Citroen C1
Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;
8 posts
• Page 1 of 1
Napisane by sedziola » 2 Feb 2011, 22:03 Citroen C1
Witam wszystkich i prosze o jakies podpowiedzi co sie dzieje z moim samochodem... w sobote jade do mechanika dopiero wiec moze mi cos pomozecie..
Sprawa jest dziwna, nagle przestala dzialac skrzynia biegow i musze niezle sie napocic zeby jakis wszedl a nie chce na sile wrzucac bo i tak z dnia na dzien jest coraz gorzej.. przy probie wrzucenia wstecznego samochod wydaje przerazliwy metaliczny zgrzyt. Szczerze mowiac nie wiem jak dojade do mechanika z takimi biegami. Wydaje mi sie ze sprzeglo dziala ok, samochod ma 3 lata i wiem ze to chyba troche za wczesnie na tego rodzaju usterki.. ale niestety wlasnie gwarancja mi sie skonczyla.
Co myslicie? dziekuje za info.
Sprawa jest dziwna, nagle przestala dzialac skrzynia biegow i musze niezle sie napocic zeby jakis wszedl a nie chce na sile wrzucac bo i tak z dnia na dzien jest coraz gorzej.. przy probie wrzucenia wstecznego samochod wydaje przerazliwy metaliczny zgrzyt. Szczerze mowiac nie wiem jak dojade do mechanika z takimi biegami. Wydaje mi sie ze sprzeglo dziala ok, samochod ma 3 lata i wiem ze to chyba troche za wczesnie na tego rodzaju usterki.. ale niestety wlasnie gwarancja mi sie skonczyla.
Co myslicie? dziekuje za info.
-
- sedziola
- Przyczajony
- Posts: 9
- Joined: 6 Oct 2008, 18:36
- Location: Birmingham
- Reputation point: 0
Top
0
Napisane by samotny » 2 Feb 2011, 22:24 Re: Citroen C1
Ostatnio na TVN TURBO w Zakupie Kontrolowanym mówili że to słaby punkt tych samochodów, nie jest to nic strasznego i drogiego, a mianowicie zacierające się linki z wodzikami wiążącymi skrzynię biegów z wajchą zmiany biegów.
Nie wiem czy to wystąpiło właśnie u ciebie, ale miejmy nadzieje że nasmarują i będzie po płaczu.Powodzenia
Nie wiem czy to wystąpiło właśnie u ciebie, ale miejmy nadzieje że nasmarują i będzie po płaczu.Powodzenia
-
- samotny
- Rozeznany
- Posts: 233
- Joined: 21 Sep 2008, 17:17
- Reputation point: 29
Top
0
Napisane by krisbrumm » 4 Feb 2011, 19:57 Re: Citroen C1
Masz problem ze sprzęgłem.
Jeśli biegi wchodzą na postoju przy zgaszonym silniku, a trudości są przy pracującym, to winę za to ponosi sprzęgło, które nie rozłącza napędu przy wciśnietym pedale.
Wine za taki stan rzeczy może ponosić:
1.Uszkodzona tarcza sprzęgłowa-jakiś element, który odleciał (najczęściej sprężyna z tłumika drgań skrętnych) wpadła między tarczę sprzęgłową a docisk lub koło zamachowe-trzeba wymienić całe sprzęgło na nowe.
2.uszkodzony docisk sprzęgła- najczęsciej sprężyna słoneczkowa została przetarta od łożyska wyciskowego-trzeba wymienić sprzęgło na nowe
3.łożysko wyciskowe - rozsypały się kulki-trzeba wymienić sprzęgło na nowe
4. widełki wyciskowe-najczęściej zużyte na końcówkach -trzeba wymienić widełki
5.siłownik hydrauliczny zespołu wyciskowego - najczęściej wycieka z niego płyn-trzeba wymienić siłownik
6. pompka zespołu wyciskowego -j.w.-trzeba nową pompkę
7.Zespół hydraulicznego wyciskania sprzęgła jest zapowietrzony- zwykle wskutek bardzo niskiego poziomu płynu hamulcowego (płyn hamulcowy jest w zbiorniczku wspólny dla hamulców i dla zespołu wyciskowego sprzęgła)- dolać, odpowietrzyć układ hudraulicznego wyciskania i sprawdzić wycieki płynu hamulcowego-niekoniecznie wyciek z układu wyciskania sprzęgła, może być i z hamulców!
