Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Rekordowa liczba zawieszeń uczniów w szkołach w UK doprowadziła do utraty ponad miliona dni nauki

W zeszłym roku z powodu rekordowej liczby zawieszeń uczniów w szkołach w Wielkiej Brytanii utracono ponad milion dni nauki – podało Sky News.

Liczba zawieszeń wzrosła o jedną trzecią w porównaniu z okresem przed pandemią, co budzi obawy o pogłębiający się kryzys w szkołach po pandemii.


Sky News ujawniło, że liczba zawieszeń dotyczących dziewcząt wzrosła o 59% w porównaniu z okresem przed pandemią.

Jednak liderzy nauczycieli twierdzą, że istnieje ogólnokrajowy brak alternatywnych form edukacji dla uczniów wykluczonych, ponieważ wzrost liczby zawieszeń wywiera niespotykany dotąd nacisk na system.

Szkoły, takie jak Marvell College w Hull, podjęły kroki w celu zmniejszenia liczby zawieszeń, tworząc własne alternatywne środki w szkole dla dzieci, których zachowanie oznacza ryzyko zawieszenia.

W tym miejscu organizowane są specjalne klasy, które dają niektórym uczniom szansę na ponowne zaangażowanie się w naukę.


Dyrektor Jake Capper z Marvell College podkreśla, że ich podejście działa. Mówi: „Nie przerzucamy odpowiedzialności na nikogo innego. To nasze dzieci. To nasza społeczność. Jesteśmy dumni z naszych dzieci i naszej społeczności. To, co robimy tutaj, pozwala niektórym z naszych uczniów się odprężyć i zrozumieć, czego się od nich oczekuje”.

W całym kraju problem staje się coraz poważniejszy. Nowe dane Departamentu Edukacji ujawniają, że w roku szkolnym 2021/22 ponad 3 000 dzieci dziennie traciło naukę z powodu zawieszenia w szkole.

Zobacz też:


Analizę danych przeprowadziła nowa koalicja "Who's Losing Learning?", składająca się z organizacji The Difference, Impetus i IPPR.

Jednym z głównych powodów małej frekwencji jest ubóstwo. Trzy razy więcej dzieci korzystających z darmowych posiłków szkolnych jest nieobecnych w szkole niż tych, które ich nie otrzymują.


Ponad połowa wszystkich zawieszeń dotyczyła dzieci żyjących w ubóstwie, które mają 3,7 razy większe prawdopodobieństwo wysłania do domu niż inne dzieci.

Dave Whitaker, dyrektor ds. nauki w Wellspring Academy Trust, mówi, że lokalne władze zmagają się z zapotrzebowaniem na alternatywne miejsca.

Geoff Barton, sekretarz generalny Association of School and College Leaders, podkreśla potrzebę identyfikacji przyczyn wyższych wskaźników stałej nieobecności i zawieszenia.

Minister zdrowia Maria Caulfield komentując informację w Sky News, stwierdziła, że rząd wprowadza intensywne wsparcie w szkołach, w tym zespoły wsparcia zdrowia psychicznego.


Rzecznik Departamentu Edukacji powiedział, że popiera dyrektorów szkół w podejmowaniu działań niezbędnych do promowania dobrego zachowania i utrzymania spokojnego i bezpiecznego środowiska szkolnego.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Wielka Brytania odnotowała pierwszy przymrozek. Temperatura w nocy spadła do -3°C
 Czytaj następny artykuł:
Pilny apel policji po śmiertelnym wypadku w Birmingham