Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Klient pobity przez pracownika Morrisons nie dostanie odszkodowania

Klient nie otrzymał odszkodowania od sieci supermarketów Morrisons. Za brutalne pobicie przez pracownika nie może odpowiadać jego pracodawca, uznał sąd London Appeal Court.

W marcu 2008r. 45-letni Ahmed Mohamud zatrzymał się w Morrisons w Small Heath, żeby sprawdzić stan opon. Poprosił też pracownika Amjida Khana o wydrukowanie plików zapisanych na pendrivie. Jednak zamiast otrzymania usługi usłyszał wiązankę wulgaryzmów o rasistowskim charakterze. Klient wrócił do swojego samochodu, ale Khan pobiegł nim i otworzył drzwi od strony pasażera, domagając się od Mohamuda, żeby wysiadł z auta. Kiedy ten to zrobił, sprzedawca rzucił się na niego i dwukrotnie uderzył go w głowę, a kiedy mężczyzna padł na ziemię, zaczął go bić i kopać.

W efekcie ataku Mohamud z Sugden Grove, Birmingham, cierpiał z powodu poważnych uszkodzeń głowy, które doprowadziły do epilepsji, nie wspominając już o bliznach psychicznych, które stale towarzyszą mu od dnia ataku.

To pierwsza taka sprawa, kiedy ofiara pozywa o odszkodowania pracodawcę sprawcy. Mohamud zażądał setek tysięcy funtów od Morrisons Supermarkets Plc. Sędziowie uznali jednak, że firma nie była winna szalonemu zachowaniu pracownika. I chociaż należy współczuć ofierze – która w żaden sposób nie sprowokowała tego brutalnego ataku – to nie można za niego winić pracodawcy. Khan działał z własnych pobudek, wbrew zaleceniom regulaminu pracowniczego.
-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Armia pomoże ofiarom powodzi w Midlands
 Czytaj następny artykuł:
Zapił się na śmierć. Koszmarna gra w internecie