wynajem mieszkania

Rozmowy na temat mieszkań o tym jak mieszkacie, jakie dzielnice polecacie itd...

FemalePostNapisane by manana » 26 Feb 2008, 20:58 wynajem mieszkania

cześć Wszystkim

Chciałabym sie zapytać was jak szukac mieszkania z Polski. Przeszukałam cale forum dotyczace mieszkań i mam kilka pytan. Wiadomo, człowiek przyjeżdża z waliska w ręce i musi gdzieś pójść. Tylko gdzie?! Jakie byloby najleprze lokum tymczasowe,..myslimy o hostelu na kilka dni -choć to i tak drogo wchodzi.

Wiec ja szukam na www.gumtree.com poniewaz juz 2 razy w zyciu znalazlam mieszkanie w ten sposob na wakacje. Byłam również na stronie,ktora pojawiala sie w waszych postach http://www.rightmove.co.uk tylko tam sa same agencje. No i.. Wlasnie jak szukac z Polski. Jak sie jest na miejscu mozna pojsc,obejrzec mieszkanie a tak to moze nawet ktos mi obieca, ja przyjade i tam zonk.
Raz mi sie tak juz zdarzylo umowilam sie z Polski z kilkoma osobami (tak dla zabezpiecznia z wiecej niz jedna osoba),przyjechalam no i wszyscy juz znalezli kogos na miejscu i mnie olali (musialam odsiedziec kilka nocy w hostelu:/)
Tak czytam wasze posty i widze ,ze czesc z was wynajmuje przez agencje. Wiadomo agencja nie jest instytucja dobroczyna i kasy potrzebuje .Wiec, chcialabym wiedziec jaki jest koszt wynajecia mieszkania korzystajac z ich usług. Druga sprawa jest fakt,ze jak się przyjezdza do nowego miasta to potrzebne jest mieszkanie najpierw a potem praca, a zazwyczaj zanim wynajmiesz mieszkanie chca zebys juz mial prace i kółeczko się zamyka

Wsumie mam doswadczenie w UK w poszukiwaniu mieszkania,ale bedac tam to kwestia kilku dni a co zrobic wlasnie w tym pierwszym okresie jesli niema sie na miejscu nikogo u kogo by mozna walizy zostawic.
Pozdrawiam

manana
Przyczajony
 
 
Posts: 1
Joined: 26 Feb 2008, 20:16
Reputation point: 0
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by wsiaz » 26 Feb 2008, 21:39 Re: wynajem mieszkania

ja znam taka sytuacja, kazdemu jest na poczatek trudno, ale lepsze to niz nic, pod tym adresem: 39 victoria rd, handsworth b210sb wybajmuja pokoje, ja tam kiedys mieszkalem i placilem duzo za ogolny syf, ale tam mozna sie zatrzymac, a jak nie tam to popros numer tel do casha i on ci znajdzie pokoj ma kilka domow, cena pokoju tam to ok 50 za dwuosobowy +koniecznie po 1 funt za osobve za wode na tydzien. trzeba zaplacic depozyt, w sumie warunki podkreslam kiepskie, ale masz gdzie spac i gdzie torbe zostawic, zeby szukac pracy i taniej niz w tym hostelu gdzie trzeba ok 30-40 za dobe zaplacic
User avatar
wsiaz
Zadomowiony
 
