Wiadomości
Kolejny prom P&O zatrzymany po inspekcji w Wielkiej Brytanii
Firma żeglugowa spotkała się z ostrą krytyką, zarówno ze strony opinii publicznej, jak i rządu, za swoją decyzję o zastąpieniu 800 marynarzy pracownikami agencyjnymi, którzy otrzymują wynagrodzenie niższe niż płaca minimalna.
W zeszły piątek w Irlandii Północnej zatrzymano pierwszy prom P&O po tym, jak uznano go za „niezdatny do żeglowania” z powodu „braków w zapoznaniu się załogi z dokumentacją statku i braku wyszkolenia załogi”.
Teraz kolejny prom – Pride of Kent –został zatrzymany w Dover.
Agencja Morska i Straży Przybrzeżnej (MCA) wydała oświadczenie w poniedziałek wieczorem, chociaż konkretne powody tej decyzji nie zostały jeszcze ujawnione.
Agencja rządowa początkowo poinformowała, że planuje sprawdzić prom Pride of Kent i przeprowadzić pełną inspekcję, w której przyjrzy się również pasażerom i ładunkom.
Jednak w późniejszym oświadczeniu powiedziano, że prom Pride of Kent został zatrzymany, bo nie przeszedł kontroli bezpieczeństwa.
Minister transportu Grant Shapps napisał na Twitterze: „@MCA_media poinformowały mnie dziś wieczorem, że przeprowadzili inspekcję na statku należącym do P&O Ferries”.
„W rezultacie statek #PrideOfKent został zatrzymany. Bezpieczeństwo nie zostanie naruszone, a dalsze kontrole będą kontynuowane” - dodał.
Krajowy Związek Pracowników Kolei, Żeglugi i Transportu (RMT) z zadowoleniem przyjął informacje o zatrzymaniu promu.
Sekretarz generalny związku Mick Lynch powiedział: „Przejęcie Pride of Kent przez MCA dziś wieczorem powinno być wystarczającym dowodem dla rządu, że gangsterska kapitalistyczna grupa P&O nie jest odpowiednia do prowadzenia bezpiecznej służby po masakrze ze zwolnieniami”.
Rząd Wielkiej Brytanii ma zamiar zamknąć brytyjskie porty operatorom promowym, którzy płacą poniżej płacy minimalnej.
W ten sposób Wielka Brytania chce zmusić P&O Ferries do wycofania się z niesprawiedliwej polityki płac poniżej stawki minimalnej.
Jeszcze w tym tygodniu w brytyjskim parlamencie zostanie przedstawiony projekt ustawy, proponujący usuniecie luki prawnej, pozwalającej firmom promowym zarejestrowanym za granicą płacić pracownikom mniej niż wynosi minimalna stawka w Wielkiej Brytanii.
Obecne przepisy wymagają jedynie, aby płacę minimalną otrzymywali pracownicy promów podróżujący między portami brytyjskimi.
Jeśli promy pływają do międzynarodowych miejsc docelowych jak P&O Feries mogą omijać brytyjskie prawo dotyczące płacy minimalnej.
Minister transportu Shapps powiedział P&O, że po zmianach będzie miało tylko „niewielki wybór”, którym jest odwrócenie masowych zwolnień.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Pierwsza fala upałów w UK w 2024 roku: Temperatury mogą przekroczyć 25°C…
Ryanair wydaje ważne ostrzeżenie dla podróżnych
Wielka Brytania wprowadza reformę systemu zasiłków. Wstrzymano płatności…
HMRC wydaje ważne ostrzeżenie dla mieszkańców Wielkiej Brytanii
Ryanair, Jet2, Easyjet, TUI. Ważna zasada, której złamanie może skutkowa…