Wiadomości
Ważny dzień w historii UK – dziś odbywa się referendum unijne
W Wielkiej Brytanii rozpoczęło się historyczne referendum dotyczące dalszej obecności kraju w Unii Europejskiej.

Lokale wyborcze są otwarte w godzinach 7:00-22:00. Do wzięcia udziału w głosowaniu uprawnionych jest rekordowa liczba ludzi wynosząca 46,499,537. To dopiero trzecie ogólnokrajowe referendum w historii UK. Odbywa się po trwającej cztery miesiące kampanii i walce o głosy pomiędzy zwolennikami pozostania w Unii i opowiadającymi się za jej opuszczeniem.
Na karcie do głosowania wydrukowano pytanie, które brzmi: „Czy Zjednoczone Królestwo powinno pozostać członkiem Unii Europejskiej, czy powinno Unię Europejską opuścić?”. Opcja, która zdobędzie więcej niż połowę głosów wygrywa.
Po zamknięciu lokali wyborczych zapieczętowane urny zostaną przetransportowane do jednego z 382 miejsc, w których będą liczone. 380 lokalnych okręgów znajduje się w Anglii, Walii i Szkocji oraz po jednym w Irlandii Północnej i Gibraltarze. Wyniki cząstkowe będą podawane w ciągu nocy. Ujawnione zostaną też rezultaty z 11 ośrodków regionalnych.
Ostateczne rozstrzygnięcie może być już znane zanim zostanie ogłoszone przez mającą siedzibę w ratuszu w Manchesterze osobę pełniącą rolę Chief Counting Officer. Komisja Wyborcza szacuje, że finalne wyniki zostaną ujawnione w piątek rano.
czwartek, 23 czerwca 2016 05:26
-
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Wielka Brytania: ogromne zmiany na granicach UE – od października utrudn…
Wielka Brytania szykuje rewolucję w płatnościach. Limit 100 GBP płatnośc…
Ryanair odwołuje tysiące lotów na kluczowych trasach z Wielkiej Brytanii
B&M sprzedaje zimowy gadżet za 69 pensów - grzeje nawet 10 godzin
Wielka Brytania wprowadza ogromne zmiany rozliczeń z HMRC. Co muszą wied…
Duży bank w Wielkiej Brytanii oferuje konta oszczędnościowe z oprocentow…
Brytyjski supermarket obniża ceny 650 produktów, by wesprzeć klientów pr…