Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Własny biznes - badanie rynku

Sprawdź swój pomysł
Sprawdź swój pomysł na biznes na potencjalnych klientach aby sprawdzić czy istnieje prawdziwy popyt na to co chcesz sprzedawać. Pozwoli ci to na znalezienie problemów
i rozwiązanie ich przed straceniem czasu, wysiłku i pieniędzy. Określ potencjalnych klientów. Porozmawiaj z nimi i dowiedz się jakie mają potrzeby.
Stwórz prototyp
Jeżeli możesz, stwórz podstawową wersję produktu lub usługi (‘prototyp’). Określ najtańszy i najszybszy sposób na wykonanie czegoś co pozwoli ci sprawdzić czy sprostasz prawdziwym potrzebom klientów. Sprawdź go i uzyskaj opinie. Dowiedz się czy potencjalni klienci byliby gotowi za niego zapłacić. Wypróbuj różne ceny na różnych klientach w stały, realistyczny sposób aby dowiedzieć się ile ludzie są w stanie zapłacić. Czy jesteś w stanie zarobić wystarczająco dużo aby inwestycja się zwróciła? 
Wyróżnij swój projekt
Jeżeli na rynku są inne konkurencyjne działalności, pomyśl o tym co cię od nich odróżni. Czy możesz dostarczyć coś lepszego?
Przykładowo
Jeżeli jesteś detalistą, mógłbyś spróbować wprowadzić inne godziny otwarcia lub dostawę do domu. Możesz celować w określoną grupę klientów którzy nie zostali zachęceni przez inne działalności (‘nisza na rynku’), zrobić coś co będzie prostsze w użyciu niż produkty konkurencji lub sprostać potrzebom klientów poprzez rozwiązanie problemu, którego nikt wcześniej nie rozwiązał.
Jeżeli zakładasz działalność detaliczną, pomyśl o sprawdzeniu swojego pomysłu poprzez wynajęcie siedziby na kilka tygodni lub miesięcy. Obejrzyj filmy na temat wyboru siedziby działalności, i podjęciu decyzji o tym czy wynająć czy kupić.
Rozwijaj i planuj
Zanim zainwestujesz pieniądze rozwijaj i ulepszaj swój pomysł w oparciu o to czego dowiedziałeś/aś się na temat potrzeb klientów. Rozwiąż wszelkie problemy z produktem lub usługą o których się dowiedziałeś, łącznie z planowaną produkcją i sprzedażą.
Następnie wróć do swoich potencjalnych  klientów i przedstaw im ulepszoną wersję pomysłu. Powtarzaj tę czynność aż będziesz pewny/a, że są gotowi zapłacić twoją cenę i że spełnisz ich potrzeby.
Jeżeli nie ma popytu na twój pomysł, pomyśl o jego całkowitej zmianie. Możliwe że  jest inny produkt, usługa lub rynek który wykorzysta twoje umiejętności i środki w inny sposób?


Last Updated on Monday, 27 January 2014 12:22