Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

HMRC wydaje ważne ostrzeżenie dla mieszkańców Wielkiej Brytanii

HM Revenue & Customs (HMRC) wydało ostrzeżenie przed oszustwem dla mieszkańców Wielkiej Brytanii, ze szczególnym uwzględnieniem osób, które ubiegają się o zasiłki Tax Credits.

HMRC poinformowało, że każdy, kto ubiega się o świadczenia Tax Credits, powinien „mieć się na baczności” w obliczu nowych taktyk stosowanych przez oszustów.


Jednak ostrzegło, że niektóre oszustwa mogą być również wycelowane w osoby, które nie pobierają benefitów.

Według HMRC przestępcy wykorzystują okresy, takie jak zbliżający się termin odnowienia zasiłków, który przypada 31 lipca, aby atakować ofiary.

Alert pojawia się, ponieważ zgłaszane są nowe oszustwa. Oszuści naśladują komunikaty rządowe, aby wyglądały na autentyczne.

Według HMRC typowe przykłady oszustw obejmują:

  • e-maile lub SMS-y, w których twierdzi się, że dane danej osoby są nieaktualne i grozi im utrata należnych im płatności.
  • wiadomości e-mail lub SMS-y z informacją, że polecenie zapłaty nie zostało zrealizowane
  • telefony z groźbami aresztowania, jeśli ludzie nie zapłacą natychmiast fałszywego należnego podatku
  • twierdzenia, że numer ubezpieczenia społecznego ofiary został wykorzystany w oszustwie
  • e-maile lub SMS-y oferujące fałszywe ulgi podatkowe, lub fałszywe dotacje, lub wsparcie

Myrtle Lloyd, dyrektor generalny HMRC ds. obsługi klienta, powiedziała Liverpool Echo: „Oszustwa podatkowe przybierają różne formy i apelujemy do klientów, aby byli wyczuleni na taktyki stosowane przez oszustów i nigdy nie dawali się poganiać. Jeśli ktoś skontaktuje się z tobą, mówiąc, że jest z HMRC i prosi o podanie danych osobowych lub pilny przelew pieniędzy, miej się na baczności”.

„Wyszukaj porady HMRC dotyczące oszustw na GOV.UK, aby dowiedzieć się, jak zgłaszać oszustwa i pomóc nam w walce z tymi przestępstwami” - dodała.


Wiadomości typu Scam mogą być przekonujące, a ludzie mogą być zmuszani do podejmowania decyzji w pospiechu.

HM Revenue & Customs informuje też, że nigdy nie dzwoni do nikogo niespodziewanie z groźbami lub prośbami o przelew pieniędzy.

Zobacz też:


Według National Cyber ​​Security Center, HMRC był trzecim najczęściej fałszowanym organem rządowym w 2022 r., po NHS i TV Licensing.

HMRC apeluje również do mieszkańców UK, aby zwracali uwagę na wprowadzające w błąd strony internetowe lub reklamy proszące ich o zapłacenie za usługi rządowe, które są bezpłatne.

Urząd obecnie wysyła klientom pakiety odnowienia zasiłków Tax Credit i przypomina każdemu, kto ich nie otrzymał, aby poczekał do 15 czerwca przed skontaktowaniem się z nimi.


Ostrzega również ludzi, aby nie udostępniali swoich danych logowania do HMRC nikomu innemu.

Ktoś, kto ich użyje, może okraść właściciela konta lub złożyć fałszywe roszczenie w jego imieniu i narazić klientów na konieczność spłaty pełnej wartości każdego fałszywego roszczenia złożonego w ich imieniu.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Bank Anglii planuje kolejne podwyżki. Stopy procentowe wzrosną do 5%
 Czytaj następny artykuł:
12-letnia dziewczynka i 17-letni chłopak zginęli po incydencie na plaży w Bournemouth