Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Ryanair, TUI, BA, easyJet: Linie lotnicze nieuczciwie sprzedają bilety, na loty, których nie mogą zrealizować

Minister transportu Wielkiej Brytanii, Grant Shapps, stwierdził, że linie lotnicze nieuczciwie sprzedają bilety, na loty, których nie mogą zrealizować.

Minister transportu powiedział szefom linii lotniczych, aby robili co w ich mocy, aby rozwiązać problemy powodujące chaos na lotniskach w trakcie wakacji w połowie semestru.


Grant Shapps powiedział, że „obciążenia w zakresie pozyskiwania pracowników w sektorze lotniczym” nie są usprawiedliwieniem dla złego planowania i przepełniania lotów.

Powiedział, że długie kolejki i odwołania lotów, które zrujnowały wakacje wielu Brytyjczykom, były nie do przyjęcia.

W środę linie British Airways i easyJet odwołały ponad 150 lotów, a setki zostały zlikwidowane przez linie lotnicze w zeszłym tygodniu.

Istnieją obawy, że zakłócenia mogą się pogorszyć w długi weekend świąteczny.

Linie lotnicze twierdzą, że miały trudności z rekrutacją wystarczająco szybko, aby poradzić sobie ze stłumionym popytem po zniesieniu ograniczeń podróży związanych z COVID.


Szefowie branży obwiniają rząd za to, że nie pomógł sektorowi w prawidłowym wyjściu z pandemii.

Departament Transportu poinformował, że minister Shapps odbył wczoraj „produktywne spotkanie” z wyższymi rangą liderami z branży lotniczej.

Obecne były British Airways, easyJet i TUI Airways, a także szefowie lotnisk takich jak Gatwick, Birmingham, Bristol, Luton i Newcastle.

Jumi is working but there is nothing to be shown.
Specify the source of the code (first square brackets).

Shapps przekazał swoje obawy, że Linie lotnicze nieuczciwie sprzedają bilety na wakacje, na które pasażerowie nie mogą jechać i powiedział, że będzie nadal rozmawiał o opcjach, które zapewniłyby pasażerom automatyczne zwroty kosztów.

Powiedział, że firmy, które doświadczyły największych zakłóceń, muszą uczyć się od tych, którzy sprawnie zarządzają usługami.

Dodał, że rząd „wprowadził niezbędne zmiany, aby sektor mógł przygotować się do lata, ale teraz potrzebujemy, aby przemysł lotniczy dał coś z siebie”.


„Byliśmy krystalicznie czyści – usługi muszą być prowadzone właściwie i zgodnie z harmonogramem albo należy zapewnić szybkie, odpowiednie zwroty i odszkodowania” – stwierdził.

„Nie chcemy, aby to się powtórzyło w okresie letnim – w pierwszym sezonie letnim po pandemii COVID – i spotkamy się ponownie w nadchodzących tygodniach, aby zrozumieć dokonywane postępy”.

Dyrektor naczelny Airlines UK powiedział, że linie lotnicze chcą współpracować z rządem, aby rozwiązać te problemy „jak najszybciej”.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Rośnie liczba zakażeń gorączką krwotoczną. Wirus spowodował już śmierć 18 osób
 Czytaj następny artykuł:
Dobra wiadomość. Stały dyżur paszportowy w Birmingham