Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Aldi traci tytuł najlepszego supermarketu w Wielkiej Bretanii – nowy lider rankingu

Aldi, choć uznawane za najtańszy supermarket roku 2025, straciło tytuł najlepszego sklepu spożywczego w Wielkiej Brytanii.

W najnowszym rankingu przeprowadzonym przez organizację konsumencką Which? budżetowa sieć spadła na trzecie miejsce, ustępując dwóm konkurentom.


M&S wygrywa dzięki jakości produktów i obsłudze

Na pierwszym miejscu uplasowała się sieć Marks & Spencer (M&S), uzyskując 79% ogólnej oceny klientów.

Choć supermarket otrzymał jedynie trzy gwiazdki za stosunek jakości do ceny, konsumenci docenili wysoką jakość produktów własnej marki, szeroki asortyment, krótkie kolejki do kas oraz ogólną jakość obsługi klienta.


Drugie miejsce w rankingu zajęło Tesco z wynikiem 74%. Pomimo silnej pozycji, sieć wypadła gorzej od M&S pod względem dostępności pracowników, wyglądu sklepów, dostępności towaru i jakości obsługi kas samoobsługowych.

Aldi, Lidl i inne budżetowe supermarkety tracą pozycję

Aldi spadło na trzecie miejsce, uzyskując wynik 72%, ex aequo z Iceland i Waitrose.

Zobacz też:


Pomimo atrakcyjnych cen, sieć uzyskała jedynie dwie gwiazdki w kategoriach takich jak jakość obsługi, dostępność personelu, wygląd sklepów, czas oczekiwania w kolejkach, dostępność asortymentu oraz jakość produktów świeżych i marek własnych.

Jedynym obszarem, w którym Aldi osiągnęło wysoką ocenę (cztery gwiazdki), była relacja jakości do ceny.


Ranking najlepszych supermarketów stacjonarnych 2025

  • Marks & Spencer – 79%
  • Tesco – 74%
  • Aldi – 72%
  • Iceland – 72%
  • Waitrose – 72%
  • Sainsbury’s
  • Lidl
  • Asda
  • Morrisons

Ranking najlepszych supermarketów online 2025

Organizacja Which? przeprowadziła również badanie dotyczące zakupów spożywczych online, w którym udział wzięło 1 062 klientów.

Liderami okazały się Ocado i Tesco, uzyskując 79% ocen pozytywnych. Na kolejnych miejscach znalazły się Waitrose i Sainsbury’s.

  • Ocado – 79%
  • Tesco – 79%
  • Waitrose
  • Sainsbury’s
  • Iceland
  • Morrisons
  • Amazon Fresh
  • Asda

Opinie klientów wskazują na zmianę priorytetów

Eksperci Which? podkreślają, że konsumenci coraz częściej kierują się nie tylko ceną, ale także jakością produktów i wygodą zakupów.

Choć Aldi, Lidl i Iceland wciąż dominują pod względem niskich cen, wielu klientów jest skłonnych dopłacić za lepszą jakość, co daje przewagę takim sieciom jak Marks & Spencer.


Reena Sewraz, ekspertka Which?, zauważa, że wielu kupujących wybiera strategię „mieszania i dopasowywania”, czyli robienia zakupów w różnych supermarketach w zależności od tego, które oferują najlepszy stosunek jakości do ceny dla konkretnych produktów.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Rzadko spotykana moneta o nominale 2 funtów może być warta ponad 1500 GBP
 Czytaj następny artykuł:
Ambasada w Wielkiej Brytanii wydaje ważny komunikat dotyczący polskich paszportów