Rover 75 - ktos tym jezdzi? co sądzicie o tym aucie?

Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;
http://www.autocentrum.pl/rover/75/ - tutaj jest sporo opinii kierowcow na powyzszy temat
przyklad:
Rover 75 Sedan
Silnik: 2.0 V6, 150 KM
Rocznik: 2002
Przebieg: 97000 km
Autor:
Dolar3 pokaż Email »
Jeździ tym autem: niecały rok
Poprzednio jeździł: Opel vectra b 1.7TD
Dodał ocenę: 19.02.2008


Całokształt:
Nigdy jeszcze jazda samochodem nie dawała mi tyle frajdy :-))) I pomimo iż widzi się codziennie na ulicach nowe modele samochodów,ten ciągle zwraca na siebie uwagę.
Silnik (kultura pracy, elastyczność)
Przy zakupie wymieniłem pasek rozrządu plus płyny (olej filtry itp). Mam auto dwa miesiące,więc ocena jest na razie oparta na krótkim okresie użytkowania...
Skrzynia biegów
Bardzo fajna skrzynia,bez zastrzeżeń.
Układ jezdny
Wszystko w porządku jak na razie.
Mapa punktów kontroli drogowej - sprawdź, gdzie na Ciebie polują?
Widoczność
Jeśli chodzi o widoczność z tylu to chyba gorzej być nie może.Niedługo instaluję parktronic,bo w końcu w coś walnę,nie ma siły.
Ergonomia
Ok.
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu.
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mogę jeździć po kilkaset kilometrów bez żadnych przerw,miejsca sporo,super wygodne fotele (skóra).
Wyciszenie
Wcześniej jeździłem dieslem.Niebo a ziemia,nie ma porównania.Autko cichutkie.
Ekonomiczność
W trasie spala ok 7.5 -8.L W mieście średnio 11-12.5l .Przeważnie pali ok.12.5 ale na bardzo krótkich trasach (do pracy mam 8 km)
Raport spalania
Minimalne średnie spalanie: 9.0 l/100km
Maksymalne średnie spalanie: 12.5 l/100km
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie: 8.0 l/100km

Stosunek jakość/cena
Można kupić naprawdę super wyposażone auto za niewielką cenę.Trzeba tylko trochę poszukać.
Niezawodność (drobiazgi)
Zanim kupiłem ten model,obejrzałem kilka innych i w KAŻDYM był jakiś problem z centralnym zamkiem.W końcu trafiłem na model ,który wydał się ok. Dziś widzę jednak że i w moim Roverze zacina się czasami zamek w prawych tylnych drzwiach.Po za tym wszystko ok.
Niezawodność (poważne usterki)
Żadnych jak na razie.
Co najbardziej Cię zaskoczyło pozytywnie w tym aucie ?
Inne: Mam silnik w benzynie 2.0 i rzadko jeżdze szybko,ale tym autem nawet nie wiem kiedy i mam na liczniku dużo za dużo.Silnik suuper. I elastyczny i cichutki. Jedyny minus że wcześniej miałem diesla i nie jestem przyzwyczajony do tak częstego podjeżdżania na stację :-) Gdybym miał zmienić samochód to na taki sam.Może ew w dieslu... Ale tylko Rover.
Czy kupiłbyś ten model jeszcze raz ?
TAK

Takich opinii jest sporo. Przeciwnicy nie podaja niestety konkretow...
Pomogła Ci moja odpowiedź? Nie żałuj i wciśnij Image :)
User avatar
Amigo_uk
Rozeznany
 
 
Posts: 246
Age: 46
Joined: 10 May 2007, 18:10
Location: Sandwell
Reputation point: 13
Neutralny
Top
0

Ja mialam Honde Accord... rewelka
Być szczerym to wypowiadać się zgodnie z tym, co się myśli. A nie wszystko, co się myśli wypowiadać na głos.
User avatar
Luiza
Wtajemniczony
 
 
Posts: 1912
Age: 39
Joined: 14 Mar 2008, 23:27
Reputation point: 71
Poczciwy
Top
0

Hue hue hue:) Prawie wszyscy pisza nie na temat :P Moze tak cos o R 75? A mam dzis na obiad pomidorową:)
Zreszta Honde Accord jest ciezko porownywac z Rover 75 bo to inna klasa auta...
Chodzi mi raczej o opinie za i przeciw podparte konkretami.
Pomogła Ci moja odpowiedź? Nie żałuj i wciśnij Image :)
User avatar
Amigo_uk
Rozeznany
 
 
Posts: 246
Age: 46
Joined: 10 May 2007, 18:10
Location: Sandwell
Reputation point: 13
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by DD » 15 Jul 2008, 15:04 jak dla mnie

ok, mnie sie tam podoba. sam nie kupilem Rovera poniewaz jestem fanem Audi i VW ale Rovery jak dla mnie sa ok. A juz te dwa ze strony, ktora zapodales - R75 coupe i MG GT - fajne, fajne.. mnie sie taki design widzi

