Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Minister transportu w końcu przyznał, że Brexit przyczynił się do kryzysu paliwowego

Minister transportu powiedział, że „nie ma wątpliwości”, że Brexit przyczynił się do kryzysu paliwowego w Wielkiej Brytanii.

Grant Shapps nadal jednak podkreśla, że „główną przyczyną” niedoborów było anulowanie testów na samochody samochodem ciężarowe z powodu pandemii koronawirusa w zeszłym roku.

Przyznał jednak, że bez wątpienia Brexit miał też znaczenie i przyczynił się do problemów z dostawami paliwa.


Kilka dni temu Minister transportu odrzucił sugestie, że to Brexit spowodował, że brakuje kierowców.

Według niego największy wpływ na problemy kadrowe w transporcie miała pandemia koronawirusa.

„Covid jest głównym powodem” – powiedział w Sky News.

„Jest to problem globalny, a Europa jest szczególnie dotknięta. Dla przykładu w Niemczech brakuje 60 tys., a w Polsce brakuje 123 tys. kierowców ciężarówek” -  stwierdził brytyjski minister transportu.


„Więc, jak mówię, jest to główna przyczyna problemu i bardzo ciężko pracujemy, aby to zmienić, w tym zmienić prawo, aby zapewnić więcej testów dla kierowców ciężarówek i zachęcić ludzi do powrotu na rynek” – dodał.

Wielka Brytania od tygodni zmaga się z brakiem kierowców samochodów ciężarowych z powodu brexitu i pandemii koronawirusa.

Firmy zajmujące się transportem drogowym twierdzą, że w Wielkiej Brytanii brakuje około 100 000 kierowców – dotyczy to firm z całej gospodarki.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Kryzys paliwowy w UK potrwa co najmniej miesiąc, nawet jeśli ustaną paniczne zakupy paliwa
 Czytaj następny artykuł:
Kluczowi pracownicy mogą uzyskać pierwszeństwo do tankowania paliwa