przypadki opisane w punktach 1-5 wymagają wyjęcia skrzyni biegów tak, aby dostać się do sprzęgła.Jest to najbardziej kosztowne do naprawy, bowiem sprzęgło prawie zawsze wystepuje jako komplet, czyli tarcza sprzęgłowa+ docisk sprzęgła+ łozysko wyciskowe.
Zamiast układu hydraulicznego wyciskania sprzegła moze byc po prostu linka (bardzo rzadko współcześnie) -wówczas, możliwa jest awaria samoregulatora linki-wymienic samoregulator
Jeśli jedziesz do nie-polskiego warsztatu, podaję przydatne słownictwo, aby dobrze opisać symptom i nie dać się nabić w butelkę
Nie da sie zmieniać biegów- unable to select the gears
ciężko zmieniac biegi- difficult to shift the gears
zgrzytanie na wstecznym- crunching at reverse gear
skrzynia biegów-gear box
sprzęgło-clutch
tarcza sprzęgłowa-clutch plate
docisk sprzęgła-clutch pressure plate
łozysko wyciskowe- release bearing
widełki wyłączające clutch release arm lub release fork
siłownik hydrauliczny sprzęgła- clutch slave cylinder
pompka hydrauliczna sprzęgła-clutch master cylinder
linka sprzęgla- clutch cable
sampregulator linki -cable slack adjuster
płyn hamulcowy-brake fluid
zapowietrzony układ hydr- air lock in hydraulics
odpowietrzyć sprzęgło-to bleed the hydraulics
Jeśli sprawdzisz tak, jak opisałem na wstępie posta, to weź pod uwagę większy wydatek.
Jak sądzę, że problem ze sprzęgłem jest, bo jest podstawowy symptom-zgrzytanie na wstecznym.
Wyceń u mechanika, tzn. ile powie, że będzie cię kosztować wymiana sprzęgła.
Jakby cena była brawurowa, mogę zrobić troszszszkę taniej, ponadto moja firma ma upust na części w sklepach (nawet do 20%).
Dodam, ze w życiu sprzęgieł zrobiłem setki, bowiem jestem z zawodu mechanikiem samochodowym.Nie biorę fuch po godzinach, ale tak pomyślałem, że zbliża mi się termin zapłaty za studia na Univerku, i mógłbym zrobić wyjątek dla ogólnie przyjętej, własnej zasady.
powodzenia, K.
Jeśli biegi wchodzą na postoju przy zgaszonym silniku, a trudości są przy pracującym, to winę za to ponosi sprzęgło, które nie rozłącza napędu przy wciśnietym pedale.
Wine za taki stan rzeczy może ponosić:
1.Uszkodzona tarcza sprzęgłowa-jakiś element, który odleciał (najczęściej sprężyna z tłumika drgań skrętnych) wpadła między tarczę sprzęgłową a docisk lub koło zamachowe-trzeba wymienić całe sprzęgło na nowe.
2.uszkodzony docisk sprzęgła- najczęsciej sprężyna słoneczkowa została przetarta od łożyska wyciskowego-trzeba wymienić sprzęgło na nowe
3.łożysko wyciskowe - rozsypały się kulki-trzeba wymienić sprzęgło na nowe
4. widełki wyciskowe-najczęściej zużyte na końcówkach -trzeba wymienić widełki
5.siłownik hydrauliczny zespołu wyciskowego - najczęściej wycieka z niego płyn-trzeba wymienić siłownik
6. pompka zespołu wyciskowego -j.w.-trzeba nową pompkę
7.Zespół hydraulicznego wyciskania sprzęgła jest zapowietrzony- zwykle wskutek bardzo niskiego poziomu płynu hamulcowego (płyn hamulcowy jest w zbiorniczku wspólny dla hamulców i dla zespołu wyciskowego sprzęgła)- dolać, odpowietrzyć układ hudraulicznego wyciskania i sprawdzić wycieki płynu hamulcowego-niekoniecznie wyciek z układu wyciskania sprzęgła, może być i z hamulców!
przypadki opisane w punktach 1-5 wymagają wyjęcia skrzyni biegów tak, aby dostać się do sprzęgła.Jest to najbardziej kosztowne do naprawy, bowiem sprzęgło prawie zawsze wystepuje jako komplet, czyli tarcza sprzęgłowa+ docisk sprzęgła+ łozysko wyciskowe.
