Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Brytyjskie supermarkety oszukały klientów na setki milionów funtów

Według organizacji konsumenckiej Which? brytyjskie supermarkety oszukują swoich klientów, którzy tylko w 2013 roku mogli łącznie stracić setki milionów funtów.

Which? wniosło pierwszą w historii kompleksową skargę na brytyjskie supermarkety do Competition and Market Authority (CMA). Grupa twierdzi, że sieci tworzą iluzoryczny obraz oszczędzania na zakupie danych produktów przez co klienci dokonują wyborów, na które być może by się nie zdecydowali, jeśli znaliby wszystkie fakty.

Dla przykładu – Tesco podaje, że sześciopak kukurydzy jest w specjalnej, niższej cenie, tymczasem pojedyncze opakowanie jest proporcjonalnie tańsze. Z kolei Asda podwyższa cenę jednego produktu, jeśli w danym momencie jest on częścią promocyjnej oferty, w ramach której trzeba kupić kilka sztuk.

Takie postępowanie sprawia, że ludzie nie wiedzą kiedy korzystają z rzeczywistej promocji, zwłaszcza że ceny zmieniają się często.

CMA po otrzymaniu skargi może najpierw zarządzić badanie rynku i zażądać od supermarketów pełniejszych informacji, a następnie przekształcić to w standardowe śledztwo.

Według Kantar Worldpanel obecnie około 40 proc. wszystkich produktów jest sprzedawanych w promocji, a w 2013 roku na zakupy jedzenia i kosmetyków wydano w UK 115 mld funtów.

Najnowsze badanie wykazało także, że ponad 1.4 tys. firm dostarczających produkty do supermarketów jest na skraju bankructwa ze względu na wyniszczającą je wojnę cenową.
-
 


Czytaj poprzedni artykuł:
Protest w kinie w Wolverhampton – ewakuowano setki widzów
 Czytaj następny artykuł:
89. urodziny królowej Elżbiety II


// //