Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Morrisons chce, aby klienci wąchali mleko, by ocenić czy jest dobre. Sklep usunie datę przydatności do spożycia

Jeszcze w tym miesiącu Morrisons zrezygnuje z zamieszczania dat przydatności do spożycia na większości produktów mlecznych.

Zamiast tego sieć będzie zachęcać kupujących do stosowania staroświeckiego „testu wąchania”.


Od końca stycznia na opakowaniach 90% mleka własnej marki sieć supermarketów, w ramach działań zapobiegających marnowaniu żywności, zastąpi termin „use by” napisem „best before”.

Według organizacji charytatywnej WRAP mleko jest trzecim najbardziej marnowanym produktem spożywczym w Wielkiej Brytanii.

Badania wykazały, że pasteryzowane mleko może być używane kilka dni po dacie, a Agencja Standardów Żywności uważa, że najlepszym sposobem, aby sprawdzić, czy mleko się nadaje do spożycia, jest jego powąchanie.

Większość supermarketów dodaje duży margines dat przydatności do spożycia z obawy przed pozwaniem przez klientów, którzy mogą ucierpieć na zatrucie pokarmowe.


Ian Goode z Morrisons powiedział: „Zmarnowane mleko oznacza zmarnowany wysiłek naszych rolników i niepotrzebny dwutlenek węgla uwalniany do atmosfery”.

„Dobrej jakości, dobrze utrzymane mleko, można spożyć kilka dni po upływie terminu przydatności do spożycia – i uważamy, że takie mleko powinno być spożywane, a nie wylewane”.

„Tak więc podejmujemy dzisiaj odważny krok i prosimy klientów, aby wąchając mleko, zdecydowali czy nadal nadaje się do picia”.

„Pokolenia przed nami zawsze stosowały test wąchania – i wierzę, że my też możemy”.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Firma energetyczna sugerowała przytulanie zwierząt i robienie pajacyków, aby się ogrzać
 Czytaj następny artykuł:
Mężczyzna oskarżony o morderstwo Polaka w Londynie