Zaloguj się Załóż konto

Najtańszy supermarket w Wielkiej Brytanii. Klienci oszczędzają nawet 57 GBP

Najnowsze badanie przeprowadzone przez organizację konsumencką Which? ujawniło, który supermarket oferuje najtańszy koszyk 100. produktów w Wielkiej Brytanii.

W styczniu 2025 roku zwycięzcą okazał się Aldi, wyprzedzając konkurencję taką jak Lidl, Tesco czy Asda.


Ile kosztuje podstawowy koszyk zakupowy w poszczególnych supermarketach

Which? przeanalizowało ceny 100 produktów spożywczych w ośmiu największych sieciach handlowych w Wielkiej Brytanii.

Zobacz też:


Wśród badanych artykułów znalazły się zarówno markowe produkty, jak Birds Eye Peas i chleb Hovis, jak i produkty własnych marek, takie jak mleko czy masło.

Średnia cena koszyka w najtańszym i najdroższym sklepie różniła się aż o 57,08 funta, co pokazuje, jak duże oszczędności można osiągnąć, zmieniając miejsce zakupów.


Najtańsze supermarkety w styczniu 2025 roku:

Aldi – 185,83 funta

  • Lidl – 186,59 funta (z programem lojalnościowym Lidl Plus) lub 186,62 funta bez niego
  • Tesco – 207,66 funta z kartą Clubcard i 213,14 funta bez zniżek
  • Morrisons – 213,49 funta z kartą More i 214,92 funta bez niej
  • Sainsbury’s – 214,04 funta z kartą Nectar i 223,84 funta bez niej
  • Ocado – 231,03 funta
  • Waitrose – 242,91 funta
Wyniki pokazują, że największe oszczędności można uzyskać, wybierając zakupy w Aldi lub Lidl, podczas gdy Waitrose pozostaje najdroższym supermarketem w zestawieniu.

Jak wygląda porównanie dla większych zakupów

Which? przeanalizowało również ceny dla większego koszyka obejmującego 210 produktów.

W tym przypadku Aldi i Lidl nie zostały uwzględnione, ponieważ ich asortyment jest mniejszy niż w pozostałych supermarketach.

W tej kategorii najtańszym sklepem okazała się Asda, której koszyk kosztował 518,90 funta.

Tesco z kartą Clubcard znalazło się na drugim miejscu z wynikiem 529,01 funta.


Waitrose ponownie znalazło się na końcu zestawienia, gdzie za 210 produktów trzeba było zapłacić 592,34 funta.

Asda, po utracie pozycji lidera w ostatnich miesiącach, postanowiła zrezygnować z programu dopasowania cen do Aldi i Lidl.

Zamiast tego wprowadziła strategię Rollback Pricing, w ramach której obniżono ceny ponad 4000 produktów średnio o 25%.

Jak oszczędzać na codziennych zakupach

Rosnące ceny żywności nadal są problemem dla brytyjskich gospodarstw domowych.

W styczniu 2025 roku Brytyjskie Konsorcjum Detalistów (BRC) odnotowało najszybszy miesięczny wzrost cen od dziewięciu miesięcy – o 0,5%.


Prognozy wskazują, że do drugiej połowy roku ceny mogą wzrosnąć o kolejne 4,2%.

Aby zaoszczędzić na codziennych zakupach, warto:

  • Wybierać produkty oznaczone żółtymi lub czerwonymi naklejkami, które wskazują na przecenione artykuły bliskie terminu przydatności
  • Planując zakupy, przygotować listę, co pomoże uniknąć nieprzemyślanych wydatków
  • Kupować produkty marek własnych supermarketów, które często są tańszą alternatywą dla produktów premium
  • Korzystać z programów lojalnościowych, takich jak Tesco Clubcard, Sainsbury’s Nectar czy Lidl Plus, które oferują zniżki na wybrane produkty
  • Wybierać warzywa i owoce z programów anty-marnotrawieniowych, np. Lidl Waste Not, gdzie można kupić 5 kg owoców i warzyw za 1,50 funta

Supermarkety coraz częściej obniżają ceny, aby przyciągnąć klientów.

Przed Bożym Narodzeniem Tesco wprowadziło obniżki na 200 produktów w swoich sklepach Express, a Asda planuje kolejne serie przecen w ramach strategii Asda Price.

Konkurencja między supermarketami sprawia, że ceny nie rosną aż tak dynamicznie, jak mogłyby, ale nadal konsumenci muszą uważnie wybierać miejsca zakupów, aby jak najbardziej zminimalizować wydatki.


Czy Aldi i Lidl utrzymają pozycję najtańszych supermarketów przez resztę roku? A może inne sieci zdołają ich dogonić? Czas pokaże, ale jedno jest pewne – dla konsumentów kluczowe jest świadome planowanie zakupów, aby unikać niepotrzebnych wydatków.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Nowy produkt Aldi podbija serca klientów i kosztuje tylko 1,65 GBP
 Czytaj następny artykuł:
Zmiany w opłatach za licencję telewizyjną mogą kosztować mieszkańców Wielkiej Brytanii ponad 1000 GBP rocznie