Wiadomości
Brytyjczycy zaciskają pasa. Sprzedaż w kwietniu spadła z powodu wzrostu kosztów utrzymania
Najnowsze dane pokazują, że rosnące koszty życia sprawiły, że konsumenci z Wielkiej Brytanii „zmniejszyli” swoje nawyki zakupowe.
Najnowsze badanie BRC-KPMG monitorujące sprzedaż detaliczną pokazało, że sprzedaż spadła w kwietniu po ostrym załamaniu pewności konsumentów.
Odrębne dane z Barclaycard pokazały, że wydatki z kart kredytowych na sprzedaż detaliczną i jedzenie poza domem również spadły w zeszłym miesiącu, ponieważ ludzie zaciskali pasa.
Helen Dickinson, dyrektor naczelna British Retail Consortium (BRC), powiedziała, że rosnące koszty życia „zmiażdżyły pewność konsumentów i zahamowały wydatki konsumentów”.
Dane pokazały, że całkowita sprzedaż spadła w kwietniu o 0,3% - to pierwszy spadek od 15 miesięcy.
Natomiast sprzedaż detaliczna w Wielkiej Brytanii spadła o 1,7%, ponieważ kupujący ograniczyli wydatki na droższe przedmioty takie jak meble, sprzęt elektryczny i inne artykuły gospodarstwa domowego.
Całkowita sprzedaż żywności w okresie trzech miesięcy spadła natomiast o 1,3%.
Paul Martin, szef KPMG w Wielkiej Brytanii, powiedział, że wraz ze wzrostem stóp procentowych i inflacji oraz ostrzeżeniem Banku Anglii o możliwej recesji, ograniczenie dochodów gospodarstw domowych wpłynęło na rynek.
„W obliczu spadającej pewności konsumentów, sektor detaliczny ma przed sobą trudny czas, ponieważ ze wszystkich stron musi zmierzyć się z rosnącą presją cenową” – dodał.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Wielka Brytania tnie benefity. Setki tysięcy osób straciły wypłaty z DWP
Kolejny duży bank zamyka oddziały w Wielkiej Brytanii – tysiące klientów…
Pilne: autostrada M42 w pobliżu lotniska w Wielkiej Brytanii całkowicie …
Kolejna fala upałów w Wielkiej Brytanii – temperatury do 33°C przez pona…
Fala upałów w Wielkiej Brytanii: rząd wydaje ostrzeżenie zdrowotne, rośn…
Brytyjska poczta wprowadza ogromne zmiany w dostawach – co to oznacza dl…
Gigant energetyczny wypłaci klientom 1,5 mln funtów odszkodowań za błędy…