Tylko tutaj dodatkowo trzeba się dowiedzieć gdzie to zgłosić, jakie pozwolenia potrzebne, może opłaty. Nie wiem.
W Polsce sam kiedyś zorganizowałem zbiórkową akcję pomocy dla pogorzelców. Musiałem:
- zgłosić i zarejestrować się (akcję) w Urzędzie Gminy. Wyznaczyli mi termin do jakiego miałem się rozliczyć finansowo i merytorycznie.
- założyć specjalne konto w Banku, na które przelałem pieniądze ze zbiórki. Dzięki uprzejmości Prezesa (kolega
) zostałem zwolniony z opłat za założenie/prowadzenie i późniejsza likwidację konta. Nie pamiętam czy pobrali prowizję za wpłatę...
- zgłosić akcję do Urzędu Skarbowego i przedstawić mu rozliczenie finansowe. Nie pamiętam, czy coś płaciłem przed/w trakcie/po.
- zbierać kasę do specjalnych, plombowanych puszek. Pożyczyłem z PCK.
- beneficjenci nie mogli pobrać żywej gotówki. Mogli płacić w sklepie przelewami/czekiem za np. materiały do remontu.
To tyle co pamiętam. Ale może tutaj jest to wszystko prostsze...
Tylko jeszcze kwestia przelewu kasy do Polski. Na 100% byłaby to kwota podlegająca rejestracji przez organy nadzoru bankowego.
Pozdrawiam