Zaloguj się Załóż konto

Odwołane loty. Tysiące pasażerów uwięzionych: Awaria zasilania paraliżuje lotnisko w Wielkiej Brytanii

Tysiące pasażerów, którzy doświadczyli chaosu podróżnego na lotnisku Manchester z powodu awarii zasilania, muszą zmierzyć się z dalszymi opóźnieniami, mimo że usługi zostały wznowione.

Tysiące pasażerów, którzy doświadczyli chaosu podróżnego na lotnisku Manchester z powodu awarii zasilania, muszą zmierzyć się z dalszymi opóźnieniami, mimo że usługi zostały wznowione.

Lotnisko poinformowało, że nie przewiduje „dalszych zakłóceń” w poniedziałek, a loty mają odbywać się normalnie po tym, jak w niedzielę odwołano 140 lotów.


Pasażerowie, których loty zostały odwołane, zostaną skontaktowani przez linie lotnicze w celu reorganizacji lotów, a lotnisko przygotowuje się do wszczęcia dochodzenia w sprawie zamieszania.

Ekspert ds. podróży, Simon Calder, poinformował, że około 20 000 osób nadal utknęło za granicą lub pozostaje w Wielkiej Brytanii, ponieważ ich lot został odwołany.

Ponad 90 000 osób zostało dotkniętych awarią, która wpłynęła na kontrolę bezpieczeństwa w Terminalach 1 i 2. Podróżni opisali sytuację jako „absolutny chaos”.

Jeden z pasażerów ujawnił, że spędził godzinę w ciemności na kontroli paszportowej, zanim pracownik poinformował ich, że próbują przywrócić zasilanie. Powiedział: „Nie było żadnego zarządzania, nikt nie wiedział, co się dzieje”.


Awaria wczesnym rankiem w niedzielę spowodowała, że do południa anulowano 66 lotów wychodzących – 25% wszystkich odlotów – i 50 lotów przychodzących – 18% wszystkich przylotów.

Lotnisko podało, że żadne loty nie odbywały się z terminali 1 i 2 w niedzielę, co prowadziło do ogromnych kolejek i zakłóceń w przetwarzaniu bagażu przez cały dzień.

Loty do Manchesteru zostały również przekierowane na inne lotniska, samoloty zmuszono do lądowania na Heathrow, Gatwick i Birmingham.

W zaktualizowanym oświadczeniu lotnisko Manchester podało: „Plan lotów na jutro powinien odbywać się zgodnie z planem, bez dalszych zakłóceń, więc pasażerowie powinni planować podróż na lotnisko jak zwykle, odprawiając się dwie godziny przed lotem krótkodystansowym i trzy godziny przed lotem długodystansowym. Linie lotnicze skontaktują się z pasażerami, aby zorganizować odwołane loty, współpracujemy z liniami lotniczymi, ich agentami obsługi bagażu i innymi partnerami, aby upewnić się, że pasażerowie, których bagaże nie dotarły na ich loty, jak najszybciej odzyskają swoje rzeczy”.


Dyrektor zarządzający lotniska, Chris Woodroofe, powiedział BBC News, że usterka kabla spowodowała przepięcie, które „unieruchomiło systemy bezpieczeństwa i skanowanie bagażu”. Przeprosił pasażerów i poinformował, że przeprowadzone zostanie dochodzenie w tej sprawie.

Największą liczbę odwołań miała linia Easyjet, a bagaże niektórych pasażerów nie zostały załadowane do samolotów.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Setki tysięcy rodziców w Wielkiej Brytanii otrzymają 50 GBP z HMRC
 Czytaj następny artykuł:
Ambasada w Wielkiej Brytanii wydaje ważne ostrzeżenie dotyczące podróży do Polski