Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Linie lotnicze mogą zostać zmuszone do automatycznych zwrotów kosztów w przypadku zakłóceń

W ramach planów rozważanych przez rząd Wielkiej Brytanii linie lotnicze mogą być zmuszone do automatycznego zwrotu kosztów podróżnym, którzy doświadczyli zakłóceń.

Obecnie podróżni muszą ręcznie ubiegać się o zwrot pieniędzy, a niektórzy, którzy mają trudności z ich uzyskaniem, są zmuszeni do zatrudniania zajmujących się tym firm.


Niektórzy operatorzy twierdzili, że odwołania lub opóźnienia nie są z ich winy, dlatego nie są zobowiązani do zwrotu pieniędzy.

Jak podają Brytyjskie media, rządowi urzędnicy zastanawiają się, w jaki sposób można wprowadzić automatyczne zwroty pieniędzy, aby dostosować lotnictwo do branży kolejowej.

Jednak nawet jeśli takie przepisy zostaną wprowadzone to automatyczne zwroty, nie będą obowiązywały latem tego roku, ponieważ przepuszczenie przepisów przez Parlament zajmie miesiące.

Tysiące podróżnych w przerwie w połowie semestru doświadczyło chaosu na lotniskach, a setki lotów odwołano lub opóźniono w ostatnich dniach.

Istnieją również obawy o chaos tego lata, jeśli szefowie podróży nie zmierzą się z kryzysem braku personelu w ciągu najbliższych sześciu tygodni. Wtedy zaczyna się szczyt sezonu letniego.


Podróżni w ostatnich tygodniach skarżyli się, że niektórzy operatorzy twierdzą, że odwołania lub opóźnienia nie były z ich winy i dlatego nie są zobowiązani do zwrotu pieniędzy.

W rządowym raporcie napisano: „Nawet jeśli pasażerowie linii lotniczych mają prawo do zwrotu pieniędzy, mogą mieć trudności z zabezpieczeniem należnych im zwrotów”.

„Wyzwania te dotyczą zarówno pasażerów indywidualnych, jak i podróżnych, którzy rezerwują loty za pośrednictwem stron trzecich”.

„Dostęp do refundacji od linii lotniczych był od dawna wyzwaniem dla konsumentów, poprzedzającym pandemię koronawirusa”.

Zobacz też:


„Dlatego konsumenci czasami zatrudniają firmy zajmujące się zarządzaniem roszczeniami (CMC) w celu zabezpieczenia zwrotów, do których są uprawnieni”.

„Rząd musi wprowadzić mechanizm gwarantujący, że pasażerom linii lotniczych, którzy są uprawnieni do zwrotu na mocy prawa, przysługuje automatyczne odszkodowanie, eliminując potrzebę ręcznego składania przez klientów wniosku o zwrot”.


Rocio Concha, dyrektor ds. polityki w Consumer Champion Which?, powiedział: „Złe traktowanie pasażerów przez niektóre linie lotnicze stało się rutyną – jak widzieliśmy, przewoźnicy ignorowali swoje prawne zobowiązania dotyczące zwrotów, przekierowywania i praw pasażerów podczas pandemii i niedawnego chaosu na naszych lotniskach”.

„Jest wiele do zrobienia, aby przywrócić zaufanie konsumentów, a rząd musi wprowadzić reformy, które przyniosą korzyści pasażerom” - dodał.

-
 


Czytaj poprzedni artykuł:
Wielka Brytania wyśle ​​na Ukrainę wyrzutnie rakiet średniego zasięgu
 Czytaj następny artykuł:
Nie wszyscy otrzymają 400 GBP dodatku na energię w UK. Sprawdź, czy się kwalifikujesz