Filtr DPF

Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;

MalePostNapisane by Alzak » 23 Sep 2010, 09:32 Filtr DPF

Witam

Ma ktos z was moze jakies doswiadczenia z tym filtrem wiem ze jest wadliwy ale chcialbym sie dowiedziec co sie wam najczesciej psulo i jakie koszta naprawy
cene nowego znam i manualnego oczyszczania takze jakies inne sposoby napraw moze znacie?

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by holekpolska » 23 Sep 2010, 10:50 Re: Filtr DPF

zadadę działania filta DPF znasz, wiec ja skupie sie na kilku szczegółach:
1. do prawidłowego działania filtra potrzebna jest temp. zwykle ok. 800-900 st.C.
2. osiagniecie takiej temperatury jest zwiazane z praca silnika rozgrzanegoe
3. żeby nie występował problem z zapychaniem sie filtra (bierze sie to niestety z delikatnej jazdy i na krotkie dystanse) trzeba od czasu do czasu go przegonić. Zwykle producent podaje informacje: min. 80 km/h przez 15 min. na 3 biegu.
4. o konieczności takiej regeneracji powinny wskazywać odpowiednie kontrolki

holekpolska
Początkujący
 
 
Posts: 17
Joined: 18 Mar 2010, 23:36
Reputation point: 3
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by zwierzakfm » 23 Sep 2010, 11:38 Re: Filtr DPF

tak jak kolega holekpolska napisal, wpadaj na autostrade i przegon samochod troche na wysokich obrotach.
User avatar
zwierzakfm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 333
Joined: 13 Oct 2007, 23:44
Location: Worcester
Reputation point: 22
Pokojowy
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 23 Sep 2010, 13:19 Re: Filtr DPF

zasade dzialania znam,znam tez procedure oczyszczania autostrada i stala predkosc ok 2000-2500 obrotow

Mi chodzi o wady i sposoby naprawy zastanawiam sie nad usunieciem tego filtra i zastapienie go zaslepka milteka oczywiscie trzeba to wspomoc odpowiednim programem ale zastanawiam sie caly czas czy w razie usterki jest jakas inna opcja naprawy poza serwisem jezeli zostawie filtr tak jak jest

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by zwierzakfm » 23 Sep 2010, 19:07 Re: Filtr DPF

jezeli chcesz wyciagnac ten filtr to dlaczego zastanawiasz sie nad naprawa? nie bardzo rozumiem o co chodzi?
User avatar
zwierzakfm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 333
Joined: 13 Oct 2007, 23:44
Location: Worcester
Reputation point: 22
Pokojowy
Top
0

MalePostNapisane by lysy » 23 Sep 2010, 21:30 Re: Filtr DPF

Ja bym jeszcze potraktowal auto odsyfiaczem ukladu paliwowego i wtedy ogien.............
User avatar
lysy
Rozeznany
 
 
Posts: 251
Joined: 5 Mar 2007, 11:47
Location: Redditch
Reputation point: 2
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 24 Sep 2010, 06:57 Re: Filtr DPF

wlasnie ja go nie chce wyciagac wiem ze jest wadliwy i to jest jedyny powod dlaczego chcialbym sie go pozbyc no nie liczac paru konikow wiecej

i dlatego zastanawiam sie czy jest jakas inna ipcja naprawy niz serwis seata bo placic 1500 za nowy filtr nie ma sensu de-dpf z programem kosztuje 735 wiec jest duza roznica

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Eryk1 » 25 Sep 2010, 13:54 Re: Filtr DPF

Dpf znajdziesz duzo taniej omijac serwis seata z daleka. Poszukaj warsztat specjalizujacy sie grupa vw i tam popytaj. Co do wyrzucenia dpf to trzeba pogrzebac mocno w sofcie zeby powylanczac co trzeba. Tylko dochodzi jedna wazna kwestia czyli coroczny przeglad Mot. Po wywaleniu moga byc problemy z emisja spalin ,wiec pozostalbym na twoim miejscu z tym co fabryka dala. Z drugiej strony wychodza wlasnie wady nowoczesnych diesli i zachwyt ze spalania i oszczednosci z posiadania takiego auta mozna miedzy bajki wlozyc ,bo oprocz dpf lubi padac:
- turbina
- kolo masowe
- wtryski

Eryk1
Stały Bywalec
 
 
Posts: 333
Joined: 27 Apr 2007, 20:40
Reputation point: 16
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by lysy » 25 Sep 2010, 19:35 Re: Filtr DPF

