Zaloguj się Załóż konto

Ceny żywności w supermarketach w UK wzrosły o ponad 25% w ciągu dwóch lat

Ceny żywności w supermarketach w Wielkiej Brytanii wzrosły o ponad 25% w ciągu ostatnich dwóch lat — wynika z danych grupy konsumenckiej Which?.

Ceny żywności w supermarketach w Wielkiej Brytanii wzrosły o ponad 25% w ciągu ostatnich dwóch lat — wynika z danych grupy konsumenckiej Which?.

Najnowszy dane Which?, oparte na cenach 25 000 produktów w ośmiu supermarketach, wykazały, że inflacja żywności i napojów wynosiła 15,4% w ciągu 12 miesięcy do czerwca, w porównaniu z 16,5% w maju. Najwyższą inflację odnotowano w Lidlu - 21,4%, a następnie w Aldi - 19,3%.


Tanie sieciówki także osiągnęły najgorsze wyniki w perspektywie dwuletniej, przy czym Aldi i Lidl odnotowały inflację na poziomie około 35%.

Średnia dla wszystkich ośmiu dużych sieci wynosi 25,8%.

Skala podwyżek podkreśla potrzebę wprowadzenia obowiązku wyświetlania szczegółowych informacji o cenach na ofertach kart lojalnościowych i promocjach przez sprzedawców, aby klienci mogli znaleźć najlepszą ofertę.

Organizacja Which? poinformowała, że rząd musi zlikwidować luki, które prowadzą do „mylących i niekonsekwentnych” praktyk cenowych niektórych supermarketów.


W zeszłym miesiącu zgłosił Tesco do brytyjskiego organu nadzoru konkurencji, ponieważ nie podaje cen jednostkowych — takich jak cena za każde 100 g lub 100 ml — dla ofert kart lojalnościowych, które stosuje jako taktykę sprzedażową, aby przyciągnąć klientów.

Brak cen jednostkowych utrudniał porównanie wartości między różnymi opakowaniami, butelkami i markami w sklepie Tesco, jak stwierdziło Which?.

Rywal Sainsbury's stosuje taką praktykę w swoich promocjach Nectar.

„Dwa lata nieustannego wzrostu cen żywności miały druzgoczący wpływ na gospodarstwa domowe” - powiedziała Sue Davies, szefowa polityki żywnościowej w Which?.


„Nie pomaga w tym mylące i niekonsekwentne praktyki cenowe stosowane przez niektóre supermarkety, co sprawia, że jest niewiarygodnie trudno znaleźć produkty o najlepszej wartości”.

Helen Dickinson, dyrektor naczelna British Retail Consortium, powiedziała, że ​​detaliści ciężko pracowali, aby zaabsorbować wzrost kosztów w okresie „niebotycznej” inflacji, w której koszty energii, pracy, towarów, rolnictwa i transportu znacznie wzrosły.

„W ostatnich tygodniach jednak widzieliśmy, jak ceny niektórych kluczowych produktów, takich jak masło i chleb, zaczęły spadać, ponieważ ostra konkurencja między detalistami nadal pomaga klientom uzyskać najlepszą wartość w ich cotygodniowych sklepach” – powiedziała.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Pilne: Ryanair znów odwołuje setki lotów. Rząd wydaje ostrzeżenie dotyczące podróży
 Czytaj następny artykuł:
Ile kosztuje używanie zmywarki? Czy taniej myć naczynia ręcznie?