Wiadomości
Szok: Pasażerowie odmówili wejścia do samolotu Ryanair, bo zobaczyli, jak załoga naprawia okno taśmą klejącą i mopem
Podróżni, którzy wczoraj rano mieli zarezerwowany lot Ryanairem, odmówili wejścia na pokład samolotu z Palmy do Madrytu.
Samolot miał planowo odlecieć o 8:30, ale linia lotnicza poinformowała ich, że wejście na pokład zostanie opóźnione.
Kilka minut później z okien terminalu lotniska Son Sant Joan pasażerowie w poczekalni przed wejściem na pokład mogli zobaczyć pracowników obsługi naziemnej próbujących naprawić okno pilota samolotu za pomocą mopa i taśmy klejącej.
Pasażerowie zaczęli protestować, podczas gdy pracownicy stojący na platformie podnoszącej używali mopa do opuszczenia okna, podczas gdy inni uszczelniali krawędzie taśmą klejącą.
W rzeczywistości była to taśma High Speed Tape (HST), zaawansowany produkt inżynieryjny wykonany z folii aluminiowej pokrytej klejem akrylowym, który służy do zakrywania drobnych skaz kosmetycznych lub tymczasowej naprawy niekrytycznych części, aby nie opóźniać odlotu samolotu.
Około godziny 11:30 pasażerowie nadal znajdowali się w poczekalni, próbując znaleźć rozwiązanie problemu uszkodzonej szyby.
Część pasażerów zdecydowała się nie wchodzić na pokład samolotu ze względów bezpieczeństwa – podał portal majorcadailybulletin.com.
Ryanair oferował klientom możliwość późniejszego lotu innym samolotem, zwrotu pieniędzy lub zmiany rezerwacji na inny dzień.
W 2011 roku do podobnej sytuacji doszło w Wielkiej Brytanii. Inżynierowie zakleili wtedy taśmą okna kokpitu samolotu.
Dwadzieścia minut po starcie samolot z lotniska Stansted do Rygi na Łotwie został zmuszony do zawrócenia, bo taśma się poluzowała i zaczęła wydawać „głośny” dźwięk.
Ryanair stwierdził wtedy, że bezpieczeństwo nigdy nie było zagrożone, ale pasażerowie powiedzieli, że bali się o swoje życie.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.