Mechanik - diesel

Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;

MalePostNapisane by senatorek7 » 10 Nov 2011, 00:51 Re: Mechanik - diesel

krisbrumm, staram sie kupowac takie auta zebym niemusial siedziec w warsztacie :P
User avatar
senatorek7
Przyczajony
 
 
Posts: 9
Joined: 7 Nov 2011, 20:08
Reputation point: 2
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by senatorek7 » 10 Nov 2011, 00:59 Re: Mechanik - diesel

a po drugie kazdy silnik ma zapotrzebowanie w jakims stopniu na olej
User avatar
senatorek7
Przyczajony
 
 
Posts: 9
Joined: 7 Nov 2011, 20:08
Reputation point: 2
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by krisbrumm » 10 Nov 2011, 13:14 Re: Mechanik - diesel

mylisz wyrzucanie oleju przez turbosprezarke z nieidealnym uszczelnieniem pierscieni tlokowych i prowadnic zaworowych, ktore to jest zeczá normalná.
User avatar
krisbrumm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 362
Joined: 27 Sep 2010, 22:34
Location: Birmingham
Reputation point: 75
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by monter8484 » 6 Dec 2011, 16:13 Re: Mechanik - diesel

[*] krisbrumm nie masz racji. Każda nieszczelność w układzie intercoolera bedzie miala oznaki wyrzucania oleju nawet jezeli chodzi o auta 2011 :grin: Zaglądnij na połączenie węży od turbosprężarki do kolektora dolotowego każdego nawet nowego audi :)
User avatar
monter8484
Przyczajony
 
 
Posts: 9
Joined: 12 Jan 2009, 21:23
Reputation point: -1
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by krisbrumm » 6 Dec 2011, 19:27 Re: Mechanik - diesel

Włąśnie patrze na przewód do intercoolera w VW LT, i nie ma śladów oleju.Czy to znaczy, że ten LT jest nie-OK, a twoje Audi wyrzucające olej są OK?
Dzisiaj rano Wyjmowałem rurę do kolektora dolotowego z DAF-a XF95, który ma 850 tyś. km. na liczniku,silnik ma 12 litrów pojemności, 480koni mechanicznych, 6 cylindrów, a turbo jest wielkości skrzyni biegów w maluchu. I śladów oleju nie ma.dalej chcesz mi powiedzieć, że olej wyrzucany przez turbo to jest norma?
User avatar
krisbrumm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 362
Joined: 27 Sep 2010, 22:34
Location: Birmingham
Reputation point: 75
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by monter8484 » 7 Dec 2011, 17:28 Re: Mechanik - diesel

:) :) Po pierwsze autorowi watku oleju nie wyrzuca turbina tylko tzw. odma która służy za odpowietrzenie komory wału korbowego standard w 1.6 hdi. Piszesz ze zaglądaleś w LT i nie widzialeś oleju w dolocie dziwne :grin: bo jeszcze takiego przypadku nie widzialem. Odnośnie DaFa to sie nie wypowiadam bo nie siedze w takich gabarytach. Wystarczy sobie wpisac w google temat "OLEJ W intercoolerze " i znajdziesz mase informacji udowadniających że jesteś w błedzie.
Poniżej przedstawiam Ci zdjęcia GOLF plus 2008 2.0 TDI oraz Focus 2007 rok robione dziś mam rozumieć ze w obydwu przypadkach turbo do wymiany ? :grin: Dobrze wiesz ze olej w dolocie to norma tylko nie chcesz przyznac racji :)
teoretycznie caly uklad powinien byc bez oleju, ale praktycznie jest to niemozliwe chocby ze wzgledu na odme, lub pary oleju przedostajace sie przez uszczelnienia turbiny...
w kazdym razie napewno uklad musi byc szczelny! kazda neiszczelnosc to paprochy w dolocie oraz straty cisnienia doladowania!
ps. padnieta turbina w wiekszosci przypadkow LEJE olejem
Gdyby to turbina puszczała olej to czy nie było by kopcenia na niebiesko z wydechu? Olej w dolocie jest z odmy kolego i jest to standard w 90% aut :D
Attachments
focus 2009.jpg
focus 2009 2.jpg
IMG_1160.JPG
IMG_1159.JPG
IMG_1159.JPG
User avatar
monter8484
Przyczajony
 
 
Posts: 9
Joined: 12 Jan 2009, 21:23
Reputation point: -1
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by krisbrumm » 7 Dec 2011, 21:00 Re: Mechanik - diesel

Dobra, zgadzam się co do odmy,normalka (szczególnie w HDI-kach), ale nie co do tego, że normalką jest że turbospręzarka wyrzuca olej.
User avatar
krisbrumm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 362
Joined: 27 Sep 2010, 22:34
Location: Birmingham
Reputation point: 75
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by VA » 8 Dec 2011, 15:14 Re: Mechanik - diesel

Może specjalistą nie jestem w tej dziedzinie, ale w C klasie, na dolocie do turbiny, miałem element który nazywał się odolejacz. Był dziurawy, ktoś go najwidoczniej czymś walnął, i olej stamtąd wyciekał (powoli wykapywał). Po wymianie odolejacza nie było już nigdzie śladu oleju.
Więc dochodzę do wniosku, że jeżeli producent przewidział, że tam się olej będzie przedostawał, to znaczy że to normalne.
User avatar
VA
Zaangażowany
 
 
Posts: 1147
Joined: 26 Aug 2006, 12:49
Location: Birmingham
Reputation point: 112
SzanowanySzanowany
Top
0

MalePostNapisane by krisbrumm » 9 Dec 2011, 00:17 Re: Mechanik - diesel

Tak, masz rację, oki, tyle, że jezeli olej gromadzi się tam przez wyrzucającą odmę to jest to normalne.Natomiast jak olej wycieka z uszczelnień turbo, to niezbyt fajnie.
Ubytek oleju wskutek wyrzucania z odmy jest niewielki, natomiast przy wyciekach z turbo to już ubywa intensywnie.
User avatar
krisbrumm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 362
Joined: 27 Sep 2010, 22:34
Location: Birmingham
Reputation point: 75
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by monter8484 » 10 Dec 2011, 08:00 Re: Mechanik - diesel

Każde turbo ma zapotrzebowanie na olej w mniejszym czy wiekszym stopniu. Jak bedziesz mial kiedys okazje widziec wywazanie wirnika to zobaczysz mgly olejowe nawet na nowym regenerowanym turbo. Ps jak zdiagnozujesz ze olej nie jest z turbo jak to wlasnie ono zasysa z odmy :) czyli zawsze bedzie mokre z oleju
User avatar
monter8484
Przyczajony
 
 
Posts: 9
Joined: 12 Jan 2009, 21:23
Reputation point: -1
Neutralny
Top
0

Previous

  • Similar topics
    Replies
    Last post
Return to MOTORYZACJA

cron