Zamiast układu hydraulicznego wyciskania sprzegła moze byc po prostu linka (bardzo rzadko współcześnie) -wówczas, możliwa jest awaria samoregulatora linki-wymienic samoregulator
Jeśli jedziesz do nie-polskiego warsztatu, podaję przydatne słownictwo, aby dobrze opisać symptom i nie dać się nabić w butelkę
Nie da sie zmieniać biegów- unable to select the gears
ciężko zmieniac biegi- difficult to shift the gears
zgrzytanie na wstecznym- crunching at reverse gear
skrzynia biegów-gear box
sprzęgło-clutch
tarcza sprzęgłowa-clutch plate
docisk sprzęgła-clutch pressure plate
łozysko wyciskowe- release bearing
widełki wyłączające clutch release arm lub release fork
siłownik hydrauliczny sprzęgła- clutch slave cylinder
pompka hydrauliczna sprzęgła-clutch master cylinder
linka sprzęgla- clutch cable
sampregulator linki -cable slack adjuster
płyn hamulcowy-brake fluid
zapowietrzony układ hydr- air lock in hydraulics
odpowietrzyć sprzęgło-to bleed the hydraulics
Jeśli sprawdzisz tak, jak opisałem na wstępie posta, to weź pod uwagę większy wydatek.
Jak sądzę, że problem ze sprzęgłem jest, bo jest podstawowy symptom-zgrzytanie na wstecznym.
Wyceń u mechanika, tzn. ile powie, że będzie cię kosztować wymiana sprzęgła.
Jakby cena była brawurowa, mogę zrobić troszszszkę taniej, ponadto moja firma ma upust na części w sklepach (nawet do 20%).
Dodam, ze w życiu sprzęgieł zrobiłem setki, bowiem jestem z zawodu mechanikiem samochodowym.Nie biorę fuch po godzinach, ale tak pomyślałem, że zbliża mi się termin zapłaty za studia na Univerku, i mógłbym zrobić wyjątek dla ogólnie przyjętej, własnej zasady.
powodzenia, K.
-
- krisbrumm
- Stały Bywalec
- Posts: 362
- Joined: 27 Sep 2010, 22:34
- Location: Birmingham
- Reputation point: 75
-
Top
0
Napisane by sedziola » 4 Feb 2011, 21:38 Re: Citroen C1
Wielkie dzieki krisbrum.. teraz mam jak na tacy normalnie...
Mam dobrego nie polkiego mechanka na ktorym mozna polegac (jestem tam stalym bywalcem), pomogl mi bardzo przy innym samochodzie i ceny ma tez spoko.
Sprawdze przy wylaczonym silniku, ale wydaje mi sie ze jednak nie bedzie dzialac i mam dziwne wrazenie ze to jednak gear box a nie clutch. Jutro rano mechanik i zobaczymy bo sama jestem ciekawa ;-) a w razie czego to sie jeszcze odezwe do Ciebie...
I wielkie dzieki za slownik, sie przyda!!
Mam dobrego nie polkiego mechanka na ktorym mozna polegac (jestem tam stalym bywalcem), pomogl mi bardzo przy innym samochodzie i ceny ma tez spoko.
Sprawdze przy wylaczonym silniku, ale wydaje mi sie ze jednak nie bedzie dzialac i mam dziwne wrazenie ze to jednak gear box a nie clutch. Jutro rano mechanik i zobaczymy bo sama jestem ciekawa ;-) a w razie czego to sie jeszcze odezwe do Ciebie...
I wielkie dzieki za slownik, sie przyda!!