 
Posts: 833
Joined: 23 Jan 2007, 23:03
Reputation point: -1
Neutralny
Top
0

FemalePostNapisane by kamola » 27 Feb 2008, 17:09 Re: wynajem mieszkania

Apropo twoje zapytania o poszukiwanie mieszkania.
Napewno najłatwiejszą droga poszukiwanie mieszkania przez agencje, tym bardziej jesli robi się to z Polski. Niestety z tymi Agencjami nie jest tak łatwo. Po pierwsze aby wynająć coś przez Agencję trzeba mieć pracę- to jest wymóg chyba nie do obejścia. Co więcej niektóre agencje ( jak nie wszystkie) chcą aby mieć przepracowane minimum 6 miesięcy w Anglii i stały kontrakt. Poza tym zarobki nie sa tak ważne, aczkolwiek tez ma to jakis wpływ. Jeśli uda ci sie nawet coś przekręcić w Agencji i dac jakiś inny dokument zamiast poświadczenia że pracujesz ( np. quarantor'a - według mnie jedna wielka ściema, bo najodpowiedniejsza do tego celu osoba powinna na stale mieszkac w anglii i pracowac tutaj dłuższy czas, a poza tym podpisać dokument że w prazie czego bedzie spłacać twoje długi- watpie czy takiego jelenia znajedziesz), to przygotuj się na spory własny wkład pienięzny w wynajem tego mieszkania. Zaczyna sie juz od samej Agencji. Zanim podpiszesz umowe, Agencja musi cię sparwdzic, czy zrobić tak zwany Credit Check. Jest to robione za pomoca wynajętej zazwyczaj firmy która sprawdza dosłownie wszystko: twoje konto bankowe i historię bankową, historię zatrudnienia i potwierdzenie z pracodawcą twoich danych itp. Ale aby oni mogli zacząć to sprawdzać musisz odrazu wpłacić jakąś kwotę: od Ł30 nawet do Ł100 od osoby!!! Jeśli wynajmujesz to np; z chłopakiem on też musi to wszystko wypełnic i zapłacić. Ponadto agencje także pobierają opłaty tzw. administracyjne / biurowe itp. w różnych wysokościach, od Ł20 do Ł150. Kolejna rzecz to depozyt. Też to róznie bywa, zazwyczaj jest to równowartość jedengo miesiecznego czynszy alre czasami i wiecej. No i oczywiscie poza depozytem trzeba opłacić z góry jeden miesiąc. Do tego trzeba też doliczyć rachunki. W zależności od mieszkania część rachunków przyjdzie dopiero po miesiącu ale bywają także rachunki ryczałtowe które trzeba opłacac z góry. Więc tak na początek to jest tego sporo no i część formaloności agencyjnych po prostu nie przeskoczysz.
Jeśłi szukasz mieszkania narazie w ciemno, bo z Polski to raczej polecam wynając pokuj u kogoś. Bedzie tanio i na jakis czas ci to wystarczy- niektórzy podają w cenie wynajmu odrazu rachunki wiec bedziesz wiedziala odrazu ile musisz miec kasy.
Aczklwiek radze uwazac!!!
Ja mieszkam w Birmingham już jakiś czas, ale to co już zdąrzyłam przeżysz to moje.
Dlatego jeśli zdecydujesz się jednak wynajć tu pokój, badz ostrozna. Popytaj znajomych innych znajomych czy nie maja kogokolwiek kto wynajął by ci pokój. Bo jednak możesz trafić kiepsko, tak jak ja jak tutaj przyjechałam. Nawet jeśli bedzie trzeba porusz ten temat na farum, to może inni też ci odradzą pewnych adresów. I pamiętaj że właśnie z innymi polakami bedzie ci najgorzej mieszkać. Ja już z takimi mieszkałam i wierz mi że nie chciałabyć tego przeżyć. Jakby co służe radą na priv i namiarami gdzie nie polecam mieszkać, a raczej u kogo... Poza tym napisz gdzie szukasz tego mieszkania, bo jeśli nic nie znbajdziesz to moglabym ci wynajć pokój na jakiś czas. Chwilowo mam wolny pokój u siebie ( szczerze to nawet dwa pokoje). Zazwyczaj nie wynajmuje tych pokoi nikomu bo wole mieszkac sama ( a tak dokładnie to ja , mąż i nasza 3 letnia córka). Ale jeśli nie uda ci sie nic konkretnego znalezc to moge ci wynajc pokoj, choćby na jakiś czas. Ja mam duży dom w którym mieszkamy sami, a czasami przyjezdza do nas rodzina z Polski. Po za tym mamy tak głęboki uraz po naszych poprzednich landlordach-Polakach że wolimy zdecydowanie mieszkać sami. Więc jakby co służe pokojem. Finansowo sie jakoś dogadamy a bedziesz sobie mogla cos znalezc jak juz bedziesz tutaj na miesjcu. Pozdrawiam no i jakby co pisz to pomoge albo doradze jak bede umiala.

kamola
Przyczajony
 
 
Posts: 8
Joined: 27 Jul 2007, 20:05
Reputation point: 0
Neutralny
Top
0

FemalePostNapisane by ola30 » 27 Feb 2008, 20:12 Re: wynajem mieszkania

[Raz mi sie tak juz zdarzylo umowilam sie z Polski z kilkoma osobami (tak dla zabezpiecznia z wiecej niz jedna osoba),przyjechalam no i wszyscy juz znalezli kogos na miejscu i mnie olali (musialam odsiedziec kilka nocy w hostelu:/)




a widzisz...
a gdyby wszyscy na Ciebie czekali to tylko jedna osoba byłaby usatysfakcjonowana ,że rozmawiała z poważną osobą a dwie pozostałe zarezerwowały miejsce dla Ciebie a Ty byś po prostu się nie pojawiła...

ola30
Raczkujący
 
 
Posts: 71
Age: 44
Joined: 21 May 2007, 08:27
Location: podlaskie
Reputation point: 0
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by mario1964 » 29 Feb 2008, 22:15 Re: wynajem mieszkania

Witam wszystkich.Ja mam podobny problem z mieszkaniem.Jestem jeszcze w Polsce,Znalazłem ogłoszenie,dogadałem się i mimo zapewnień że jak najbardziej ,że nie mam się co martwić na dzień dzisiejszy nic nie wiem (Przylatuję do Anglii w poniedziałek 3 marca)od 3 dni nikt nie odbiera telefonu,nie odpowiada na @.Zdaje się że zamiast sobie pozwiedzać (pracę zaczynam od 10-ego)czeka mnie noc na ławce.
Więc może ktoś zna jakąś wolną,jeszcze nie zajętą ,w miarę wygodną ławkę ;)

mario1964
Przyczajony
 
 
Posts: 1
Joined: 28 Feb 2008, 17:38
Reputation point: 0
Neutralny
Top
0


  • Similar topics
    Replies
    Last post
Return to MIESZKANIE

Who is online

Users browsing this forum: No registered users