Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Supermarkety Lidl i Morrisons wydają pilne ostrzeżenie dotyczące wycofanych produktów: „Nie jedz ich”

Morrisons i Lidl, dwie z największych sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii, ogłosiły wycofanie popularnych produktów spożywczych w związku z obawami o ich bezpieczeństwo.

Food Standards Agency (FSA) poinformowała o potencjalnym ryzyku zdrowotnym związanym z wycofywanymi artykułami, apelując do klientów o ich natychmiastowy zwrot.


Wycofanie produktu przez Morrisons – zmiażdżony czosnek

Morrisons wycofuje swój produkt „Crushed Garlic” (czosnek w formie pasty) o wadze 75 g, z datą przydatności do spożycia 19 października 2025 roku.

Powodem jest pominięcie składnika zapobiegającego mikrobiologicznemu rozwojowi, co może stanowić ryzyko dla zdrowia konsumentów.


Klienci, którzy zakupili ten produkt, są proszeni o jego zwrot do sklepu w celu otrzymania pełnego zwrotu kosztów. Inne produkty i daty ważności nie są objęte tym problemem.

Lidl i obawy związane z obecnością miedzi w sałatkach ziemniaczanych

Lidl GB wycofuje swoje produkty „Meadow Fresh Potato Salad” (sałatka ziemniaczana) w dwóch wersjach:
  • Z jogurtem: o wadze 500 g, z terminami ważności 7, 13, 14, 16 i 21 grudnia 2024.
  • Z crème fraîche: o wadze 500 g, z terminami ważności 12, 16 i 23 grudnia 2024.
Wycofanie wynika z obecności kawałków miedzi, co czyni te produkty niebezpiecznymi do spożycia. Lidl zapewnia klientom pełny zwrot kosztów za zwrócone produkty.

Inne wycofania produktów – WilderKitchen i problem z etykietowaniem

Firma WilderKitchen wycofuje swój produkt „Wilderbee Gochujang Hot Honey”, dostępny online, z powodu braku informacji o zawartości glutenu na etykiecie.

Produkt ten może stanowić zagrożenie dla osób cierpiących na celiakię lub mających alergię na gluten.

Zobacz też:


Wycofanie obejmuje wszystkie partie o terminie ważności do 11 maja 2026 roku w opakowaniach o pojemności 260 g, 350 g oraz 1,4 kg.

Apel do klientów

Wszystkie wycofane produkty można zwrócić do sklepów, w których zostały zakupione, aby otrzymać pełny zwrot kosztów.

Zarówno Morrisons, jak i Lidl, przepraszają za wszelkie niedogodności, podkreślając wagę bezpieczeństwa swoich klientów.

W razie wątpliwości dotyczących zakupionych produktów warto skontaktować się z lokalnym oddziałem supermarketu.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Arktyczny chłód nadciąga do Wielkiej Brytanii – ostrzeżenia o mrozie i śniegu
 Czytaj następny artykuł:
HMRC wydaje pilne ostrzeżenie – mieszkańcom Wielkiej Brytanii grożą kary 1000 GBP