Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

W brytyjskich portach brakuje miejsca na kontenery z powodu zaległości związanych z brakiem kierowców ciężarówek

W brytyjskich portach brakuje miejsca na kontenery, ponieważ przesyłki nie są odbierane z powodu braku kierowców ciężarówek.

Statki z nowymi kontenerami zawierającymi między innymi zabawki i elektronikę są przekierowywane do innych portów, ponieważ na największym porcie w Wielkiej Brytanii nie ma już miejsca.


Firmy żeglugowe zostały zmuszone do przekierowywania statków z Felixstowe w Suffolk po tym, jak zabrakło miejsca z powodu problemów z łańcuchem dostaw w UK.

Duński gigant żeglugowy AP Moller-Maersk poinformował, że firma jest zmuszona do przekierowania co najmniej jednego na dwa lub trzy statki tygodniowo.

Rzeczniczka firmy powiedziała, że statki są ​​przekierowywane do portów w Europie kontynentalnej takich jak Rotterdam i Antwerpia, gdzie ładunki będą ładowane na mniejsze statki, które mogą zadokować w innych brytyjskich portach – jeśli pozwoli na to miejsce.


Stwarza to poważne zagrożenie, że w tym roku przed świętami w sklepach może zbraknąć zabawek i artykułów elektronicznych, bo brakuje kierowców ciężarówek, którzy by je dostarczyli do sklepów. Dodatkowo klienci będą się musieli liczyć z większymi cenami.

Przedstawiciel portu Felixstowe wprawdzie powiedział, że sytuacja poprawiła się w ciągu ostatnich kilku dni – jednak ostrzega, że jest to wielki problem, który może spowodować braki wielu produktów w okresie świątecznym.

Jeden z szefów portu miał powiedzieć The Times: „Nie chcę brzmieć jak Grinch, ale w te święta będą luki na półkach”.

Współprzewodniczący Partii Konserwatywnej, Oliver Dowden, przyznał dziś, że ciągle istnieje „trudny problem” w łańcuchu dostaw.


„Istnieje oczywiście trudny problem, szczególnie w przypadku kierowców samochodów ciężarowych – i nie tylko tutaj, ale w całej Europie, Polsce, Stanach Zjednoczonych, a nawet w Chinach to wyzwanie” - powiedział w Sky News.

„Dlatego podejmujemy kroki, aby temu zaradzić, niezależnie od tego, czy chodzi o szkolenie 5000 kierowców samochodów ciężarowych więcej, czy uelastycznienie procesu, pracujemy nad tymi wyzwaniami, aby im sprostać” - dodał.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Wielka Brytania najgorsza w Europie Zachodniej pod względem zakażeń koronawirusem i zgonów
 Czytaj następny artykuł:
Cztery kolejne firmy energetyczne w UK mogą upaść w tym tygodniu