-
- sedziola
- Przyczajony
- Posts: 9
- Joined: 6 Oct 2008, 18:36
- Location: Birmingham
- Reputation point: 0
Top
0
Napisane by KoNiK » 5 Feb 2011, 22:07 Re: Citroen C1
Kolega samotny prawdopodobnie daje ci gotowe rozwiązanie, ostatnio miałem ten sam przypadek u klienta i to były linki wodzika :)
PS. Zapomniałem dodać, że oczywiście problem był w Citroenie C1 z 2008 roku z 15k mil na liczniku :)
PS. Zapomniałem dodać, że oczywiście problem był w Citroenie C1 z 2008 roku z 15k mil na liczniku :)
-
- KoNiK
- Początkujący
- Posts: 24
- Joined: 27 Mar 2010, 18:45
- Location: Toruń/Wolverhampton
- Reputation point: 2
Top
0
Napisane by krisbrumm » 6 Feb 2011, 19:26 Re: Citroen C1
no i jak tam nasz C1? Jeżdzi już?
-
- krisbrumm
- Stały Bywalec
- Posts: 362
- Joined: 27 Sep 2010, 22:34
- Location: Birmingham
- Reputation point: 75
-
Top
0
Napisane by sedziola » 7 Feb 2011, 23:05 Re: Citroen C1
wiec tak..
moj mechanik kochany albo w kulki leci albo serio mowi... 200 funtow mi zaspiewal za wymiane sprzegla na nowe oczywiscie i wymiane flywheel bo niestety tez uszkodzone na nowe plus robocizna. jak na razie mu powiedzialam zeby sie wstrzymal. krisbrum co myslisz?? zaznaczam ze cena po discouncie jak to sie dowiedzialam przez telefon... :-|
Acha, sprawdzilam te biegi przy wylaczonym liczniku i o dziwo dzialaja pieknie wiec jak mowiles to sprzeglo, co tez stwierdzil mechanik.
dzieki raz jeszcze.
[ Dodano: |7 Lut 2011|, o 23:09 ]
KoNiK a jak mam te linki wodzika sprawdzic i wogole co to jest i od czego??? moj ma 3 lata i na liczniku 17 tys mil wiec tez mi sie dziwne to wydaje...
thx
moj mechanik kochany albo w kulki leci albo serio mowi... 200 funtow mi zaspiewal za wymiane sprzegla na nowe oczywiscie i wymiane flywheel bo niestety tez uszkodzone na nowe plus robocizna. jak na razie mu powiedzialam zeby sie wstrzymal. krisbrum co myslisz?? zaznaczam ze cena po discouncie jak to sie dowiedzialam przez telefon... :-|
Acha, sprawdzilam te biegi przy wylaczonym liczniku i o dziwo dzialaja pieknie wiec jak mowiles to sprzeglo, co tez stwierdzil mechanik.
dzieki raz jeszcze.
[ Dodano: |7 Lut 2011|, o 23:09 ]
KoNiK a jak mam te linki wodzika sprawdzic i wogole co to jest i od czego??? moj ma 3 lata i na liczniku 17 tys mil wiec tez mi sie dziwne to wydaje...
thx
-
- sedziola
- Przyczajony
- Posts: 9
- Joined: 6 Oct 2008, 18:36
- Location: Birmingham
- Reputation point: 0
Top
0
Napisane by krisbrumm » 8 Feb 2011, 10:29 Re: Citroen C1
Jesli linki dzialajá ciezko, to dzwignia zmiany biegow chodzi ciezko. Zwykle, tylko w jednym kierunku, tzn. tylko do przodu-do tylu, lub tylko w kierunku max. do lewej-max.do prawej.jedna linka odpowiada za ruch lewarka przod-tyl, druga linka odpowiada za ruch w poprzek.naprawde musi byc zbieg okolicznosci, zeby obydwie linki sie zacieraly, zwykle tylko jedna.
jesli masz przypadek zacierajácych sie linek, lewarek chodzi ciezko bez wzgledu na to, czy silnik pracuje, czy jest zgaszony.
A zapytaj co jest z tym koem zamachowym?
