Wiadomości
Minister transportu w końcu przyznał, że Brexit przyczynił się do kryzysu paliwowego
Grant Shapps nadal jednak podkreśla, że „główną przyczyną” niedoborów było anulowanie testów na samochody samochodem ciężarowe z powodu pandemii koronawirusa w zeszłym roku.
Przyznał jednak, że bez wątpienia Brexit miał też znaczenie i przyczynił się do problemów z dostawami paliwa.
Kilka dni temu Minister transportu odrzucił sugestie, że to Brexit spowodował, że brakuje kierowców.
Według niego największy wpływ na problemy kadrowe w transporcie miała pandemia koronawirusa.
„Covid jest głównym powodem” – powiedział w Sky News.
„Jest to problem globalny, a Europa jest szczególnie dotknięta. Dla przykładu w Niemczech brakuje 60 tys., a w Polsce brakuje 123 tys. kierowców ciężarówek” - stwierdził brytyjski minister transportu.
„Więc, jak mówię, jest to główna przyczyna problemu i bardzo ciężko pracujemy, aby to zmienić, w tym zmienić prawo, aby zapewnić więcej testów dla kierowców ciężarówek i zachęcić ludzi do powrotu na rynek” – dodał.
Wielka Brytania od tygodni zmaga się z brakiem kierowców samochodów ciężarowych z powodu brexitu i pandemii koronawirusa.
Firmy zajmujące się transportem drogowym twierdzą, że w Wielkiej Brytanii brakuje około 100 000 kierowców – dotyczy to firm z całej gospodarki.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
HMRC wydaje pilne ostrzeżenie dla 27 milionów mieszkańców Wielkiej Bryta…
Aldi, Asda i Sainsbury’s pilnie proszą o zwrot produktów. „Nie jedz ich”
Znalezienie 20 GBP na ulicy może kosztować więcej, niż myślisz: sprawdź …
Wilko otwiera nowe sklepy w Wielkiej Brytanii – pełna lista lokalizacji
Supermarkety w Wielkiej Brytanii obniżają ceny warzyw do zaledwie 15 pen…