedaży w Czarny piątek i pozostała taka do następnego roku.

Wątpliwe rabaty

Which? nazwał Amazon i Very „najgorszymi detalistami pod względem wątpliwych rabatów”.

Okazało się, że ponad 70% produktów uwzględnionych w analizie było tańszych w innych porach roku w porównaniu z ich ceną w Czarny piątek.

Amazon tłumaczył, że oferuje niskie ceny przez cały rok, a także szereg wydarzeń sezonowych.

„Nasza wyprzedaż w Czarny piątek oferuje tysiące ofert z każdej kategorii w całej witrynie w porze roku, kiedy wiemy, że oszczędzanie pieniędzy jest ważne dla naszych klientów” – powiedział rzecznik Amazon.

Redaktor ds. sprzedaży detalicznej w Which?, Reena Sewraz, powiedziała, że ​​znalezienie naprawdę dobrej oferty w Czarny piątek było jak szukanie igły w stogu siana.


„Rzadko jest to najtańszy czas na zakupy i prawdopodobnie znajdziesz rzeczy w tej samej cenie lub tańsze, gdy zbliżamy się do Bożego Narodzenia, Nowego Roku i nie tylko” - dodała.

Argos poinformował, że jego oferty w Czarny piątek „nie były wyjątkiem” od „świetnych cen” przez cały rok, podczas gdy sprzedawca internetowy AO powiedział Which?, że oferty w Czarny piątek są „tylko jedną częścią wielu ofert”, które oferowali przez cały rok.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Tesco kolejnym supermarketem, który racjonuje jajka w UK
 Czytaj następny artykuł:
Cyber-Week w Ryanair. Bilety już od 8.99 GBP