Wiadomości
Ogromne podwyżki cen za Internet: Klienci mogą zapłacić nawet o 150 funtów więcej
Miliony klientów usług szerokopasmowych w Wielkiej Brytanii mogą spodziewać się znaczących podwyżek cen, które mogą wynieść nawet 150 funtów więcej, niż oczekiwano w ciągu najbliższych dwóch lat.
Miliony klientów usług szerokopasmowych w Wielkiej Brytanii mogą spodziewać się znaczących podwyżek cen, które mogą wynieść nawet 150 funtów więcej, niż oczekiwano w ciągu najbliższych dwóch lat.
Organizacja konsumencka Which? wezwała regulatora Ofcom do zakazania podwyżek cen w trakcie trwania umów – podało The Sun.
Z analizy wynika, że klienci takich firm jak BT, EE, Plusnet, Shell Energy, TalkTalk i Vodafone mogą spodziewać się wzrostów cen o ponad 8% średnio w 2024 roku.
Klienci Virgin Media mogą również spodziewać się podwyżek cen o ponad 10%, opierając się na prognozach inflacji Banku Anglii.
Wielu z największych dostawców szerokopasmowych, takich jak BT, EE, Plusnet, Shell Energy, TalkTalk, Virgin Media i Vodafone, podnosi ceny co roku w kwietniu, zgodnie ze wskaźnikiem cen konsumenckich (CPI) lub wskaźnikiem cen detalicznych (RPI) plus dodatkowe 3%, 3,7% lub 3,9%.
Klienci, którzy chcą uniknąć tych podwyżek, mogą być obciążeni karą za wcześniejsze zakończenie umowy.
Na podstawie średnich kwot z ankiety Which? z 2023 roku, klienci Virgin Media, BT i EE mogą spodziewać się największych rocznych wzrostów cen, odpowiednio o 50,52 funta, 43,68 funta i 43,68 funta, począwszy od kwietnia 2024 roku.
Which? obliczyło również, ile dodatkowo mogą zapłacić klienci każdego dostawcy, którzy podpisali umowę w styczniu 2023 roku, w ciągu 18 lub 24 miesięcy.
Na podstawie średnich kwot z ankiety Which? z 2023 roku, klienci BT i EE, którzy podpisali umowę w styczniu 2023 roku, mogą spodziewać się jednych z najwyższych średnich podwyżek cen, odpowiednio o 147,43 funta i 147,31 funta, podczas gdy klienci Vodafone i Plusnet mogą spodziewać się wzrostów o 122,38 funta i 117,87 funta.
Which? uruchomiło kampanię „The Right to Connect”, wzywającą do bardziej przejrzystego i sprawiedliwego ustalania cen dla klientów telekomunikacyjnych i zakończenia nieprzewidywalnych podwyżek cen w trakcie trwania umów.
Ofcom obecnie prowadzi przegląd podwyżek cen w trakcie trwania umów, związanych z inflacją i ma opublikować wyniki konsultacji w grudniu.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
| Czytaj poprzedni artykuł: Najtańszy supermarket w Wielkiej Brytanii: Można oszczędzić 33,52 GBP | Czytaj następny artykuł: Ceny domów w Wielkiej Brytanii spadają szósty miesiąc z rzędu |
Gorące Tematy

Wielka Brytania buduje zupełnie nowe miasteczko. Tysiące domów i pełna i…

Pasażerowie nie wierzyli własnym oczom. Martwa kobieta wniesiona na pokł…

Wielka Brytania zaostrza kontrole benefitów. DWP zapowiada spotkania „tw…

Ryanair, Wizz Air, easyJet, Jet2 i TUI. Najnowsze zasady bagażu podręczn…

Popularna linia lotnicza ogłasza 8 tras z UK. W tym z Birmingham do Gdań…

Tysiące kierowców utknęło w Dover. Problemy z IT powodują kolejki na gra…

Wielka Brytania: Mało znany program obniża rachunki za energię o 230 GBP