Po pierwsze, czy to jest tzw. dual-mass flywheel (kolo dwumasowe), czy solid ( jednolite?)
jesli jednolite, to co z nim jest nie tak? w takim przypadku jedynie bardzo glebokie porysowania dyskwalifikujá kolo zamachowe.ale i to da sie niewielkim kosztem zregenerowac poprzez przetoczenie.
Jesli jest przypadek kola dwumasowego, to zwykle sprzezyny w srodku kola zamachowego sie rozsypujá, a wtedy, to juz tylko nowe kolo zamachowe.Ale tu uwaga! 75% (3/4) mechanikow nie potrafi prawidlowo zdiagnozowac i oceniac zuzycia kola zamachowego dwumasowego!!! A widzialem juz w zyciu setki kol, ktore byly wymienione bedác wciá dobre!
Zapytaj sie, czym wnioskuje, ze kolo jest do wymiany!bo takie ma przeczucie???
A nie mowilem, ze sprzeglo?
Jak teraz juz rozebral,(a tak przypuszczam, bo skád wie, e trzeba kolo zamachowe?) to wátpie, ze "odda " robote komus innemu.Po prostu ma zlapal klientké i ma gwarancje (bo skrzynia juz wyjéta), ze na niej troché zarobi.
Wiedzialem, ze bedzie wydatek, dlatego zaproponowalem Ci zrobic taniej, bo przypuszczalem, ze koszt sprzégla bedzie "bolec".
Teraz, jak juz rozebral, to juz chyba troche za pozno, zeby sie wycofac, co???
Zapytaj go na jakim etapie jest z autem.
Mysle, ze to niby-zepsute kolo zamachowe tak wywindowalo cene robocizny.
Aktywne (dwumasowe) kolo zamachowe jest w tym wszystkim najdrozsze.
Wstaw na forum jaki jest progress calej sprawy.
jesli masz przypadek zacierajácych sie linek, lewarek chodzi ciezko bez wzgledu na to, czy silnik pracuje, czy jest zgaszony.
A zapytaj co jest z tym koem zamachowym?
Po pierwsze, czy to jest tzw. dual-mass flywheel (kolo dwumasowe), czy solid ( jednolite?)
jesli jednolite, to co z nim jest nie tak? w takim przypadku jedynie bardzo glebokie porysowania dyskwalifikujá kolo zamachowe.ale i to da sie niewielkim kosztem zregenerowac poprzez przetoczenie.
Jesli jest przypadek kola dwumasowego, to zwykle sprzezyny w srodku kola zamachowego sie rozsypujá, a wtedy, to juz tylko nowe kolo zamachowe.Ale tu uwaga! 75% (3/4) mechanikow nie potrafi prawidlowo zdiagnozowac i oceniac zuzycia kola zamachowego dwumasowego!!! A widzialem juz w zyciu setki kol, ktore byly wymienione bedác wciá dobre!
Zapytaj sie, czym wnioskuje, ze kolo jest do wymiany!bo takie ma przeczucie???
A nie mowilem, ze sprzeglo?
Jak teraz juz rozebral,(a tak przypuszczam, bo skád wie, e trzeba kolo zamachowe?) to wátpie, ze "odda " robote komus innemu.Po prostu ma zlapal klientké i ma gwarancje (bo skrzynia juz wyjéta), ze na niej troché zarobi.
Wiedzialem, ze bedzie wydatek, dlatego zaproponowalem Ci zrobic taniej, bo przypuszczalem, ze koszt sprzégla bedzie "bolec".
Teraz, jak juz rozebral, to juz chyba troche za pozno, zeby sie wycofac, co???
Zapytaj go na jakim etapie jest z autem.
Mysle, ze to niby-zepsute kolo zamachowe tak wywindowalo cene robocizny.
Aktywne (dwumasowe) kolo zamachowe jest w tym wszystkim najdrozsze.
Wstaw na forum jaki jest progress calej sprawy.
-
- krisbrumm
- Stały Bywalec
- Posts: 362
- Joined: 27 Sep 2010, 22:34
- Location: Birmingham
- Reputation point: 75
-
Top
0
8 posts
• Page 1 of 1