Wiadomości
Od dziś wzrosła krajowa płaca minimalna w Wielkiej Brytanii
Od dziś rząd podniósł krajową płacę minimalną do 9,50 funta za godzinę.
Od dziś rząd podniósł krajową płacę minimalną do 9,50 funta za godzinę.
Podwyżka oznacza, że najniższe roczne zarobki osoby powyżej 23 lat wzrosły o 6,6% w Anglii.
Wcześniej informowano, że krajowa płaca minimalna wzrośnie do 9,42 funta za godzinę, ale urzędnicy postanowili, jednak że zostanie ona ustalona na 9,50 GBP.
Do tej pory najniższa stawka godzinowa dla pracowników w tym wieku wynosiła 8,91 GBP – co odpowiada średniej rocznej pensji wynoszącej nieco ponad 16 000 GBP.
Dla kogoś pracującego 35 godzin tygodniowo podwyżka oznacza dodatkowe 1070 funtów rocznie przed opodatkowaniem, czyli około 90 funtów miesięcznie.
Od dziś płaca minimalna wynosi 9.5 GBP dla osób powyżej 23 lat, 9.18 GBP dla osób w wieku 21 i 22 lat oraz 6,83 GBP dla osób w wieku od 18 do 20 lat i 4.81 dla osób młodszych niż 18 lat.
Podwyżka niestety może nie być odczuwalna w kieszeniach pracowników, ponieważ od dziś wzrastają również rachunki za energię stawki składek na ubezpieczenie społeczne i podatek komunalny Council Tax.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy

Setki tysięcy gospodarstw w Wielkiej Brytanii przepłacają Council Tax. J…

Zmiana czasu na zimowy w Wielkiej Brytanii. Kiedy przestawiamy zegarki w…

Temperatury w Wielkiej Brytanii spadną. Nadciągają deszcz, silny wiatr i…

Royal Mail podniósł ceny w Wielkiej Brytanii. Podwyżki sięgają 1,45 GBP

Sainsbury’s i Morrisons rozmawiały o fuzji. Duża zmiana na rynku superma…

Wielka Brytania znów w Unii Europejskiej? Francuski minister zachęca do …

Historyczny browar w Wielkiej Brytanii ma zostać zamknięty po 192 latach…
