Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Sosy w lodówkach, a w skrzynkach na owoce czekoladki. Co robią supermarkety, aby półki wyglądały na pełne?

Supermarkety w Wielkiej Brytanii robią wszystko, aby zapełnić psute półki, które są wynikiem kryzysu w łańcuchu dostaw, jednak jak zauważają klienci, półki są zapełnianie dziwacznymi produktami.

Supermarkety po prostu przekładają na te półki inne produkty, tylko po to, aby sklepy wyglądały na obficie zaopatrzone.


Sklepy takie jak Tesco i Co-op zostały przyłapane na tym, że w lodówkach ustawiły sosy do sałatek, sos HP i olej, chociaż te produkty nie wymagają przechowywania w lodówce.

Zamiast owoców i warzyw w skrzynkach można znaleźć czekoladki i inne słodycze.

Tesco Extra w Cardiff umieściło ogromną ekspozycję oleju słonecznikowego na końcu alejki z mrożonkami, a Co-Op umieścił sos do sałatek i sos HP w chłodziarkach.

Asda w Gloucester wypełniła wiele pustych półek dezodorantem Lynx Africa.

Sklep Co-op w Hertfordshire zapełnił działy owoców i warzyw czekoladkami Quality Street, Celebrations i Dairy Milk.


Inne supermarkety w lodówkach, w których zazwyczaj było mięso, robią ekspozycję białych win, a na stoiskach gdzie zazwyczaj są świeże sałaty, układają mnóstwo pomidorów.

W wielu supermarketach w nieoczekiwanych miejscach można też znaleźć całe alejki z piwem, mimo że kiedyś układano w nich inne produkty.

Brexit i exodus kierowców ciężarówek powracających do domu spowodował, że w branży poważnie brakuje siły roboczej.

Dodatkowo kryzys energetyczny przyczynił się do niedoboru dwutlenku węgla, przez co zwiększyły problemy w łańcuchu dostaw ze względu na kluczową rolę CO2 w produkcji mięsa, żywności i napojów.


Szacuje się, że brytyjskie supermarkety — Tesco, Sainsbury's, Asda i Morrisons — w sumie straciły 2 miliardy funtów ze sprzedaży z powodu trudności z uzupełnianiem zapasów.

Analitycy z NielsenIQ poinformowali, że wcześniej w normalny dzień duże supermarkety były w stanie w dowolnym momencie dostarczyć około 98,5% wszystkich swoich produktów.

Obecnie dostępność ta wynosi zaledwie 90% w przypadku niektórych produktów, takich jak napoje bezalkoholowe i 95% w przypadku produktów mlecznych.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Chris Whitty obawia się, że święta nie będą fantastyczne i ostrzega przed trudną zimą
 Czytaj następny artykuł:
Ponad 45 tys. zakażeń koronawirusem w Wielkiej Brytanii