Eryk1 wrote:Dpf znajdziesz duzo taniej omijac serwis seata z daleka. Poszukaj warsztat specjalizujacy sie grupa vw i tam popytaj. Co do wyrzucenia dpf to trzeba pogrzebac mocno w sofcie zeby powylanczac co trzeba. Tylko dochodzi jedna wazna kwestia czyli coroczny przeglad Mot. Po wywaleniu moga byc problemy z emisja spalin ,wiec pozostalbym na twoim miejscu z tym co fabryka dala. Z drugiej strony wychodza wlasnie wady nowoczesnych diesli i zachwyt ze spalania i oszczednosci z posiadania takiego auta mozna miedzy bajki wlozyc ,bo oprocz dpf lubi padac:
- turbina
- kolo masowe
- wtryski


Poza tym zachwycac to sie mozna jedzac jak emeryt, lub w trasie. Jak lubisz depnac, to praw fizyki nie oszukasz i musi spalic choc by to prze-diesel byl!!!!!!

Do wyliczanki dodal bym jeszcze wszechobecna elektornike
User avatar
lysy
Rozeznany
 
 
Posts: 251
Joined: 5 Mar 2007, 11:47
Location: Redditch
Reputation point: 2
Neutralny
Top
0

PostNapisane by KA i PE » 25 Sep 2010, 23:03 Re: Filtr DPF

zobacz vw rescue w wombourne

pe

KA i PE
 
 
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 19 Oct 2010, 07:35 Re: Filtr DPF

Co do MOTu nie ma zadnego problemu jezeli samochod jest wyprodukowany przed 2008 rokiem

Spalanie hmm nie kupilem tego samochodu ze wzgledu na spalanie ale ze wzgledu na mozliwosci pojawia sie pewnie pytania dlaczego nie benzyna odpowiedz prosta lubie klekoty hehe ale w miare szybkie

Co do firm zajmujacych sie usuwaniem filtra to znalazlem dwie godne polecenia jabbasport i JBS autoperformance

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by VA » 19 Oct 2010, 08:05 Re: Filtr DPF

Alzak wrote:Co do MOTu nie ma zadnego problemu jezeli samochod jest wyprodukowany przed 2008 rokiem

Niby jakim cudem? Ja widziałem, że na MOT korzystają z tabel dopuszczalnych norm dla danego samochodu, więc legalnie nie da rady.
User avatar
VA
Zaangażowany
 
 
Posts: 1147
Joined: 26 Aug 2006, 12:49
Location: Birmingham
Reputation point: 112
SzanowanySzanowany
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 19 Oct 2010, 08:38 Re: Filtr DPF

normalnie jedziesz i bez zadnego problemu dieselek przechodzi mota po roku 2008 normy spalin musza miescic sie w euro 4 normie

Dosc duzo ludzi jezdzi bez dpfa i nie maja zadnego problemu nie znam zadnego przypadku jak narazie zeby samochod nie przeszedl mota ze wzgledu na spaliny bo ktos usunol dpfa

A dodam ze czescia dpf a w koncernie vw jest katalizator wywalajac dpf wywala sie kata

No forach ktorych uzywam jest masa samochodow bez dpf i powtarzam nikt nie mial problemow

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by zwierzakfm » 19 Oct 2010, 20:07 Re: Filtr DPF

Alzak wrote:A dodam ze czescia dpf a w koncernie vw jest katalizator wywalajac dpf wywala sie kata

to zapytaj sie czy przypadkiem nie robia MOT-u "po znajomosci". auto nie ma prawa przejsc MOT-u jezeli ma wyciety kat.
co do DPF-a...urzadzenia do pomiaru spalin moga nie wykryc nadmiernej ilosci czastek stalych (chodzi glownie o sadze), wiec takie auto moze przejsc MOT.
User avatar
zwierzakfm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 333
Joined: 13 Oct 2007, 23:44
Location: Worcester
Reputation point: 22
Pokojowy
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 20 Oct 2010, 06:53 Re: Filtr DPF

samochod przejdzie przeglad bez katalizatora bez problemu

Zauwaz ze katalizator ma ograniczona zywotnosc myslisz ze katalizator w samchodzie powiedzmy z przebiegiem okolo 100k spelnia jeszcze jakas funkcje?

Z tego co wiem nikt z ludzi z ktorymi mam kontakt nic nie robil po znajomosci

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0


  • Similar topics
    Replies
    Last post
Return to MOTORYZACJA

cron