DD
Stały Bywalec
 
 
Posts: 362
Age: 46
Joined: 29 May 2006, 08:30
Location: Dickens Heath
Reputation point: 4
Neutralny
Top
0

A tam Toyota teraz to juz nie te same auta i uogolniajac dobre to byly ale do 2000r :mrgreen: A tak powaznie to jest cos w tym prawdy ,co potwierdzaja fora samochodowe ze jakosc i niezawodnosc spada. Trzeba miec tez troche szczescia przy zakupie uzywanego auta choc prawda jest ze kazde ma swoje wady i zalety a usterki porostu sie zdarzaja.

Eryk1
Stały Bywalec
 
 
Posts: 333
Joined: 27 Apr 2007, 20:40
Reputation point: 16
Neutralny
Top
0

Samochody robia sie juz od jakiegos czasu wymienialne a nie naprawialne.........
totalne uwstecznienie w rozwoju i uproszczenei czynnosci serwisowych, sprzedaz drogich czesci zamiennych (dwumasowe kola zamchowe+sprzegla) itd...........
przykladow mozna by mnozyc
z zalet rovera? tanie i szeroko dostepne czesci - zeby nie bylo offtopowo
User avatar
lysy
Rozeznany
 
 
Posts: 251
Age: 43
Joined: 5 Mar 2007, 11:47
Location: Redditch
Reputation point: 2
Neutralny
Top
0

Ludzie dajcie spokuj nie kupujcie zadnych Roverow 85% to problem z uszczelkami pod głowica a na robili tyle tych modeli ze jak sie cos zepsuje to trzeba zamawiac czesci przez internet szajs i tyle kupujcie pozondne samochody np Niemieckie moga bys starsze ale niemiec(chodz ich nie znosze -nie jestem rasista) to niemiec i z czesciami niema problebu i technika wykonania 100 razy lepsza Pozdrawiam

artur01
Raczkujący
 
 
Posts: 86
Joined: 9 Apr 2008, 17:05
Reputation point: 0
Neutralny
Top
0

Ale problem z uszczelkami pod glowica dotyczy tylko benzyny , bo diesel jest Bmw i jest ok jedynie czujnik polozenia walka rozrzadu lubi pasc i tyle z czestszych usterek. Zawieszenie jest bardzo dobre i niektorzy mowia ze prowadzi sie jak bmw serii 3 tylko ze z przednim napedem ,wiec nie robmy z tego auta padla tylko dlatego ze jest tansze od innych modeli. Pisalem juz wczesniej skoro byl tu robiony i jest jego duzo sztuk na rynku to jest jak u Nas Polonez i tyle. Jesli komus sie podoba i chce miec namiastke Jaguara to w dieslu naprawde jest to dobra alternatywa do innych marek i nie wszyscy musza przeciez kupowac VW. :mrgreen:

Eryk1
Stały Bywalec
 
 
Posts: 333
Joined: 27 Apr 2007, 20:40
Reputation point: 16
Neutralny
Top
0

Ja tam sie and niemieckimi furami nie spuszczam, bo tez ich niezawodnosc tyczy sie aut starszych jak to juz bylo napisale -teraz to juz tylko legendy mozna sobie an ten temat prawic.A co do uszczelek pod glowica to naprawde dziwne ale tutaj co 2-3 auto ma z tym problemy po przebiegu ponizej 100k mil! Przeciez to tylko 160tys km i nie am szans zeby dobra uszczelka poprawnie zamontowana, po takim przebiegu siadla!!!!
dziwne i tyle! ja tez sie tego obawialem (w aucie jeszce na pl blachach) bo objawy byly typowe - ale najechane bylo blisko 250k km. Po rozkreceniu gory okazala sie ze glowica miala pekniecie -czyli uszczelka + uzywana glowica po regeneracji i wsztsko smiga gotowe na nastepne 250tkm.
Uszczelka byla jak nowa!!!!! a nie bylo w aucie przy tym grzebane od nowosci bo uszczelka fabryczna!
User avatar
lysy
Rozeznany
 
 
Posts: 251
Age: 43
Joined: 5 Mar 2007, 11:47
Location: Redditch
Reputation point: 2
Neutralny
Top
0

W Top gear określili Rovera 75 jako zemstę hindusów za kolonizacje :mrgreen:
...
User avatar
Thomas
Zaangażowany
 
 
Posts: 1371
Age: 38
Joined: 2 Sep 2006, 19:42
Location: Hill Top, W brom
Reputation point: 67
Poczciwy
Top
0

Thomas wrote:W Top gear określili Rovera 75 jako zemstę hindusów za kolonizacje :mrgreen:


heheh a ja myslalem ze ich zemsta to przyjazd wprost do kolonizatora......... :-D :-D
User avatar
lysy
Rozeznany
 
 
Posts: 251
Age: 43
Joined: 5 Mar 2007, 11:47
Location: Redditch
Reputation point: 2
Neutralny
Top
0

Wiekszosc narzeka na R75 a nie siedzieli nawet za kierownica.

