Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Tysiące osób korzystających z liczników przedpłatowych otrzyma 250 GBP dodatku na pokrycie kosztów energii

Tysiące klientów British Gas może otrzymać do 250 GBP dodatku na pokrycie rachunków za energię.

Wsparcie jest dostępne tylko dla klientów opłacających rachunki za energię za pomocą licznika przedpłatowego.


Jest to uznaniowa dotacja w postaci doładowania salda licznika o wartości do £250 dla osób borykających się z rosnącymi kosztami energii.

Oznacza to, że to British Gas samo zadecyduje, kto otrzyma pomoc i nie każdy klient korzystający z licznika przedpłatowego będzie się kwalifikował do otrzymania tego dodatku.

Pieniądze zostaną dodane do salda liczników przedpłatowych kwalifikujących się klientów w ciągu następnego miesiąca, poinformował dostawca energii British Gas.

Klienci nie muszą kontaktować się z firmą, aby otrzymać pomoc.


Ci, którzy potrzebują tego wsparcia i się kwalifikują, zostaną wybrani przez firmę i otrzymają doładowanie licznika.

Program jest częścią nowego pakietu o wartości 10 milionów funtów dla uboższych klientów korzystających z liczników przedpłatowych.

Firma energetyczna poinformowała również, że tej zimy nie przeniesie klientów na liczniki przedpłatowe, chyba że sami o to poproszą.

British Gas zapewni także inteligentne liczniki przedpłatowe tym, którzy zmagają się z rosnącymi kosztami energii.

Chris O'Shea, dyrektor naczelny Centrica, spółki macierzystej British Gas, powiedział: „Wiemy, że niektórzy klienci korzystający z licznikami przedpłatowymi często mają odłączony prąd i gaz i nie zgłaszają się po pomoc, dlatego dokonaliśmy przeglądu naszych zasad, aby zrobić więcej, aby ukierunkować wsparcie na tę grupę”.


„Jako odpowiedzialna firma robimy wszystko, co w naszej mocy, aby wspierać naszych klientów w czasie tego kryzysu, a nasza współpraca z British Gas Energy Trust zapewnia dotacje i usługi doradztwa finansowego”.

Według szacunków ponad trzem milionom mieszkańców Wielkiej Brytanii zabrakło w zeszłym roku kredytu na licznikach przedpłatowych, ponieważ nie było ich stać na doładowanie.

Zgodnie z biurem porad obywatelskich jest to odpowiednik jednego domu na 10 sekund.

Zobacz też:


Citizen Advice podało, że w 2022 roku widziało więcej osób, które nie były w stanie doładować licznika przedpłatowego niż w ciągu ostatnich 10 lat razem wziętych.

Co więcej, ponad 19% domów odciętych od energii w ciągu ostatniego roku spędziło co najmniej 24 godziny bez gazu lub elektryczności.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
10 000 nauczycieli w UK zmieniło związki zawodowe, aby dołączyć do strajków
 Czytaj następny artykuł:
Brytyjskie lotnisko zamknęło pasy startowe z powodu intensywnych opadów śniegu