Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Czy Ryanair musi zwrócić pieniądze za anulowane loty w czasie lockdownu? Dochodzenie zostało zamknięte

Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) zamknął dochodzenie w sprawie tego, czy British Airways (BA) i Ryanair złamały prawo, nie oferując zwrotów za loty,

których klienci nie mogli legalnie odbyć podczas lockdownów.

British Airways i tanie linie lotnicze Ryanair byli badani przez brytyjski organ ds. konkurencji w celu ustalenia, czy linie lotnicze złamały przepisy dotyczące konkurencji po odmowie zwrotu pieniędzy za odwołane loty podczas pandemii.

Urząd ds. Konkurencji i Rynków wszczął dochodzenie w grudniu po doniesieniach, że ludziom odmawiano zwrotu pieniędzy za loty, których nie mogli legalnie odbyć.


Ograniczenia pandemiczne wprowadzone przez rząd uniemożliwiły klientom wykonywanie lotów zgodnie z prawem, ale władze obawiają się, że pasażerom, którzy mieli zarezerwowane loty, odmówiono zwrotu pieniędzy.

Zamiast tego British Airways oferowały kupony lub zmianę rezerwacji, a Ryanair zapewnił opcję zmiany rezerwacji.

CMA jednak stwierdziło, że obawia się, że ludzie zostali niesprawiedliwie pozostawieni bez pieniędzy kieszeni.

W czwartek jednak poinformowano, że „brak jasności” w prawie oznacza, że CMA ​​nie jest w stanie kontynuować, ponieważ sprawa musiałaby wiązać się z przedłużającym się procesem prawnym z niepewnym wynikiem.

Prawo ochrony konsumentów jasno stanowi, że pasażerowie mają prawo do zwrotu pieniędzy, gdy linia lotnicza anuluje lot.

Jednak prawo nie określa, czy ludzie powinni otrzymać zwrot pieniędzy, gdy ich lot się odbędzie, ponieważ liniom lotniczym zabroniono latania ze względu na pandemię Covid-19 — poinformowało CMA.


Dyrektor generalny CMA, Andrea Coscelli, powiedział o swojej decyzji: „Jesteśmy głęboko przekonani, że osobom, którym prawnie uniemożliwiono wykonywanie lotów ze względu na przepisy dotyczące lockdownu, należy zaoferować pełny zwrot pieniędzy i wszczęliśmy to dochodzenie w nadziei, że będziemy w stanie uzyskać pozytywny wynik dla konsumentów”.

„Jednak po rozważeniu odpowiedniego prawa i zebraniu dowodów w naszym śledztwie doszliśmy do wniosku, że czas potrzebny na skierowanie sprawy do sądu i niepewny wynik nie uzasadniają dalszego wydawania środków publicznych”.

„Biorąc pod uwagę znaczenie tego dla wielu pasażerów, którzy niesprawiedliwie przegrali, mamy nadzieję, że prawo w tej dziedzinie zostanie wyjaśnione” - dodał.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Council Tax ma średnio wzrosnąć o 300 funtów w ciągu 3 lat
 Czytaj następny artykuł:
Włamali się do domu, by znaleźć kluczyki od Audi. Na górze spała rodzina z małymi dziećmi