Ja od dluzszego czasu posiadam Rover 75 2,5 v6 2002r. w automacie i jestem rewelacyjnie zadowolony, na samym poczatku nie bylem pewny tego zakupu bo nie byl w rewelacyjnym stanie (wczesniej dowiedzialem sie ile mnie podreperowanie bedzie kosztowac i wyszlo mi taniej niz bym kupil takiego samego w dobrym stanie).

Wiadomo 2,5 pod maska wiec spalanie ma duze ale jezeli kupujesz auto o duzym silniku i w automacie trzeba sie liczyc ze bedzie duzo pil.

Mysle nad sprzedaniem go ale to w nastepnym roku i mysle nad kupnem R ale cos nowszego lub w combiaku.
Jezeli chodzi o te duze silniki jak 2,0 i 2,5 to taka mala ciekawostka jezeli jeszcze tego nikt nie napisal ale to silniki BMW wiec zajezdzic je trudno.

Taki maly dodatek:

"To właśnie urok tego samochodu. Nieźle wygląda z zewnątrz ale widoczność z wewnątrz jest kiepska. I to nie tylko do tyłu, do przodu np nie widać nic z lewej strony bo zasłana przedni słupek a na skrzyżowaniach nie widać sygnalizatora bo zasłania lusterko wsteczne. Odradzam kupno samochodu bez parktronika, ten gadżet naprawdę bardzo ułatwia życie.
Ergonomia
Poza położeniem włączników od: świateł przeciwmgielnych, ściemniacza podświetlania zegarów i regulatora ustawienia świateł drogowych. Nie da się nimi operować bez odrywania oczu od drogi. Reszta jest ok.
Niezawodność (poważne usterki)
Na razie wymieniałem olej w ASB bo zaczął szarpać. I niedługo chyba przyjdzie czas na wymianę tłumika. Spawy zaczynają wyglądać podejrzanie
Całokształt
Przepiękna niepowtarzalna stylistyka zarówno tak zewnętrzna jak i wewnętrzna. Ten charakterystyczny design kierowany jest raczej dla brytyjskiej arystokracji niż przeciętnego obywatela. Teraz już się tak nieprojektuje. Chromy ładnie błyszczą się w słońcu. Jak dla mnie ładniejszy od Jaguara
Układ jezdny
Dosyć sztywne. Trochę męczący na miejskich dziurach. Bardzo podsterowny w miejskim ruchu. Mimo wspomagania trzeba dobrze trzymać kierownicę jeśli zaczynamy przyśpieszać będąc jeszcze w zakręcie. Ponadto jest mało stabilny jadąc po koleinach pozostawionych przez TIRy. Tu trezba bardzo uważać, bo ciągle go znosi bądź to na lewo to na prawo.
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele elektrycznie regulowane z pamięcią. Kiedyś myślałem że to zbytnie fanaberie i wystarczy zwykłe pokrętło. Jednak podczas dłuższych wycieczek co chwila przestawiam położenie zwłaszcza kąt pochylenia oparcia. Mimo że fotele są naprawdę komfortowe. Z tyłu jest bardzo niski. Osoby z 1,75m dotykają głową dachu.
Niezawodność (drobiazgi)
Pilot ma zbyt mały zasięg. Trzeba stanąć przy samochodzie żeby zadziałał. Spryskiwacze przednich reflektorów - nie mam pojęcia jak się je uruchamia. Roleta szyberdachu zacina się i niechce się zamykać ponownie po zasłonięciu szyberdachu.
Stosunek jakość/cena
Tani w zakupie. Choć pali więcej niż np Audi 2,5 czy BMW z takim silnikiem.
Silnik (kultura pracy, elastyczność)
Silnika 2.5L w którym wszystko sterowane jest komputerem praktycznie nie da sie zakatować. Stety lub niestety elektronika niedopuszcza nawet do najmniejszego przeciążenia. I to pewnie dlatego reakcje układu napędowego są takie leniwe a nawet ospałe. Jednak taki styl jazdy trzeba poprostu polubić. Kto tego niepolubi będzie się ciągle irytował mając wrażenie że ma silnik tylko 2.0L a nie2.5L. Oczywiście jazda sportowa jest możliwa. Jeśli przyspieszenie 0-100 w 10sek można nazwać sportem. Naprawdę piękny ryk silnika w zakresie 6000-7000 obr/min.
Skrzynia biegów
To moje pierwsze doświadczenia z automatem i dlatego wszystko mnie zachwyca. Znowu automatyczna skrzynia JATCO sterowana elektronicznie myśli za kierowce. Biegi przełączają się nie wtedy kiedy silnik osiągnie ustalony poziom obrotów lecz w zależności od chwilowego obciążenia silnika i przyspieszenia, a mówiąc prościej biegi są przełączane w zależności od siły nacisku pedału przyśpieszenia. To sprawia naprawdę dziwne odczucie np jadąc po mieście gdzie prędkość swoje a obroty silnika swoje jakby silnik służył do czegoś innego niż do napędu samochodu.
Wentylacja i ogrzewanie
Pełna automatyka. Odpowiada mi to że cały sytem ciągle coś włącza przełącza i reguluje i to bez mojej ingerencji. Układ robi to co należy i robi to bez zastrzeżeń.
Wyciszenie
Tutaj naprawdę trzeba co chwilę patrzyć na prędkościomierz. Wogóle nie czuje się prędkości ani chałasu. Jazda z 160km/h już po paru minutach tak oswaja że ma się wrażenie jakbyśmy ciągneli sie w sznurze samochodów za jakimś ciągnikiem. Szybciej nie jechałem ale ponoć takie same wrażenia są przy 200."

