Wiadomości
Ryanair przegrał apelację i będzie musiał wypłacić odszkodowania klientom
Tanie linie lotnicze muszą wypłacić odszkodowania tysiącom pasażerów z Wielkiej Brytanii.
Ryanair przegrał apelacje od orzeczenia angielskiego sądu, że musi wypłacić odszkodowania klientom z Wielkiej Brytanii, których loty zostały odwołane w
Sąd Apelacyjny w Londynie podtrzymał w tym tygodniu wcześniejsze orzeczenie Sądu Najwyższego z kwietnia 2021 r., które stwierdziło, że irlandzkie linie lotnicze muszą wypłacić odszkodowania tysiącom pasażerów, których loty zostały opóźnione lub odwołane w 2018 r. w wyniku strajków.
Ponad 400 lotów zostało odwołanych w sierpniu 2018 r. po skoordynowanym strajku pilotów Ryanaira, którzy domagali się, aby linia lotnicza w pełni uznała związki i poprawiła płace i warunki dla załóg.
Linie lotnicze ostatecznie zaakceptowały wiele żądań swoich pilotów, ale odrzuciły roszczenia odszkodowawcze od pasażerów, których loty zostały odwołane zgodnie z europejskimi przepisami EC261 o odmowie przyjęcia na pokład.
Ryanair argumentował, że strajk był „nadzwyczajną okolicznością”, która zwalnia linie lotnicze z obowiązku wypłaty odszkodowania za opóźnione lub odwołane loty.
Sędzia powiedział, że strajki same w sobie nie stanowią „nadzwyczajnych okoliczności” w ramach unijnego rozporządzenia w sprawie rekompensat za odwołane lub opóźnione loty.
Dlatego odwołanie lotu z powodu strajku uprawnia pasażerów do otrzymania odszkodowania w wysokości do 600 euro w przypadku odwołania lub poważnego opóźnienia lotów.
Sędzia powiedział, że ogólnie strajki „mogły” doprowadzić do nadzwyczajnych okoliczności, jednak strajk w sprawie warunków płacy lub zatrudnienia nie spełnia tych kryteriów.
Tania linia lotnicza Ryanair została uznana za najgorszą linię lotniczą oferującą loty krótkodystansowe.
Według organizacji konsumenckiej Which? aż 75% osób twierdzi, że najchętniej uniknęłoby latania tymi liniami.
Przewoźnik budżetowy, któremu przyznano łączną notę 55 na 100, został ostro skrytykowany przez pasażerów.
Zaledwie 47% stwierdziło, że byli zadowoleni ze sposobu, w jaki Ryanair obsługiwał zwroty pieniędzy podczas pandemii.
Ryanair otrzymał również niskie oceny z innych względów w tym jedną na pięć gwiazdek za komfort siedzenia, dwie za proces wchodzenia na pokład.
Otrzymał również niskie oceny za czystość kabiny, asortyment i jakość jedzenia i napojów.
Mimo że tania linia lotnicza oferuje loty z wielu miast w Wielkiej Brytanii do miejsc w Europie za mniej niż 10 funtów, otrzymała tylko trzy gwiazdki za stosunek jakości do ceny.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Wielka Brytania wprowadza największą reformę świadczeń od dekad
Gdzie w Anglii spadł już śnieg – i gdzie w UK może pojawić się nawet 25 …
Nadchodzi zima: Meteorolodzy ostrzegają przed śniegiem i lodem w całej W…
„Mamo, ja umrę” – przerażenie 9-latki z Birmingham po ataku psa na osied…
Limit ochrony pieniędzy na koncie bankowym w Wielkiej Brytanii wrośnie d…
Wielka Brytania wprowadza przełomową reformę: najemcy zyskają nowe prawa
Wielka Brytania będzie musiała płacić do unijnego budżetu w zamian za śc…






