Wiadomości
Brak kierowców ciężarówek nie jest spowodowany Brexitem – twierdzi minister transportu
Minister transportu Grant Shapps odniósł się dziś rano do problemu w dostawach paliwa w związku z brekiem kierowców ciężarówek.
Minister transportu Grant Shapps odniósł się dziś rano do problemu w dostawach paliwa w związku z brekiem kierowców ciężarówek.
Minister odrzucił sugestie, że to Brexit spowodował, że brakuje kierowców.
Według niego największy wpływ na problemy kadrowe w transporcie miała pandemia koronawirusa.
„Covid jest głównym powodem” – powiedział w Sky News.
„Jest to problem globalny, a Europa jest szczególnie dotknięta. Dla przykładu w Niemczech brakuje 60 tys., a w Polsce brakuje 123 tys. kierowców ciężarówek” - stwierdził brytyjski minister transportu.
„Więc, jak mówię, jest to główna przyczyna problemu i bardzo ciężko pracujemy, aby to zmienić, w tym zmienić prawo, aby zapewnić więcej testów dla kierowców ciężarówek i zachęcić ludzi do powrotu na rynek” – dodał.
Wielka Brytania od tygodni zmaga się z brakiem kierowców samochodów ciężarowych z powodu brexitu i pandemii koronawirusa.
Firmy zajmujące się transportem drogowym twierdzą, że w Wielkiej Brytanii brakuje około 100 000 kierowców – dotyczy to firm z całej gospodarki.
Wczoraj BP zostało zmuszone do zamknięcia niektórych stacji benzynowych i przekazało, że planuje racjonować dostawy paliwa do pozostałych stacji z powodu braku kierowców ciężarówek.
Gigant naftowy poinformował rząd, że stara się szybko uzupełnić zapasy w stacjach i planuje nadać priorytet dostawom do kluczowych lokalizacji.
Chociaż nie brakuje paliwa, brak kierowców utrudnia utrzymanie dostaw w całym kraju, podała stacja ITV News.
Również Esso ogłosiło, że zostało zmuszone do natychmiastowego zamknięcia niektórych punktów sprzedaży, ponieważ nie są w stanie transportować paliwa w całym kraju.
Problemy z brakiem kierowców i rąk do pracy uderzają też w dostawy jedzenia do supermarketów.
Tesco – które od oferuje kierowcom samochodów ciężarowych premie za rekrutację w wysokości 1000 funtów – ostrzegło urzędnika prowadzącego spotkanie w zeszłym tygodniu, że nadal potrzebuje 800 kierowców.
Supermarket ostrzegł, że problem dotyczy całej branży, a próby rekrutowania przez różnych sprzedawców z tej samej puli kierowców były jak „przenoszenie leżaków na plaży”.
Supermarket wezwał do tymczasowego złagodzenia przepisów imigracyjnych, aby ułatwić sprowadzanie pracowników z zagranicy w celu rozwiązania problemu.
Firmy zajmujące się transportem drogowym twierdzą, że w Wielkiej Brytanii brakuje około 100 000 kierowców – dotyczy to firm z całej gospodarki.
Krajowy Związek Rolników opublikował wspólne pismo organów przemysłu spożywczego do premiera wzywające do wydania 12-miesięcznej wizy „COVID recovery visa”, umożliwiającej firmom zaangażowanym w łańcuch dostaw rekrutację „krytycznych ról” jako krótkoterminowa reakcja na niedobory siły roboczej.
Według ekspertów w całej branży jest około 500 000 wakatów. Bez wizy „więcej półek będzie pustych, a konsumenci wpadną w panikę, aby spróbować przetrwać zimę”, czytamy w liście.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
| Czytaj poprzedni artykuł: Wielka Brytania ma „10 dni na uratowanie Świąt Bożego Narodzenia” | Czytaj następny artykuł: Port w Dover zablokowany przez protestujących. Policja aresztowała 17 osób |
Gorące Tematy
Mieszkasz w Wielkiej Brytanii? Polska oferuje nawet 2,37 mln zł dla powr…
Ryanair przywraca dwie utracone trasy z Wielkiej Brytanii do Polski i og…
Home Office zapłaci 3000 GBP za dobrowolny powrót z UK do Polski. Kwota …
Dzieci urodzone w Wielkiej Brytanii mogą zostać deportowane. Rząd zapowi…
Co zrobić, gdy ktoś zablokuje twój podjazd? Brytyjska policja wyjaśnia z…
„Pracować się nie opłaca”. Brytyjka od sześciu lat na Universal Credit t…
Ryanair ogłasza nową trasę z Wielkiej Brytanii do Polski