Mherba
 
 
Top
0

A ja mam 75 z silnikiem 2.0 z 2003 roku i powiem szczerze ze to najlepszy diesel jakim jezdzilem - przerobilem juz alfy,fordy,mercedesa,francuziki - po pierwsze jest oszczedny, po drugie jesli cos sie zepsuje to czesci sa latwo dostepne bo to silnik bmw,zawieszenie bmw,elektryka bmw,rama i czesc nadwozia to jaguar s,niezle audio i sat nav (bmw),stylistyka retro wiec cos innego,autko jest wygodne dla kierowcy powyzej 190cm wzrostu ;-). Nawet na trasie do polski - sama przyjemnosc. Wady - malo zwrotny ( porownywalny z mondeo lub omega) i nie nadaje sie do wyscigow ;-P.
Ma magiczna rozdzka wie czego od niej chce,
Wysmienicie zna moj gust - oczy, buzka, biust....
User avatar
anirad
Stały Bywalec
 
 
Posts: 483
Age: 48
Joined: 14 Oct 2006, 18:39
Location: Ha'il Saudi Arabia
Reputation point: 76
Poczciwy
Top
0

I tutaj zgodze sie z kolega anirad wiec panowie ja wiem ze to nie wyglada jak BMW czy audi ze ja powiesz ze masz BMW to respect a jak powiesz ze Rover to "czym ty jezdzisz", ale pamietajmy ze kazdy kupuje auto dla siebie a niektorzy tylko na pokaz zeby byl lansik. Wg mnie Rover dlatego zbankrutowal bo wypuscil naprawde dobre i sprawne samochody (mowie o 75 po udoskonaleniu) ale no poprostu nie przyjely sie. Choc ogladalem te dalsze Rovery 75 teraz Roewe 750 i musze przyznac ze wygladaja dosc ladnie ale jak to chinszczyzna wiec juz balbym sie kupowac.

Mherba
 
 
Top
0

wsiaz wrote:jaguara stype lub xtype mozna kupic za 3-4tys w dobrym stanie spokojnie, a te wasze rovery tez przeciez darmowe nie byly, owszem jag bedzie drozszy w utrzymaniu, ale moze np pasek wytrzymuje 2 razy dluzej? to tylko przyklad.
Jeden nosi buty z bazaru drugi np nike i tak samo jest z samochodami, zalezy od czlowieka.



Te jaguary o których piszesz to nic innego jak Fordy , ponieważ w owym czasie Jaguar miał kryzysior i związał się z tą marką. Silniki mondeo i płyta podłogowa także. Co do rovera 75 to faktycznie BMW ale ja nie zaryzykowałbym kupna tak kapryśnego silnika nie wiadomo po kim. Prawda jest taka że Dieslami trzeba umieć jeździć tzn nie pałować przy zimnym silniku a tego niestety nikt nie jest w stanie zagwarantować. Wracając do tematu to jaguarki też bym odradził. Skoda, WV,Seat,Audi, i ewentualnie niektóre peugoty i citroeny :)
Nikt nie mówił że będzie łatwo :)
User avatar
Hunteros30
Stały Bywalec
 
 
Posts: 451
Age: 41
Joined: 10 Nov 2011, 00:38
Location: walsall
Reputation point: 42
Pokojowy
Top
0

PreviousNext

  • Similar topics
    Replies
    Last post
Return to MOTORYZACJA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users
cron